Op een warme dag rond het jaar 700 n.c in het Arabische Schiereiland speelde het volgende waargebeurde verhaal. Een man kwam overstuur en radeloos bij de wijze Imam Ali. De man had twee vrouwen die op dezelfde moment bevallen waren. De een kreeg een zoon en de ander een dochter. En zoals men weet was in die tijd (en nu soms nog) een jongen meer gewild dan een meisje. Beide vrouwen beweerden dat de jongen hun zoon was. De man was verward en ging met zijn verhaal naar de wijze Imam Ali. Hij wilde weten wie van de moeders nou de ware moeder was van de zoon en wie van de dochter. Imam Ali vroeg de man om van beide moeders wat moedermelk mee te nemen. In twee gelijke bekertjes met hetzelfde gewicht werd dezelfde hoeveelheid moedermelk gegoten. Beide bekers werden op een weegschaal geplaatst. Een van de bekertjes met melk bleek zwaarder dan de andere beker. De melk die geconcentreerder en zwaarder was, was van de vrouw die een zoon had gebaard. De melk die minder geconcentreerd en minder zwaar was, was van de moeder van het meisje. En hieruit wist de man welke van zijn vrouwen de moeder was van zijn zoon en welke van zijn dochter.. Nu in deze tijd is er daadwerkelijk onderzoek gedaan naar de relatie tussen moedermelk en het geslacht van het kind. En is er bewezen wat er zon 1300jaar geleden al bekend was. Tegenwoordig wordt deze kennis gebruikt door vrouwen die al melk produceren tijdens of na hun zwangerschap Vrouwen die tijdens hun zwangerschap al melk produceren gebruiken dit als geslachtsbepalende test. Men neme een doorzichtig glas met water. Hierin doet men een druppel van moedermelk. Als de melkdruppel naar de bodem van het glas zakt is het kindje een jongen. Als de melkdruppel meteen oplost in het water is het kindje een meisje. Zodra ik melk ga produceren ga ik het zeker uit testen. Als jullie het ook proberen laat ons weten of het klopt ben reuze benieuwd, want ik vind het echt opmerkelijk...
Hmmm, leuk verhaal en zou wel bijzonder zijn als dit echt zo was, maar ik zou eerst wel eens één van die onderzoeken willen lezen. Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat een meisjesbaby andere melk nodig zou hebben dan een jongensbaby en waarom zou er anders ooit zo'n verschil in melk voor jongetjes en meisjes ontstaan zijn .
Dit is zijn voorbeelden van deze tests je moet wel wat engels kunnen. De gehel artikelen zijn te vinden via google scholar Infant sex predicts breast milk energy... [Am J Hum Biol. 2010 Jan-Feb] - PubMed - NCBI Richer milk for sons but more milk for daughters: Sex-biased investment during lactation varies with maternal life history in rhesus macaques - Hinde - 2009 - American Journal of Human Biology - Wiley Online Library
Hmm, ik ben niet zwanger, maar geef nog wel bv. Kan natuurlijk eens kijken of het mij nog lukt om te kolven (al dik een jaar niet meer gedaan) en dan kijken of het klopt. Al moet ik zeggen dat het mij wel erg onwaarschijnlijk lijkt.
zou dit vervolgens dan bepalen wanneer ene kindje wel of niet door kan slapen op moedermelk!? dus zouden meisjes dan minder goed kunnen doorslapen op moedermelk...of zullen meisjes juist vaker drinken gemiddeld per etmaal dan een jongetje!???
Meteen even uitgeprobeerd Druppel melk zakt wel naar beneden, maar lost op net voordat ie bodem heeft bereikt.. hihi dus wat zegt het?? Heb in elk geval echt een jongen