Misselijkheid gerelateerd aan borstvoeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Myo, 1 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Ik ben sinds een week of 2 's nachts en 's ochtends een beetje misselijk, alsof je een hele lege maag hebt. Dat werd sterker wanneer ik aan het voeden ben. Eerst deed ik het nog af als inderdaad een lege maag hebben en at ik dus nog wat voor het slapen gaan. Maar het wordt alleen maar erger en sterker. Vandaag is het bv al de hele dag aanwezig en het vlamt op tijdens het voeden. Ik eet en drink voldoende, ben niet aan het afvallen of zo, ben zelfs helaas ietsje aangekomen (nu 62,5 kg bij 1,77 m) Wel ben ik sinds kort weer begonnen met hardlopen.

Zou het überhaupt aan elkaar gerelateerd kunnen zijn, is het iets hormonaals, een tekort aan iets of moet ik het in een andere hoek gaan zoeken? En zo ja, wat kan ik eraan doen?

Alvast bedankt!

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat vervelend. Zeker wanneer je het de hele dag door voelt.

Het kan van alles zijn. Eet je verspreid over de dag? Juist nog in de avond of juist niet meer na het avond eten? Kies je voeding met zorg deze dagen en vul ook zouten aan. Evt. een kop soep tussendoor kan veel doen.

Ik denk niet dat het direct met hardlopen te maken heeft. Hormonen zou kunnen. Ben je voedingen aan het afbouwen? Slaapt je kindje ineens door of slaat het andere voedingsmomenten over?
    Het kan ook de warmte zijn van deze periode, of te weinig of slechte slaap.

Wanneer het aan blijft houden, even je bloed prikken bij huisarts: ijzer en schildklier misschien. Je kunt ook even (tijdelijk) aanvullen met een compleet supplement vitaminen en mineralen. Vraag hier naar bij apotheek of drogist.
    Bedenk je ook of je niet zwanger kunt zijn....?

Ik kan zo niet bedenken dat het iets met je borstvoeding te maken heeft: je hebt de klachten niet eerder gehad. Het kan wel een combi zijn: 's avonds hardlopen misschien: warm buiten, transpireren, je zouten niet aangevuld....Ik denk maar even hardop ;)

tot slot: 62 kg bij 1.77 is niet zwaar hoor ;) (zelf ook 62 gewogen bij 1.78 en dat was maar net aan oké, bijna net te weinig voor die periode...)

groetjes Heidi

3. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Bedankt voor je snelle reactie!

Omdat het in het begin leek op zo'n knagend hongergevoel, legde ik de link met de borstvoeding, dat ik misschien te weinig at. Maar omdat het naar misselijkheid ging en erger wordt en ik echt voldoende (ik kom aan) en gevarieerd eet, zal het daar wel niet aan liggen. Ik at 's avonds voor het slapen gaan niet, maar ben dit wel gaan doen, toen ik hier 's nachts last van kreeg. Behalve het hardlopen, is er niets veranderd. Ik ben zeker niet aan het afbouwen. De kleine drinkt natuurlijk wel meer met het warme weer. Ik ben mij nu wat aan het concentreren op de vochthuishouding. En voor alle zekerheid neem ik weer trouw mijn multi-vitamine in. Aan het slaapgebrek kan ik helaas niet zoveel doen ;).
    De kans op zwanger zijn lijkt mij zeer klein, omdat we de weinige keren, zeer correct een condoom hebben gebruikt. Maar goed, alles kan natuurlijk, ik kan het even uitsluiten. Ik kijk het nog even aan en anders laat ik het nakijken bij de huisarts.

Nogmaals bedankt! Fijn om te weten dat het niet aan het geven van borstvoeding kan liggen; het is namelijk niet zo'n leuk vooruitzicht om nog maanden misselijk rond te moeten lopen. We zoeken verder!

4. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    succes!

groetjes Heidi

5. Heidi Akkers

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ps: heb je ook kritisch naar je eigen darmfunctie gekeken? Ontlasting prima?

en ook: ander brood gaan gebruiken? andere producten dan anders? Kijk er even kritisch naar. Valt je niets op, dan even aankijken zoals je zegt

Deel Deze Pagina