Onrustige baby m.n. na de flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mlous, 28 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlous

Mlous Nieuw lid

11 jul 2011
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of ik hier mijn vraag kan posten, maar ik waag de gok! Wellicht heeft iemand hier ervaring mee..

Mijn zoontje (nu bijna 9 weken) is overdag veel wakker. Hij doet alleen wat hazenslaapjes. 'S nachts daarentegen slaapt hij wel een langer stuk achter elkaar. Overdag huilt hij regelmatig en beweegt hij onrustig met zijn hoofd, armpjes en beentjes.

Met name na de flesvoeding, als hij een boertje heeft gelaten, beweegt hij heel onrustig (ongecontroleerde bewegingen) met zijn hoofd, armpjes en beentjes. Met zijn handjes probeert hij zich aan mij vast te klampen; hij grijpt met zijn vingertjes, zijn hoofdje probeert hij in te graven.. Hij ligt dan op mijn schoot op zijn buik en valt op een gegeven moment in slaap.
    Andere kenmerken: hij heeft vaak de hik, hij slikt veel, heeft nu ook veel speeksel bij zuigen aan bijvoorbeeld een speentje, kwijlt wat meer, geeft wat melk terug (niet veel); ik zie het in zijn mondje zitten/eruit komen.

Ik word hier ontzettend onzeker van; doe ik het wel goed? ligt het misschien aan het soort voeding? (Nutrilon standaard) Heeft hij misschien last van (verborgen) Reflux, wat op het CB werd gesuggereerd?

Alavst bedankt voor de reactie(s)!

N.B.:
    *Als ik met hem onderweg ben/ga voor bijvoorbeeld een bezoekje of een boodschap; ligt hij de hele tijd rustig te slapen in de maxi cosi of de kinderwagen.
    *Op het moment dat hij thuis in slaap valt, leg ik hem in zijn bedje. (wordt mij niet altijd in dank afgenomen) Hij wordt meestal snel weer wakker

2. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd klinkt het als reflux, maar sluit ook een koemelkallergoie niet uit. De symptomen van beide kunnen op elkaar lijken..

3. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt net t verhaal van onze dochter. Wij weten sinds twee weken dat zij waarschijnlijk koemelk allergie heeft. Ze is nu elf weken en sinds dat we op dieetvoeding zitten hebben we n heel ander kind.
    Het slapen overdag gaat nog niet zo, veel kleine slaapjes.

Gr. Sannie

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Klinkt als mijn zoontje en die heeft zowel reflux als koemelkallergie.
    Mijn dochter had het niet zoals jij omschrijft en die had enkel reflux.

Ik herken de onrust niet van reflux. Dat was meer weigeren plat te liggen (op de buik ging wel goed) maar vooral veeeel gillen. Mijn zoontje bleef constant draaien en bewegen in zijn slaap. Overdag lag hij ook nooit echt stil. Naast die onrust ook extreem veel gillen, maar de onrust is dus het grootste punt wat ik op koemelkallergie vind lijken.

5. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    mijn meisje doet deed precies t zelfde en ja verborgen reflux ze is een weekje opgenomen in t zh laat je doorsturen als je t niet vertrouwd wil je niet bang maken maar het is dat ik net op tijd door de babyfoon hoorde dat ze bijna stikte anders was ik ons meisje kwijt geweest en diezelfde ochtend na die nacht heb ik gelijk aan de bel getrokken bij de ha en smiddags namen ze haar al op om haar te observeren en nu heeft ze medicijnen en t gaat hartstikke goed!

6. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    vica86, onze zoon heeft ook reflux en koemelkallergie. Ik hoor vaker dat kinderen dat beide hebben. Is dat toeval, of komt dat vaak voor?

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Reflux kan een symptoom zijn van KMA. Echter dan zouden de refluxklachten weg moeten gaan bij de juiste voeding.

Zowel Reflux als KMA komen erg vaak voor bij baby's. Dus de kans dat ze het dan beide hebben is zowiezo wel erg aanwezig.

8. Eiland

Eiland Actief lid

22 jul 2011
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt dat de symptomen erg op elkaar lijken. Toen het met onze zoon zo goed ging met de nieuwe voeding, hebben we geprobeerd te minderen met de losec, maar helaas ging hij gelijk weer zuur uit zijn mond ruiken en weer spugen..

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoals de andere moeders hier al schrijven, heel herkenbaar. Reflux en KEA gaan vaak hand in hand helaas.

Ik zou zo snel mogelijk eens bij de huisarts langs gaan, want als het inderdaad KEA en/of reflux is dan voelt je kind zich snel beter met juiste voeding en eventueel medicatie.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Klinkt precies als hoe Lisa was, en die had alleen reflux. De onrust had dus niets met kma te maken, maar ze had dan ook vrij heftige reflux waar medicatie helaas heel weinig hielp.

Deel Deze Pagina