Onrustige benen en nauwelijks slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door vally, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MayB

MayB Lid

1 mei 2013
    72
    0
    6
    Vrouw
    De eerste zwangerschap ook erg veel last van gehad, ik nam toen metarelax in poedervorm of voor t slapen of s Nachts als ik er last van kreeg. Ook deed ik rek oefeningen voor kuiten/ onderbenen.
    Dan nog had ik er wel last van en sliep al vroeg in de zwangerschap slecht. Wat me ook hielp was voor het slapen gaan wat ontspanningsoefeningen die ik met de yoga leerde. Het is gewoon een erg vervelende kwaal. Ik ben nu zwanger van nummer 2 en heb er gelukkig een stuk minder last van en als ik er last van heb neem ik weer metarelax. Het scheelt echt heel veel deze zwangerschap, want toen was ik nu al voor halve dagen in de ziektewet en nu nog niet gelukkig. Verder kun je er weinig aan doen en hoort het er bij sommige bij.
    Succes ermee!
    Mijn yoga docent adviseerde sowieso de poedervorm omdat dit sneller opneemt.

2. Beebje076

Beebje076 Lid

14 feb 2016
    36
    1
    6
    Ah heb er ook zo'n last van de laatste dagen, voordat ik ga slapen ga ik even met mn benen in een warm bad of douche en daarna leg ik ze hoog in bed op mn voedingskussen oid.

Moet zeggen dat dat tot nu toe wel helpt...

3. Blackwater

1 feb 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ikzelf heb precies hetzelfde probleem en gebruik nu sinds 2 weken MagnesiumOil, dit is te koop bij de Etos.
    5 sprays Olie per been, lekker in masseren en voila! Nachtrust :D

4. vally

vally Niet meer actief

Misschien toch maar eens die olie gaan halen dan.....

Gaat al iets beter met warm-koud douches over mn benen en voeten.

Met mijn benen omhoog slapen werkt niet want dan staat er weer teveel druk op mijn bekken en krijg ik daar veel pijn.

Magnesium heb ik in poedervorm en die los ik op in melk en drink dat op 1 uur voordat ik naar bed ga.

Ook succes aan de mede lotgenoten ;) zwanger zijn is niet altijd een pretje. Na 3 slapeloze nachten, afgelopen nacht toch een vijf uurtjes slaap kunnen pakken.

5. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Hier las ik laatst ook een stukje over, zou het zeker uitproberen :)

6. Nathalie4

Nathalie4 Actief lid

13 apr 2014
    178
    33
    28
    Blokken zeep alles geprobeerd, maar het enige wat mij hielp was een voetenbad met magnesiumvlokken voor ik ging slapen. Via je voeten blijk je het nog beter op te nemen.

7. Roodwang83

Roodwang83 Actief lid

12 okt 2015
    263
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van. Nu tijdens m'n zwangerschap maar daarvoor ook al.

Magnesium citraat werkt bij mij goed. Dat is echt wel wat anders dan de 'normale' magnesium pillen. Voor het slapen gaan innemen, dan werkt het optimaal. Verder inderdaad lekker warm douchen en soms is m'n man zo lief om m'n voeten en kuiten te masseren, helpt mij ook.

8. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Verschrikkelijk! Ik heb er ook bijna mijn hele zwangerschap last van gehad, gek genoeg nu niet meer😕 Ik slikte ook magnesium. Deed oefeningen en daarna een wisseldouche. Heel koud een paar seconden en dan weer warm. Dot deed ik zo'n 5 a 10 minuten en daarna waren ze wel even rustig. De oefening die bij mij het beste hielp was op mijn rug liggen en dan fietsen in de lucht. Hopelijk helpen de tips je een beetje want ik weet hoe je je voelt! Sterkte

9. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Probeer overdag genoeg water te drinken en drink ook voor het slapen nog een glas water. Ik weet dat het irritant is met het moeten plassen!! Vooral als je zwanger bent!! Maar het helpt echt voor onrustige benen. Bij mij hielp het heel erg goed.

Deel Deze Pagina