Hallo allemaal, Ik ben 8,3 week zwanger en ik gebruik labetalol ik kan dit volgens arts gynaecoloog en internist gewoon door gebruiken het is veilig in de zwangerschap Ik lees dat het kindje zodra het geboren wordt extra goed in de gaten gehouden wordt als het geboren wordt en dan ook omdat het hartslag te langzaam kan kloppen. Ik vind dit heel erg Ik wil over stappen op methyldopa maar dat was echt niet nodig. Ik vraag mij dus nu af is het dan ook schadelijk voor het kindje zo vroeg in de zwangerschap? zijn er meer vrouwen die vanaf het begin labetalol gebruikten en toch een hele goede zwangerschap en natuurlijk een heel gezond kindje hebben gekregen? Ben zo onzeker lees veel tegenstrijdige dingen en moest denken aan deze site Bedankt alvast voor jullie reakties Groetjes Wilma
hoi, ik gebruik vanaf het begin van mijn Zwangerschap labetalol in het begin gebruikte ik 3 pillen op een dag 600mg in totaal Nu zit ik al een tijdje op 100mg per dag Ik ben nog niet bevallen wel gaan ze me met 37week inleiden, maar heb tot nu toe geen nare bijwerkingen of iets meegemaakt De baby groeit goed , hartslag en placenta etc zijn ook allemaal goed. Niet teveel zorgen maken van dingen die je hoort of leest. Als je je er niet goed bij voelt kun je vragen of je andere medicatie mag. Groetjes
Heel erg bedankt voor je reaktie je hebt helemaal gelijk, zulke fijne reakties is erg fijn te lezen dankjewel Liefs Wilma
Hoi, Ik slike voor de zwangerschap selokeen en daar moest ik mee stoppen ivm de zwangerschap. Maar omdat mijn bloeddruk wat hoog was heeft de gyn me een aantal weken geleden labetalol voorgeschreven en ik slik nu 200 mg per dag. Zou volgens haar absoluut geen kwaad kunnen.
Ik slik sinds week 16 labetalol. Tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik methyldopa en heb daar ontzettend veel last en bijwerkingen van gehad en dat moest ook telkens opnieuw ingesteld worden in het ziekenhuis en daarvoor moest ik ook een paar dagen opgenomen worden. Bovendien heeft methyldopa effect op de rijvaardigheid (voelde als valium) dus mag je geen auto meer rijden. Aan het eind van mijn zwangerschap kreeg ik naast de methyldopa ook labetalol omdat mijn bloeddruk zo hoog op bleef lopen dat de metyldopa niet verder meer opgehoogd kon worden. Mijn dochter werd dysmatuur geboren (te klein/mager/zwak), waarschijnlijk als gevolg van mijn hoge bloeddruk (te slechte doorbloeding placenta) en moest nog een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Maar problemen met haar hartstlag was voor zover ik weet niets mis. Ik ben enorm blij met de labetalol in deze zwangerschap. Mijn bloeddruk blijft tot nu toe wel stabiel. En nu kan ik tenminste normaal functioneren, werken en auto rijden.
Ontzettend bedankt voor jullie reakties Ik denk dat het veilig is in de zwangerschap ik ga stoppen met denken maar lekker genieten ik ben zaterdag alweer 9 weken gaat heerlijk snel Ik wens jullie alvast hele fijne paasdagen en super bedankt allemaal Liefs Wilma