Hallo, Ik heb een vraagje en ik denk dat die betrekking heeft tot de borstvoeding die ik bijna 11 maanden heb gegeven. Na bijna 11 maanden ben ik gestopt met voeden. Ik heb het allemaal langzaam afgebouwd, zodat ik geen ontstekingen zou krijgen. Dat is allemaal goed gegaan> Daarna wachten op mijn eerste menstruatie. Ik had al gelezen dat dat bij iedereen verschillend is. Ik ben eind augustus 08 gestopt. En ik werd 29 oktober voor de eerste keer ongesteld. Dat duurde even, maar vrij normaal ging ik vanuit. Nu ben ik sindsdien nog maar 1 menstruatie erachteraan gehad. (29 dec.) Is het normaal dat het lang duurt? Kan het zijn dat de cyclus helemaal overhoop ligt mede door het lange voeden? Zo ja, kun je een schatting geven wanneer het weer "normaal" wordt? Voor mijn zwangerschap meteen regelmatig. En nu zo onduidelijk. Dat is het enige wat ik kan bedenken> Ik hoop dat je een antwoord voor me hebt.
Hallo, Helaas kan ik geen eenduidig antwoord geven op je vraag. Ik kan me voorstellen dat je graag een antwoord hierop hebt. Het is zeker niet zo dat lang voeden altijd betekend dat je mensturatie lang op zich laat wachten en dat het onregelmatig is. Soms hoor ik het echter wel. Ik vermoed dat het met je eigen hormoonhuishouding te maken heeft. Bij sommige vrouwen duurt het enige tijd voordat de cyclus weer regelmatig wordt. Als het nu al al weer zo lang geleden is...........heb je de kans op een zwangerschap uitgesloten? Geen concreet antwoord maar ik hoop dat je er toch wat mee kunt. Ilse