mijn dochter is nu 1,5 week oud en krijgt borstvoeding. de eerste week dronk ze netjes om de drie uur en viel daarna als een blok in slaap om vervolgens na drie uur weer wakker te worden voor de voeding. nu is ze al vier dagen aan het rommelen en de laatste twee dagen is het zo erg dat ze bijv om 2 uur komt drinkt na 10 min stopt dan na 20 min weer wil na 10 min weer stopt en dan soms na een half uur weer wil. ook blijft ze zeker wel drie kwartier wakker na de voeding. nu is mijn vraag is dit normaal of moet ik ergens anders gaan zoeken wat er aan de hand is. kan ze ook ineens zuigbehoefte gekregen hebben? dit had ze in de eerste week nouwelijks. om nu anderhalf uur te voeden vind ik ook wel een beetje extreem. of ligt dit aan mij en is het normaal voor haar.
Je moet zeker niet anderhalf uur lang met een voeding bezig zijn. Dit werkt niet voor je dochter, maar ook zeker niet voor jezelf. Als ze de eerste tien minten drinkt....drinkt ze dan rustig door? Slikt ze niet teveel lucht binnen, heeft ze geen spruw, is ze na die 10 minuten onrustig. heeft ze darmkrapjes? Ik probeer d.m.v een aantal vragen even een beeld van je dochter te krijgen. Ilja
allereerst bedankt voor je reactie ja dan drinkt ze rustig door voor mijn idee/gevoel weinig geen lucht binnen heb gekeken geen spruw is daarna best rustig ligt rond te kijken na 20 min ineens huilerig en beetje happen zou haar denk wel kunnen sussen met pink kan ze al genoeg hebben na 10 min krampjes zou heel misschien kunnen denk het niet optie om keer te kolven en geven in de fles ? of twee keer? en hoeveel moet ik dan ongeveer geven als jij dit ook een goed idee vind
Het zou best kunnen dat ze na 10 minuten genoeg heeft. Wat je zou kunnen doen is haar een keer voor en na de voeding wegen. Dan weet je hoeveel ze gedronken heeft. Kolven is een optie, maar soms kolf je minder dan ze daadwerkelijk uit de borst drinken. Ik neem aan dat ze voldoende plasluiers heeft. Ilja
ja ze plast best veel maar wat zou het dan kunnen zijn dat ze na 20 min of een half uur weer gaat mopperen en ook beetje happen hoe kan ik dat dan het beste aan pakken dat thuis wegen ik heb natuurlijk niet zo een weegschaal als jullie hebben
Als ze genoeg plasluiers heeft en voldoende groeit mag je ervan uit gaan dat ze voldoende binnen krijgt. Als ze na 20 minuten weer begint te jengelen denk je misschien ze heeft weer honger en leg haar weer aan. Zo kom je uiteindelijk in een vicieus circeltje terecht. Weegschalen kun je lenen bij de thuiszorg. heb je thuis voor jezelf een digitale...houd haar dan vast voor de voeding en ga er samen op staan en doe daarna hetzelfde. Blijft het probleem zich handhaven probeer dan in contact te komen met een lactatiedeskundige. Ilja
alvast bedankt voor je antwoorden ik ga eens kijken of ik haar stil kan krijgen zonder steeds aan te leggen dus 1 of hooguit twee keer drinken en daarna evt sussen met pink.