Gisterenavond rond 2230 kreeg mijn zoontje zomaar uit het niets een pseudokroep aanval. Ik had dit nog nooit eerder meegemaakt, wist ook niet meteen wat het was. Hij is al een dag of 3 verkouden dat wel. Rond 2230 schrok hij dus huilend wakker, ongelooflijk benauwd, piepend, net een zeehondje zo zielig. Hij was ook echt aan het trappen met z'n benen en voeten omdat hij het zo benauwd had. Ik heb de huisartsenpost gebeld en kon meteen langs komen. Daar aangekomen was het al wat gezakt. Prednison eenmalig meegekregen. Thuis aangekomen met hem i de douche gestaan voor het stoom, zetpil gegeven en de prednison. Ik heb m de hele nacht eigenlijk niet meer gehoord, ben wel ieder uur zowat wezen kijken bij hem. Nu is mijn vraag zijn er meer moeders waarvan hun kindje dit ook heeft, en zoja wat doen jullie dan? Ik raakte lichtelijk in paniek gisteren. . Alicia
ach jeetje wat sneu voor je ventje.. ik zou me ook rot hebben geschrokken. Ben je al een beetje bijgekomen van de schrik? Heb er zelf verder geen ervaring mee.. (gelukkig)
Kinderen tot 3 jaar hebben dit vaker. Het ziet er heel heftig uit. Stomen onder de douche en wachten tot het overgaat. Veel meer kun je mi niet doen. De volgende keer weet je al veel betercwat je moet doen. Vind nu ook dat je erg goed gehandeld hebt
Bedankt voor jullie reacties. Was echt heel erg geschrokken, gelukkig gaat het nu wel weer met hem alleen nog aan het hoesten en schoor. Weet inderdaad nu een btje wat ik eraan kan doen, belangrijkste is rustig blijven...
Mijn dochter van nu 2 heeft het een aantal keer gehad, eerste keer met 8 maanden Momenteel heeft ze het ook Zij heeft vermoedelijke astma en vanaf 4 maanden al pufjes,elke keer als ze een afval heeft moesten we wat vaker een pufje geven want volgens de huisarts was die ook hoest remmend en dat hielp best wel ( salbutamol )
Mijn zoontje ook gehad in zijn eerste jaar, doodeng he! De frisse buitenlucht (om naar de dokter te gaan) hielp het toen ook wat zakken.
hier ook al een aantal keer pseudokroep aanvallen gehad, de eerste keer zat ik ook bij de dokterpost. Nu kan ik er redelijk rustig onder blijven, het stomen is wat achterhaald en niet bewezen, het geeft verlichting zolang je daar staat eenmaal uit de douche kan het zo weer beginnen. ik ga rustig met hem op de bank zitten en het enig wat je kan doen iks hem gerust stellen zelf rustig blijven en wachten tot het weg trekt, kan soms even duren,
Mijn dochter heeft het ongeveer een half jaar geleden voor het eerst gehad, ook naar de HAP geweest, wij kregen er niks voor, enkel stomen en zetpil geven en uit laten zieken. uiteindelijk was de benauwdheid pas na 3 dagen over
Ja het is echt doodeng, raakte echt in paniek. Op een gegeven moment begon die echt te trappen met z'n benen, en stopte z'n ademhaling helemaal. Nu ligt ie lekker in bed te slapen. Mocht hij het vanavond weer krijgen, hoop het echt niet, ga ik even op het balkon met m staan voor wat frisse lucht (uiteraard met z'n jas aan natuurlijk) Is het misschien iets om bij voorbaat al vanavond voor het slapen gaan met hem in de douche te staan voor de stoom? Of even een frisse neus halen? Heb ook al wat dekens onder z'n matrassen gedaan zodat hij wat hoger ligt. Een uitje naast z'n bed. Kamer vandaag goed gelucht en bed verschoont..Geloof niet dat je meer kan doen..
Mijn zoontje kreeg het op vakantie in Amerika, met 8 maanden oud. We zijn daar naar het ziekenhuis gegaan, omdat het bleef aanhouden. Daar is hij opgenomen, verneveld, heeft steroïden toegediend gekregen en is een nacht geobserveerd. Ik vond het heel vervelend om te zien voor hem, zijn borstkas trok helemaal in.
Mijn zoontje heeft het maand geleden ook gehad. Was net 4 maanden. Ook naar hap geweest. 1e keer Puffer gehad 2e keer algele ontstekingsremmer. Die werkte meteen. Zelfde dag nog vanaf. Was idd eng . Schrok er ook van.