Onrustige baby van 6 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eva7, 11 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva7

Eva7 Lid

21 mrt 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

GRaag zou ik even jullie mening / advies willen ontvangen over onze kleine meid. Diede is nu 6 weken oud en vanaf het begin erg beweeglijk en nu ook onrustig.

Vanaf dat zre ongeveer 2 weken oud was hebben we haar ingebakerd omdat ze heel onrustig was met haar armen en benen. Dit doen we nog steeds, maar sinds vorige week hebben we het idee dat steeds inbakeren als ze slaapt ook niet de oplossing is. Ze moet natuurlijk wel ergens haar energie kwijt kunnen.

Daarom is ze nu snachts ingebakerd, en overdag in een slaapzak, ze kan dan wel met haar handen en benen 'wapperen' zoals we dat noemen. Na de fles gaat ze altijd even in de box om ook even 'uit te wapperen' en als ze rustiger is en moe, dan gaat ze naar bed.

Na de fles is ze bijna nooit moe, dat duurt toch wel een half uur-3kwartier. Ze krijgt 3/4 schepje johannespitmeel in haar voeding.

Als ze wakker wordt na haar slaapje dan is het meteen huilen.

Ik heb het idee dat ze geen echte blije baby is, heb geen vergelijkingsmateriaal omdat het ons eerste kindje is. Wellicht is het goed erbij te vermelden dat Diede geboren is na een korte bevalling van 3 uurtjes....

Wie heeft er misschien tips waardoor ik haar welbevinden kan verbeteren, of misschien is er herkenning en hoort het er gewoon bij...

Groetjes!!

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom krijgt ze jbpm in haar voeding?

Als je het idee hebt dat ze niet lekker in haar velletje zit (wat goed kan na zo'n snelle bevalling) is het misschien een idee om met haar naar een osteopaat te gaan? Heeft onze dochter in elk geval erg geholpen (had ik veel eerder moeten doen).

3. Eva7

Eva7 Lid

21 mrt 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat JBPM krijgt ze omdat ze na de voeding niet tevreden was, en meer in de fles geen optie was omdat ze dat eruit spuugde!

4. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft ze niet last van krampjes? Zeker als het zo een kwartiertje na haar eten begint. Als ze dan aan het wapperen is strekt ze zich dan helemaal? Huilt ze? Is het precies of haar eten komt terug maar ze spuuwt niet? Kunnen symptonen van krampjes zijn.

Deel Deze Pagina