Hallo iedereen, Mn kleine is nu 4 weekjes oud. Sinds 2 dgn geleden is ze heel onrustig met het leegdrinken van haar flesje. Ze beweegd veel en wil niet drinken terwijl ze nog honger heeft. Dit weten we omdat ze erna bij het boertje laten een zoekreflex uitoefend. Enig idee wat dit is?
Misschien last van spruw? Wij hadden dit bij onze dochter ook, door de spruw was ze heel onrustig tijdens het drinken. Ook kunnen krampjes een reden zijn van de onrust. Hier hielp infacol wel goed.
Ja, ik dacht inderdaad aan spruw ook. Krampjes zullen het denk ik niet zijn. Momenteel zijn we bezig een ander flesje te gebruiken, kijken of dit helpt. Zoniet gaan we de dokter bellen, ze heeft namelijk een wit tongetje en een beetje witte waas op haar gehemelte.
Kan het zijn dat je haar regelmatiger moet opnemen ivm boertjes laten? Dat had onze jongen ook (en nu nog steeds alhoewel minder). Als hij onrustig begon te doen, meteen opnemen en boer laten doen. Dan terugzetten en verder drinken. En zo wel 3 keer per flesje.
Tussendoor boertjes laten heb ik ook geprobeerd, en het hielp niet echt, want er komt niet altijd een boertje uit.... Een ander flesje heeft ook niet super geholpen. Ze heeft ook momenten dat ze wel rustig drinkt. Maar da's 1 of 2 op de gehele dag. Dit is sinds 3dgn gaande. Ze gaat dan slaan met haar voetjes en handjes en wordt dan helemaal rood en heeft dan een korte huilbui. Alsof ze gefrustreerd is.
hier ook een zeer onrustige baby. Tijdens de fles eigenlijk de hele dag door. Hier loopt hij ook rood aan en trappelt met zijn benen. Ben sinds vandaag begonnen met abc dolphilus voor de krampen. Ik hoop zo dat het werkt en ik een vrolijke baby ervoor terug krijg.
Kan je die witte waas wegvegen of niet? Want als het spruw is zou ik er z.s.m. wat tegen halen, dat is heel vervelend en zou het onrustige drinken kunnen verklaren.
Ff googlen wat dat is, ik merk trouwens ook dat ik af en toe klonters in de melk heb per ongeluk niet goed geschud. Zou ook kunnen zijn dat die t gaatje verstoppen waardoor ze gefrustreerd wordt, want er komt dan niks uit xD ik ga nog proberen die waas weg te halen en als het niet lukt even de dokter idd bellen
Ben er achter dat het inderdaad aan die klonters in de melk lag. Dank je wel iedereen voor het meedenken! Ze drinkt nu weer normaal