Hoi, Misschien hebben jullie tips .. Zoontje is 7 weken. Vanaf 3 weken meer gaan huilen, soms is hij van voeding tot voeding wakker , dan geef ik de speen , tuft hij uit en dat herhaald zich . Eerste begin dronk hij moeilijk, na eindeloos flessen en spenen proberen is dat nu goed , maar het onrustige blijft . Hij sabbelt gigantisch op Zijn speen. Drinkt niet elke fles goed leeg , dus honger kan het niet zijn toch? Drinken gaat niet vanzelf altijd , soms wil hij wel maar begint hij te huilen tijdens het drinken, duwt m weg , om de fles vervolgens wel weer te willen. Ik weet niet zo goed meer wat hij kan hebben. Het gebeurd eigenlijk gewoon helemaal niet dat hij wakker is en tevreden . Hij slaapt op Zijn buik, dus laten huilen is niet echt een optie.. Vandaag is hij wakker van 11 tot 4, en nu vanaf 5 uur ..
Even een toevoeging , we hebben ranitidine van de dokter . Omdat we verborgen reflux vermoedde . Maar daar lijkt hij juist niet Goed op te reageren , slijm wat hij terug Geeft en melk terug geven, moeilijk boeren . Dus daar stop ik mee denk ik
Pas je de leefregels voor reflux al toe? Dat kan enorm veel schelen. 7 weken is nog maar zo klein, hij heeft ook je nabijheid gewoon nodig.
Welke fles heb je? Hoelang doet hij over een voeding? Hoelang geef je ranitidine en hoeveel? Niet zomaar stoppen met medicatie...
Nescio , ja , mijn oudste had het ook. Nu is het een twijfel geval , moest medicijnen proberen om erachter te komen. Ik mag 2x per dsg een gift geven van 1,5 ml. Is naar zijn gewicht uitgerekend . Ik heb een Difrax fles . Eerst avent gehad en daarna brown . Difrax gaat t beste nu .. Osteopaat had ik ook bedacht maar wil niet alles tegelijk doen.. En snap dat hij nabijheid wil, Maar als hij van 11 tot 9 savonds wakker is onderhand, kun je geen nabijheid meer noemen toch? Dat is voor geen een baby goed denk ik, slaap hebben ze ook nodig .. Lipbandje en tongriem zijn oké !
Nu doet hij 30 min gemiddeld over de voeding . Ik bied hem 150+5 aan, wat hij de ene keer lang niet opdrinkt en de andere keer heel gemakkelijk. Maar dat enorme speen zuigen dan hè , is dat nog honger ? Uren zuigt hij erop ..
Ja, maar ik ben weken amper op de been geweest door mijn bekken , en wandel nog geen einden.. ( het is niet zeker dat hij reflux heeft hoor )
Nou ja, mijn eerste was ook super onrustig, geen reflux, gewoon veel huilen en niet slapen overdag. Draagdoek deed wonderen, na tien weken kregen we hem er niet meer uit zeg maar. Mijn vriend liep ook veel met hem. Wij beiden. Vooral binnenshuis ook. Als hij dan sliep kon je gaan zitten of liggen.
Ik zal het eens proberen , voor mijn gevoel kan ik niet bewegen met dat ding , heb een ergobaby . Vaker gebruiken waarschijnlijk 😊
Had hier hetzelfde, ik gaf/geef wel bv maar hij was altijd onrustig en huilde best veel. Op een gegeven moment van 8.00 tot 23.00 wakker. In de nacht ook vrij korte slaapjes. Ook een vermoeden van verborgen reflux (a.s dinsdag naar kinderarts weer). We hebben ook randitine gekregen, 1x per dag 1,5 ml. Ik kan je een draagdoek echt aanraden! Na elke voeding deed ik hem erin en na max 10minuten viel hij in slaap. Zo pakte hij overdag toch zn slaap waardoor hij steeds rustiger werd. Ook doordat hij dan rechtop zit heeft hij veel minder last van reflux. Hij is nu 8 weekjes en slaapt van 21.00 tot 09.00 uur waarbij hij 2x wakker wordt in de nacht voor zn voeding. Overdag slaapt hij nog wel enkel in een draagdoek dus dat moeten we afbouwen Heb dankzij de draagdoek echt een ander kindje nu. Zorg ervoor dat hij hoe dan ook zn slaap krijgt overdag en het zal goedkomen. Succes!
Ik moet 2x per dag ranitidine geven , maar ik merk eigenlijk geen verschil . Morgen is hij ook 8 weken , misschien ook de leeftijd dan . Zo zoeken hè !
Je geeft 150 + 5? Hoeveel flessen krijgt hij dan? Kun je hem niet vaker kleinere flesjes aanbieden ipv in 1x zo'n flinke fles wat bij vermoeden van reflux niet goed is? Heb je zijn mondje ook gecheckt op spruw?
Hier hetzelfde naar de osteopaat geweest en dag en nacht verschil! Ik heb ook veel een draagdoek gebruikt. Vergeet ook niet dat ze op de hoogte punt van krampjes zitten nu. Ik zou de Brauwn fles nemen daar past een difrax speen op.
Ik vind 150 trouwens ook best veel voor 7 weken, mijn dochter is 13 weken en die krijgt 120+4 elke 3 uur aangeboden ze drinkt ze ook niet altijd leeg.
Is niet veel hoor. Levino. Is nu 8 weken en krijgt vanaf 5 weken 150+5 + 1.5 schep nutriton in de fles. Om de drie uur en ook nog voeding voor hongerige baby's en borst tussendoor. Heb je ook de nutriton? Als je die toepast misschien heeft ie ook minder last van de reflux. Wij hebben de difrax s fles met m speen. Gaat hardstikke goed.
Hangt van t gewichat af van je kleintje of 150 veel of weinig is. Die van ons is dinsdag 12 weken en 5 kilo en drinkt nu afgegoten 150ml aangemaakte voeding per keer, 5x per dag. (150ml water+5 scheppen + 1,5 johannesbroodpitmeel (nutriton). Morgenochtend weer even wegen om te zien of ze een stapje hoger mag, ze geeft t wel aan dat ze meer wil maar zij is niet te vertrouwen met een fles 'op de groei' want als ik haar nu 180 aanbied, bij wijze van, trekt ze m ook leeg en komt 4 uur later weer en doet t zelfde. Daar gingen wij dus de fout mee in, want kraamzorg (en CB ook!) zei flesvoeding op verzoek en ze duwt m wel weg als ze vol zit. Dat advies kan je kennelijk gewoon direct vergeten zodra je met reflux en krampjes te maken krijgt. 150-175 ml per kilo gedeeld door t aantal voedingen is veiliger althans is onze ervaring. Een enkele keer wil ze in de nacht ineens nog eens een flesje daar doen we dan niet moeilijk over maar dat is de afgelopen 4 weken 2x geweest sinds dat ze besloot geen voeding meer te willen om 03:00-04:00. In eerste instantie kreeg ze nutrilon standaard maar wij zijn beiden expliciet opgegroeid met frisolac (kregen last van andere merken) dus hebben haar ook omgezet naar frisolac, daarmee ging t al een heel stuk beter. Later gestart met nutriton, infacol en rooibosthee omdat frisolac wel goed was maar nog niet voldoende soelaas biedde. Hier gevalletje darmkrampen (wil speen!!!), en verborgen reflux (geen speen, maar drinken). Met infacol, frisolac standaard 1(leef.nl levert die alleen nog) en nutriton, dr browns (hadden we sinds dag 3), schuin bedje, niet te vaak (en te snel) oppakken, rollend verschonen op een scheef matje (tip hier van forum) rustige omgeving tijdens t eten, 10 minuten boeren, in totaal 30 minuten na t eten overeind blijven (laten zakken) en babyboog in de box (trappelt dol enthousiast met dr beentjes (goed voor dr darmen) terwijl ze de koe een lel geeft) is t redelijk onder controle maar vanavond was t ook weer een aanval dan hou ik dr maar tegen me aan totdat ze in slaap dommelt, of heb dr in kikkerstand in de draagzak (bykye, elastische knoopdoek, de babybjorn vindt ze nog niks). Inbakeren lijkt me nu te laat om mee te starten, badje kan helpen als die van jou wel relaxed blijft al ie er uit moet, ik leg een hydrofiel luier over haar buik in bad en schep daar met mn hand elke keer water over dat vindt ze heerlijk. Maar zij is pisnijdig als ze er uitgehaald wordt en schiet dan direct door in dr krampen en reflux dus dat slaan we maar over met een aanval. Kipkep hittepitje heeft wel iets effect bij die van ons maar koelt te snel af, rooisbos thee als basis van je flesvoeding ipv water kan je ook nog proberen dat kregen we als advies van de assistente van de huisarts. Verborgen reflux is soms lastig te zien maar vaak herken je t aan spontane hik (vrij geregeld), soort van herkauwen 1.5-2 uur na t eten (heel de tijd met de tong aan t werk), terugslikken, veel boeren (ook buiten de maaltijden om) en zuur ruikend mondje. Hier viel dat herkauwen en hik voornamelijk op, daarna herkenden we de rest pas. Reflux en krampjes is ellendig, t wondermiddel hebben wij nog niet gevonden wel een heleboel kleine aanpassingen om t gemakkelijker te maken. Al las ik vanavond van een buikkrampolie bij apotheek rensing, geen idee wat t is maar ik houd m even in gedachten.
Vanmorgen had hij weer duidelijk zuur in zn mondje , heb nutriton gekocht , ga dat proberen en vanmiddag naar de therapeut . Ik hoop dat ik wat duidelijkheid krijg.. Hij weegt 5,5 kilo dus 150 is niet te veel , en hij drinkt ze ook noet leeg allemaal . Half 11 savonds drinkt hij maar 100 en rond 03:00 weer. Krijg er niet meer in..