waterpokken!

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door danili, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    hoi,

onze zoon van 2 jaar heeft nu de waterpokken, maar hoe besmettelijk is dit voor zijn zusje van 9 weekjes?
    hebben babies nog een natuurlijke 'weerstand" hiertegen, of kan ik de pokken binnenkort ook bij mijn jongste verwachtten?
    En het is toch ook zo, dat als kinderen onder de een jaar pokken krijgen, ze het bij weinig pokken nog een keer kunnen krijgen?

alvast bedankt voor je antwoord!

groetjes

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    De kans is best groot dat je dochter het ook gaat krijgen. Ze heeft nog wel een natuurlijke weerstand en als je Bv geeft krijgt ze ook nog antistoffen mee, maar dat garandeert niet dat ze pokkenvrij blijft.
    Ze zeggen inderdaad bij meer dan 20 - 25 pokken ze het niet nog een keer krijgen, maar dat weet ik niet zeker.

Mijn eigen jongste was ook 2 maandjes oud toen hij de waterpokken kreeg. Gaf Bv.....maar kreeg toch de pokken. Hij had er iets van 25, maar we zullen zien of hij het nog een keer krijgt. Havermout badjes doen wonderen. (althans hier)

Succes.

Ilja

Deel Deze Pagina