Hoi hoi. Hoop dat ik hier goed zit. Ik zit namelijk met het volgende. Ons zoontje is nu een maandje oud. Hij slaapt overdags vrijwel niet (snacht gelukkig wel) Als hij zijn voeding heeft gehad en ik leg hem in zijn bedje of kinderwagen dan valt hij voor hoog uit een half uur in slaap om dan daarna huilend wakker te worden. Hij wil dan ook niet meer slapen. Dit gaat vanaf zijn ochtend voeding (rond 7 uur) tot avond voeding (van rond 8 uur) door. Ik had dit vorige week ook aangekaart bij het cb omdat ik zelf zo ook niet meer tot rust kom en bang ben dat ons zoontje ook te weinig slaap krijgt. Hun gaven mij als advies om hem een kwartier tot half uur door te laten huilen. Maar als ik dit probeer gaat hij alleen maar harder huilen,zo erg dat hij er zelfs hees van wordt of gaat hoesten. Ik weet nu echt niet meer wat ik kan doen of wat er kan zijn. Even wat korte info waar je meschien wat aan hebt. - Hij krijgt nutrilon forte en dat 6 voedingen van 120+4 - Hij woog vrijdag 3690 gr en is 52 cm - Soms spuugt hij maar niet altijd (meestal heeft hij dan de hik of nog geen echte boertje gelaten) - Poep en plas luiers zijn ook goed en regelmatig - Gebruikte tegen krampjes vsm eerst hadden we infacol maar die sloeg niet aan. - vsm lijkt wel goed te werken. Hoop dat je wat aan deze info hebt en ons zou kunnen helpen. Alvast bedankt.
Hoi hoi, Heb je al eens gedacht over een puckababy of inbakeren?? Als je je kindje laat huilen, doe dit dan voor een minuut of 10. Je kunt horen aan het huiltje waarom hij huilt. Als hij zachtjes huilt, steeds harder, en dan daarna weer zachter, en even stil, om vervolgens weer opnieuw te beginnen, is het een inslaaphuilhuiltje. Heeft hij een speentje? Een baby kan echt overprikkeld zijn, door teveel lawaai, van radio, tv of andere kinderen. Probeer het volgende aan te houden. Voeden, even spelen, eventueel even in de box, en bij het eerste teken van slaap, gapen of huilen, op bed leggen. Als je er naar toe gaat als hij huilt, praat dan met lage stem, stel geen vragen, stel alleen gerust. Geen oogcontact. Geeft tijdens de voedingen veel aandacht en warmte. Dat hebben kinderen ook heel hard nodig. De slaapcyclus van een baby duurt maar 45 minuten. Als ze even wakker worden, laat dan maar gerust liggen, ze vallen weer wel in slaap. Dit alles geldt alleen voor een kind dat geen pijn of honger heeft. Groetjes Adrienne
Hoi bedankt voor je reactie. Door jou omschrijving blijkt het idd een inslaaphuiltje te zijn. Alleen houdt hij dit heeeel lang vol Ga dus eens info opzoeken over inbakeren/puck baby. En bij de volgende afspraak bij het cb hier nog maar eens over hebben. Nogmaals bedankt.