Mijn baby van acht dagen oud groeit als kool en plast en poept goed. Hij is momenteel alleen zo onrustig en ik krijg hem eigenlijk alleen stil met de borst. Die krijgt hij dus ook. Maar ik ben toch wat onzeker.. Hij ligt uren aan een stuk aan de borst en anders is hij super onrustig. Hij drinkt heel weinig en laat dan tevreden los. Voor tien minuutjes.. Kan iemand me even vertellen dat ik het goed doe en dat hij gewoon clustert? Of is het iets anders?
Hier hebben we meestal 2 onrustige momenten per dag. Ik zit nu ook alweer 2 uur. Af en toe even een onderbreking dat ze even slaapt of moet boeren en even rondkijkt maar verder wil ze ook alleen de borst. Groeien doet ze hier ook als kool, ze is hier al een kilo zwaarder dan bij haar geboorte.
Wauw, al een kilo zwaarder! Jij ook nog gefeliciteerd! Ik vind het fijn om te horen dat ik niet de enige ben met dit 'probleem'. Ik word er best onzeker van omdat de bv bij de oudste voor geen meter liep. Alles is goed gegaan, in anderhalf uur was hij er .
Uhm ik zou het even een paar dagen aanzien en anders een lactatiedeskundige vragen even mee te kijken? Je wil ook niet dat hij je tepels kapot sabbelt natuurlijk. Het klinkt mij overigens als clusteren, hier was dat ook sabbelen en niet drinken.
Dank je! Wow, das snel! Hier een rustige bevalling van 7 uurtjes maar was goed te doen. Hier drinkt ze wel flink en moet soms een paar keer van borst wisselen. Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt. Hier is ze soms erg onrustig en dan weet ik het ook niet zo goed. Ze drinkt soms ook teveel en spuugt veel. Vervolgens wil ze weer drinken en dan weer eens last van haar darmpjes. 's Avonds echt clusteren, borsten drinkt ze dan ook echt leeg. Vinden mijn tepels niet zo leuk. Eerst al kloven gehad en daarna spruw dus t is al wat gevoelig. Ze slaapt hier nu, ga nog even proberen haar weg te leggen en nog wat opruimen.
Wat deed jij er mee dan? Liet je wel sabbelen of deed je iets anders? Mijn zoontje drinkt wel maar erg kort en laat dan weer los. Ik heb hem nu even aan papa gegeven en dan valt hij zo in slaap..
Ik vind het gevoel van lege borsten ook niet fijn. En mijn tepels zijn ook vrij gevoelig maar ik heb gelukkig nog geen kloven kunnen ontdekken. Succes met wegleggen . Ik durf dat nooit als hij eindelijk slaapt na zo'n onrustige periode. Dan geniet ik van de rust hahaha.
Hier werd onze jongste ook erg onrustig toen ze een week oud was. Ze huilde veel, overstrekte ontzettend, wurmde zich bijna uit mijn armen. Was ontroostbaar! En wilde vooral niet op haar rug liggen. Ze was alleen stil te krijgen aan de borst, dus zat de hele dag met haar op de bank. Bij haar bleken het blokkades in haar nek/rug en buik. Haar hoofdje zat ook schuin bij de bevalling. 2 behandelingen van een osteopaat en onze huilbaby veranderde in een lachbaby Maar gezien de leeftijd van je baby zou ik in eerste instantie denken aan regeldagen. Dus idd veel aanleggen is goed! Als het over een paar dagen nog niet voorbij is, zou ik toch wel verder kijken of er niks anders aan de hand is.
Hij heeft ook hele avonden bij papa gelegen idd, die wilde ook huid-op-huid contact want was stiekum jaloers op mij . Ik liet hem bij me sabbelen want deed me geen pijn en kreeg geen kloven. Fijn dat je bevalling zo goed ging
Ze ligt toch nog bij mij haha. Durfde het er toch niet op te wagen. Hier verder een rustige bevalling gehad en op de onrustige momenten na is het verder drinken en slapen. Dus ga er hier vanuit dat het erbij hoort. Oudste zat ik op een gegeven moment ook de hele dag mee en was ook alleen maar stil aan de borst.
Hee gefeliciteerd! Ik zou lekker met kind op koele plek gaan liggen en aanleggen. Clusteren en regelen daar is het nu net tijd voor, en dat gaat alleen maar harder als het warm is!
Hier was het ook zo eventjes maar voornamelijk om de productie goed aan te maken en pink wilde hij eerst.. Moest dan wel btj stimuleren tegen z'n gehemelte en vanaf 2/3 wkn pakte hij het speentje Maar eerste 3 wkn wilde hij vooral in de draagzak! Hij kreeg lichtjes last van oprispingen maar door veel rechtop te houden verdween dat het ging ook tot week 3 gepaard met krampjes maar ook die verdwenen
Red: haha, klinkt bekend Dirksmama: bedankt! We clusteren wat af maar het vervelende is dat het te veel melk lijkt te zijn. Hij stikt er soms bijna in en kan hele plonzen terug geven. Dat zal toch ook niet de bedoeling zijn? Na het spugen begint hij meteen weer verwoed te zoeken en te happen..
Gefeliciteerd! Hier de eerste maanden ook veel onrust gehad en lange tijd elke 2 uur moeten voeden, dag en nacht. We zijn ook overal geweest, huisarts, osteopaat, fysiotherapeut, uiteindelijk was er eigenlijk niets 'echt' aan de hand, gewoon onrust van de eerste maande (ja dat kan ik nu makkelijk zeggen maar als je er middenin zit is het niet leuk natuurlijk ). Ze is nu bijna 5 maanden en het gaat heel goed, nog steeds geen grote slaapster maar een hele vrolijke meid. Hier hielp het om echt op verzoek te voeden maar daarnaast wel een duidelijke volgorde van dingen aan te houden en zoveel mogelijk op dezelfde plek te laten slapen, die duidelijkheid heeft ze echt nodig.
Dat hebben we gisteren voor het eerst gedaan maar het leek nog steeds te veel. Vandaag nog maar eens proberen.. Dat ik ooit met dit 'probleem' zou zitten . Bij de oudste was er altijd te weinig melk. Eylem: bedankt! Ik wil best om de twee uur voeden hoor als hij er dan maar niet in stikt en zoveel terug geeft. Ik heb nog niet echt regelmaat in mijn handelingen, goed dat je me er aan herinnert want dat kan over een paar maanden wel goed helpen tegen onrust herinner ik me van mijn oudste.
Ratatosk, nog van harte gefeliciteerd!!! Hier heeft dochter de eerste 4 maanden iedere avond flink willen clusteren. Op een gegeven moment had ik een giga overproductie. Toen ben ik onder begeleiding van een lk gaan blokvoeden, toen ging het beter. Het klinkt inderdaad als clusteren, tijdens het clusteren is het verstandig om echt lang dezelfde borst te geven. Heb je dan nog steeds teveel melk, dan kan je alsnog gaan blokvoeden gedurende de hele dag.