Baby overdag te vroeg voor fles en niet willen slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marie85, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie85

Marie85 Lid

22 jan 2016
    99
    3
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Ik heb net ook een topic geplaatst over het nachtritme van mijn dochtertje van 15 weken en heb ook een vraagje over het dagritme :)

Ze drinkt overdag om de 3 a 4 uur een fles en is nu steeds zo'n 1 uur en een kwartier wakker. Dan is moe en geeft ze slaapsignalen af (gapen, oogjes wrijven) en leg ik haar in bed. Nu is het de laatste tijd zo dat ze vaak maar 45 min - 1 uur slaapt. Op zich geen probleem als ze daarna ook uitgeslapen zou zijn! Maar vaak is dat niet zo... dan lijkt ze wel wakker (ogen wijd open, lachen) en wil echt niet meer verder slapen. Normaal gesproken wacht ik of ze niet weer in slaap valt, zo niet dan kijk ik even hoe ze erbij ligt (nog slaperig of niet). Nou lijkt ze dus vaak niet slaperig en haal ik haar eruit. We zitten dan zon 2 uur (soms minder) na de fles. Wat ze dan steeds doet is een half uurtje spelen, maar dan begint het jengelen. Ze is dan duidelijk toch weer moe (slaapsignalen), maar we zitten inmiddels op 2,5 uur na de fles. Als ik haar terug in bed leg gaat ze echt krijsen, ze begint dan vaak ook alweer hongersignalen af te geven (smakken, op handjes sabbelen). Dus geef ik haar gewoon de fles, dus soms al na 2,5 uur.

Uiteindelijk komt het wel goed met de flessen (ze drinkt niet meer dan mag - niet meer dan 1 liter), ze regelt dit zelf. Maar ik vind het lastig dat ze dan toch moe is, niet wil slapen, niet bij mij wil zitten, niet in de box.. dus geef ik een fles, die drinkt ze vermoeid op en daarna leg ik haar in bed. Maar slaapt ze soms weer maar 1 uur en herhaalt het riedeltje zich.

Dit doet ze overigens niet elke dag. Het gaat een beetje om en om, de ene dag gaat het prima en de andere dag is het zo. Of is dit een fase?

Heeft iemand hier ervaring mee? Of tips?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Dit soort gedrag is heel normaal bij zo'n kleine baby, het gaat vanzelf weer over. Geef haar gewoon waar ze om vraagt, dan heb je het minste gedoe en is het het snelst weer over.

3. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je een electrische schommelstoel ?

hier als ons zoontje onrustig is, moe begint te worden maar slaap zo niet kan vatten, niet meer bij ons of in de box wil liggen, werkt de schommelstoel vaak wel, waar hij dan regelmatig even indoezeld, tot het bijv tijd in voor flesje waarna hij dan naar zijn bedje kan

ideaal ding om even tijd te overbruggen of voor ontspanning te zorgen

4. Marie85

Marie85 Lid

22 jan 2016
    99
    3
    8
    NULL
    NULL
    @Zohra: Soms is het alleen al fijn om te horen dat dit heel normaal is en weer over gaat :) Zo'n vermoeden had ik al, maar het is op de momenten zelf vaak lastig.

@mptje: We hebben zo'n nuna leaf schommelstoel, die gaat een tijdje uit zichzelf heen en weer (niet elektrisch). Alleen op de momenten dat ze gaat jengelen/moe is, dan wil ze daar ook niet in. Het is net alsof alles dan te veel is, alleen vastgehouden worden en rondlopen gaat wel. Ik heb een draagdoek, maar daar zit ze niet zo graag in. Ze zit dan ook echt tegen mij aan geplet - misschien maar eens een draagzak proberen..

In ieder geval dank voor het meedenken! :)

5. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier juist andersom, dan wil hij niet meer bij mij liggen, dan werkt die stoel juist wel, of idd lopen, maja dat blijf je niet doen
    zo is het toch proberen wat werkt bij je eigen kind

Deel Deze Pagina