kattenbak / Konijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Speklapje, 1 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speklapje

Speklapje Actief lid

6 jan 2013
    195
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ff een vraagje.

Ik doe sinds ik zwanger ben de kattenbak thuis niet meer.
    Maar wij trekken de drolletjes altijd door het toilet.
    Kan het dan kwaad als Ik dan op dat toilet ga?

En op mijn werk moet ik iedere week een paar hokken
    Met konijnen verschonen. .. mag dat eigenlijk wel?

Ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zolang jij niet in aanraking komt met de kattenuitwerpselen kan het zover ik weet geen kwaad.
    De Toxoplasmose bacterie kunnen volgens mij alleen via kattenuitwerpselen worden overgedragen en niet door dat van een konijn.

3. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Een konijnenhok verschonen kan geen kwaad! Ik doe het ook nog altijd. Met de kattenuitwerpselen idd opletten dat je er niet mee in aanraking komt

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Konijn maakt helemaal niets uit. En kattendrollen ook niet. Zolang je goed je handen wast en er niet stiekum een hapje van neemt;)
    Toxoplasmose komt via mond in je lichaam. Dus als je je handen niet goed wast en je vervolgens aan je mond zit. Gewoon plastic handschoenen aan doen of goed je handen wassen en een zwangere mag dan gewoon de kattenbak schoonmaken. Kans dat iemand het krijgt is echt zeeeeer klein. En een kat krijgt het maar 1x in zn leven rond zn 2e jaar.

5. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik draag gewoon handschoen als ik een kattedrol weggooi ( ja, één van onze honden denkt dat de kattenbak er speciaal voor haar staat zodat ze er drollen uit kan vissen...yak )
    Ik heb trouwens wel eens gehoord dat we waarschijnlijk al lang toxoplasmose opgelopen hebben in het verleden, dit kun je namelijk ook krijgen als je in de tuin bezig bent, onkruid wieden onzo.

6. Vvlinder

Vvlinder Fanatiek lid

24 jun 2012
    3.050
    38
    48
    VZ-IG
    limburg
    Konijn kan idd geen kwaad, ik doe het hier ook nog vaker.
    Sinds de zw na 3 maanden doet ml het maar de laatste 2x heb ik het weer gedaan

7. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Kattenbak heb ik al die tijd zelf gedaan, met handschoenen aan. Pas als je de uitwerpselen binnen krijgt kan het kwaad en die drollen springen niet spontaan in je mond ;)

Ook met werken in de tuin etc droeg ik de handschoenen trouw.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Konijnen kan geen kwaad, gaat volgens mij om uitwerpselen van vleeseters.

En drollen in de wc kan ook geen kwaad.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Als het je lukt met die konijnen, gewoon lekker doen! Ik kan het al vanaf begin zwangerschap niet, omdat ik over mijn nek ga van die lucht :D

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik heb al 5 jaar ne konijn en nu ook een gezonde dochter van 4 en een halve maand ;)

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ja, en groenten eten uit eigen tuin... ze zeggen dat mensen die zelf katten hebben, vaak al eens in aanraking zijn geweest met toxo. Ik heb een aantal jaren in een dierenpension gewerkt, 15 kattenbakken 2x per dag gedaan. En toendertijd echt niet zo hygiennisch dat je daarna je handen wastte:)
    Heb zelf ook katten maar toch heb ik volgens de bloedtest nog nooit toxo gehad:(

Deel Deze Pagina