Nu toch eindelijk iets voor de eczeem en uitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tonneke, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Heb gister dan eindelijk van de dokter hormoonzalf gekregen voor het eczeem van mijn zoontje. Het is een hele lichte vorm maar hopelijk wordt het nu wat minder! Hij heeft ook flinke uitslag van de warmte en daar hebben we druppels voor gekregen die hij in moet nemen.

Hij heeft alleen op de plekjes waar de warmte uitslag zat nu kleine puistjes, deze zijn er al gekomen voordat hij de medicatie. Hebben jullie kinderen dit ook> Het zijn hele kleintjes hoor.

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    bij mijn dochter werd het daardoor erger

nu baddert mijn dochter met zeezout(action) en alle eczeem is weg en heeft een glad huidje

3. Chloe

Chloe Fanatiek lid

Yestin had ook ontzettende last van warmtebultjes, en daar tussendoor idd een klein beetje baby acne...
    vooral in zijn gezichtje, en hij zat er met zn handjes de hele tijd aan, waardoor zijn huidje erg schilferig werd... Door het weer was het erg droog..
    Maar ik badder hem nu in Balneum badolie, en smeer hem daarna in met Balneum zalf en het werkt echt super..

Vooral achter zijn oortjes was het erg zielig..
    omdat de huid erg droog was, scheurde het iets open als hij met dat warme weer begon te zweten..

4. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier ook eczeemplekjes maar ik gebruik bewust geen hormoonzalf. het grote nadeel van hormoon zalf is dat er hormonen inzitten. het woord zegt het al. je weet niet wat dat bij zulke kleine kindjes doet. net en tweede is het grootste nadeel
    (en dat weet ikzelf door gebruik) dat het 2 keer zo erg terugkomt als je stopt met hormoonzalf.(of een tijdje erna) da's algemeen bekend ook bij elke dokter dus wellicht is je dat al verteld. de plekjes zijn gelukkig niet zo erg hier dus ik laat het gaan. ik dep het droog en laat het lekker een paar keer per dag een paar minuutjes met zonlicht in aanraking komen.als het te gek wordt smeer ik er voor de nacht wat bepathen op voordat ie in de slaapzak gaat.en dan s'' ochtends weer schoonmaken en droogdeppen en zon werkt nog altijd het beste voor eczeeem. en nu met de warmte is het toch dweilen met de kraan open. lekker naar het strand gaan zeewater is goed voor eczeem. of badzout uit de dode zee in badje doen.( wel ff checken of degene die je neemt geschikt is voor kleintjes) wij gebruiken ook geregeld olie die niet vet wordt in badje.en maar 1 maal per week badschuim en shampo.en verder doen we er niks aan zolang het niet gaat ontsteken.

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Mijn huisarts is eigenlijk een tegenstander van hormoonzalf maar ze heeft het nu wel gegeven (heb er niet om gevraagd). Het is een hele lichte vorm dus ze zal wel weten wat ze geeft toch? Dat zeezout is ook wel een idee. Ik doe hem toch zo min mogelijk in bad om zijn huidje niet uit te drogen. Ik zie wel of de zalf goed helpt. Al het andere werkt gewoon niet en het werd steeds alleen maar erger

Deel Deze Pagina