17 maanden en kort/weinig haar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fanona, 30 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Dag dames!

Mijn lieve schat is nu 17 maanden, maar ze heeft exht heel kort,fijn en weinig haar. Ik zie overal meisjes van haar leeftijd met leuke staartes, vlechtjes, maar bij ons kan het helaas nog niet. Haar oudere zus had ook op die leeftijd al een mooi bos middellang haar terwijl het bij de broer ook niet zo wilde groeien, maar jongen hebben we toen kaal geschoren toen hij 1,5 jaar was en is daarna wel goed,vol gegroeid. De huisarts zegt het komt wel, geen zorgen maken en gewoon afwachten, maar het lijkt of haar haar afgelopen jaar helemaal niet gegroeid is.
    Wat zouden jullie doen? Gewoon zo laten of toch een keertje afscheren (nu ze nog klein is) en hopen op het beste?

Hier een foto hoe het eruit ziet.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      14,4 KB
      Weergaven:
      408
  2. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik zou het niet afscheren! Volgens mij heeft dat ook geen effect op de dikte van de haren die nog komen. Alleen dat de dunne uiteinden er dan vanaf zijn, en is ze helemaal kaal (zou mij doen denken dat ze ernstig ziek is/chemo ofzo :()

Waarom niet gewoon een speldje aan de voorkant indoen? Ze heeft wel echt een meisjesgezicht hoor :)
    Mogelijkheid tot staartjes/vlechtjes komt vanzelf een keer

3. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Mijn dochter met 12 maanden kaal geschorem ze had ook allemaal,plukjes kale plekjes. Nou erma begon het meteen dik te groeien. Ze is nu 6 en heeft heel lang haar tot op haar onder rug
    rug

Ik heb al mijn kids kaal geschoren de rest zijn jongens met 6 maandjes. Bij mijn dochter wou ik het eigenlijk niet maar toen ze met eem jaar nog niks had ueb ik het toch maar gedaan

Het groeit echt snel weer aan en hoe langer je wacht hoe lastiger

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

#4 raspberry, 31 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mei 2015
    Afscheren heeft geen effect. Mensen zeggen vaak dat het daar dikker van terugkomt, maar in de tijd die het nodig heeft om van helemaal kaal (of bijna kaal) naar een volle bos te komen, heb je ook zonder afscheren gewoon die volle bos haar.
    Niet iedereen is gezegend met snel lang haar. De halfzusjes van mijn stiefkinderen waren ook lang vrijwel kaal, (echt minder haar dan jouw dochtertje), maar hebben nu beiden prachtig lang haar :) Begon echt met een jaar of 2-3 goed aan te groeien en duurde toen niet lang voor het serieus lang haar was.

Ik zou het gewoon leuk laten knippen bij de kapper. Jongste trok hier haar haren uit door oorklachten, waardoor het er heel raar uitzag. Aantal lange plukken en hele stukken kort en stukken bijna kaal. Toen ik de lange stukken af heb geknipt, om het meer gelijk te krijgen, zag het er al veel voller uit :) Alsof ze ineens meer haar had :) Maar dat was dus gewoon optisch 'bedrog' :) (Want ze had dus aantoonbaar minder haar toen :D).

5. Olicha

Olicha Niet meer actief

Nichtje had het ook. Zelfs nog korter en zonder slag tot 2e jaar. Ze heeft gewoon erg fijn haar. Ze wordt nu 3 in het najaar, maar kort na haar 2e jaar begon haar haren ineens te groeien! Ruglengte/ net over schouders nu.
    Het komt dus vanzelf wel.. Iedereen heeft zijn eigen (biologische) klok :)

6. LA85

LA85 Fanatiek lid

25 apr 2013
    2.018
    1
    36
    NULL
    NULL
    Het haar van mijn zoontje is zo ongeveer als dat van jouw dochter lijkt het. Ik laat het zoals het is.. Nu is het bij een jongetje misschien anders dan bij een meisje - als zijn haar wel opeens heel hard gaat groeien zal ik toch echt de schaar erin moeten zetten (lees: de kapper) ;)

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Die van mij was nog kaal op deze leeftijd..

8. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn dochtertje heeft ook nog vrij kort haar, maar het is wel dik.
    ik zag laatst een foto van de dochter van Barbie. Ze is bijna 3, maar d'r haar is echt heeeel fijn en kort

9. Mamalon

Mamalon Actief lid

27 feb 2015
    217
    50
    28
    De mijne was ook nog kaal..die kreeg met 2,5 jaar pas echt haar. Ze heeft nu wel mooie krullen.

10. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Hier heeft dochterlief ook weinig haar. Ze is bijna 2.5 jaar. Vind het ook heel jammer. Ze heeft wel beetje krullend golvend haar dus ook daardoor lijkt het korter

11. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier ook. Maar hier lijkt het korter door de serieus krul dat in haar haren zit. Zonder krul heeft ze best al wel langere haren, maar ook maar dunne haartjes. Zit ook vol ongeduld te wachten op het eerste echte mooie staartje :D. Kan er nu ook wel eentje maken, maar door de krul blijft het nog niet zitten...

12. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het bij jouw dochter niet afknippen hoor. Misschien even alles een beetje gelijk laten knippen bij de kapper, maar zeker niet alles eraf. En als ze het accepteert dan zou er voorin volgens mij al een knipje in kunnen. Dan oogt het ook weer anders.

Mijn dochter is ook 17 maanden, maar heeft bij lange na niet zoveel haar als jouw dochter! Mijn dochter heeft bovenop in het midden een lange pluk, de zijkanten kaal, haar achterhoofd gemillimeterd en een krullenmatje in haar nek. En het is ook nog eens witblond, dus je ziet het nauwelijks zitten. En als ik het netjes probeer te kammen of een knipje erin wil doen dan wordt ze woest en maait gelijk met haar handen door haar haar om alles weer in de war te schoppen. Zo frustrerend! Al is ze geheel in knalroze gekleed dan zeggen ze nog: wat een schattig joch :D:D

13. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Hier ook een meisje met kort en dun haar hoor, t begint nu langzaam aan wat dikker te worden volgens mij maar t stelt nog niet heel veel voor, ik kan wel 2 mini staartjes aan de achterkant maken, omdat het stijl is bij haar ziet het er al snel onverzorgd uit heb ik het idee dus probeer nu wel veel met mini staartjes en clipjes te werken:p.

14. Crol

Crol Actief lid

17 aug 2013
    335
    106
    43
    Ik zou het zo laten, echt heel weinig vind ik het niet, zeker vergeleken bij mijn dochter. Die is net 1 maar de haartjes zijn er nog niet veel. Het groeit vanzelf. Ikzelf had ook pas met 2 jaar mn eerste staartje.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,6 KB
      Weergaven:
      10
  15. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Vergeleken met mijn dochter heeft ze een hele bos haar! Die van ons kan ook nog lang geen staartje in haar haar, maar ik kan me er niet druk om maken. Gaat vanzelf wel groeien.

16. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Best veel en donker..

Hier een kortere blondine.. Zie je amper wat van ;)
    Maar je zou inmiddels wel wat bijgesteld zijn na alle berichten gelezen te hebben denk ik? Hihi

17. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Haha, inderdaad...was eerst vastbesloten om het allemaal af te scheren, maar ben nu gerustgesteld en van gedachte veranderd. Werd echt moedeloos, dacht dat ze de rest van haar leven verward zou worden met een jongen door haar "kapseltje")) want het is niet leuk als iemand zegt "ow, wat lijkt zij op een jongen,hahaha" ghrrrr...

Wat een moppies allemaal btw, echt popjes.

18. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl was ook heel lang kaal hoor.
    en de haarlijn zat ook ver naar achter dus op gegeven moment had ze aan de voorkant bijna geen haar en aan de achterkant wel.
    ze is nu 8 en heeft heel dik en lang haar.

19. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ja het is nooit leuk als ze zeggen ohh leuke jongen...
    Inmiddels heb ik dat naast me neet gelegd.

Ik had een roze hoes in de kinderwagen met rose dekens rose kleren rose speen rose tas en blabla alles rose...

Ohhh wat lief is het een meisje of een jongen...

En vanaf toen dacht ik.. Ach het ligt niet aan mij niet aan mijn lieve meisjesachtige dochter maar aan de mensen die het zeggen!

Inmiddels draagt ze nog steeds veel rose en meisjeskleren enz en hoor ik het nog wel is...

Rare mensen zijn er toch op de wereld ;)

20. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Komt vanzelf. Bij oudste duurde het ook heel lang. Met 2 jaar kon ze 2 inie minie staartjes op haar hoofdje.
    En over dat ze zeggen dat het een jongetje is.. Dat doen ze ook met veel haar. Mijn jongste heeft echt een enorme bos haar, ze is 4 maanden en heeft een bos krullen en ze heeft er meestal een zichtbaar speldje in, toch zeggen mensen 'wat een bos haar heeft Hij' of ze vragen het is een jongen toch?

Deel Deze Pagina