Hallo dames, Ik heb al tijden lang last van onrustige benen. En al jaren heb ik last van vreselijke stijfheid. Als ik opsta van een stoel dan ben ik gewoon krom. Ik strompel een meter of twee voordat ik weet een beetje rechtop kom. Ik sport, fiets en doe van alles maar niks helpt. En als ik s avonds op de bank zit heb ik vreselijke onrustige benen. Ik kan ze niet stil houden want ik word gek van dat vreselijke rot gevoel. Geen idee of het met elkaar te maken heeft, maar ik zou zo graag willen weten wat ik eraan kan doen. Iemand die dit herkent? Bedankt
Hier ook last van, vooral tijdens de zwangerschap. Soms ook tijden nergens last van. De stijfheid herken ik ook. Ik heb er gedurende de dag geen last van als ik in beweging ben, maar als ik 's avonds opsta van de bank om naar bed te gaan, pffoe! Stijfheid ten top! En dan ben ik nog maar 35 :/ Dus geen tips, wel herkenning.
Leg eens een stuk sunlight zeep in bed. Mijn (bejaarde) patiënten zweren daar bij! Klinkt als restless legs. Kan ook komen door magnesium tekort.
Ooooh. An die zeur benen heb ik ook geregeld last van! Mijn god wat kan je daar gek van worden!:x Bij tijd en wijle heb ik er last van, niet elke dag. Wel vaak een langere periode aaneen. Ik weet ook niet zo goed wat ik er tegen kan doen....ik zit meestal maar te wiebelen en trekken met mijn benen. Dus tips zijn hier ook welkom!
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad heel erg irritant. Ik ga ook altijd met mijn benen bewegen.
Hier een periode last er van gehad, onwijs stijve benen ook tijdens het lopen Sunlight zeep onder me matras en het is weg. Kan het ook niet een soort spierpijn zijn? Dat dacht ik tenminste bij mezelf.
Ik had dat in m'n zwangerschap en ik bleek toen kalium tekort te hebben. Hoop banaantjes eten hielp goed
Ik heb ook sunlight zeep aan mijn voeteneind liggen. Tegen kramp in mijn voeten/kuiten. Zo pijnlijk als je daarvan wakker wordt 's nachts. Nu nooit meer last van.
Sunlight zeep tegen kramp of rusteloze benen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Hoe moet dit werken dan??
Geen idee, maar het werkt wel. Ik vond het ook raar hoor, toen ik het hoorde, maar elke week 's nachts uit bed springen van de pijn (kramp in voeten en kuiten) werd ik zo beu, dat ik het maar probeerde. Sindsdien is het misschien nog maar 2/3 x gebeurd (in zo'n 6 jaar tijd!!!)
Het is het proberen waard. Maar moet je je benen ermee insmeren? Of moet ik het blok gewoon neerleggen? Met of zonder verpakking? Klinkt een beetje alsof het een placebo effect heeft maar ik ga het gewoon proberen. Bedankt voor de tip
Haha ja hoe bizar het ook klinkt het werkt echt die sunlight! Ik ben er normaal helemaal niet van maar tijdens mijn zwangerschappen nu dus helaas weer kan ik wel op en neer blijven springen in bed verschrikkelijk! Niet alleen mijn benen trouwens ook mijn handen helaas...