Maagzuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door TiTaRa, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Dag dames...
    Ik heb een vraagje en hoop echt dat jullie mij een beetje wegwijs kunnen maken.. Ik heb sinds gisteren avond enorme last van maagzuur het is zelfs zo erg dat ik er van moet overgeven...Al het gal kwam er uit maar dan nog blijft die aanhoudende brandende pijn! Het voelt zelfs zo aan dat mijn longen en alles gewoon verbrand zijn van het zuur...Dit is gewoon ondraaglijk want zelfs als ik gewoon rechtzit heb ik er enorme last van!

Hebben jullie mischien middeltjes die helpen zodat ik morgen verder kan? Want ik ga maandag eens naar de apotheek voor rennie te gaan halen...Hopelijk helpt dat dan, maar ik zou heel graag morgen ook nog heelhuids doorkomen..

dank je!

2. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Melk drinken zou ook helpen ..

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij werkt karnemelk erg goed. Vanillivla schijnt ook goed te zijn.

4. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ook het drinken van sinaasappelsap kan maagzuur opheffen ookal is het zuur

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Maarreee.... mocht je nu eeeecht heel veel last hebben van zuur.... tegenwoordig kun je bij diverse tankstations ook zelfmedicatie kopen... dus misschien de moeite waard.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.861
    3.373
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond vanille vla goed helpen, maar ja, ik had het lang zo erg niet, maar als je het nu in huis hebt, kan het voor nood wel even prettig zijn.
    sterkte !

7. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

4 feb 2009
    665
    0
    0
    Heb altijd al maagzuur problemen doordat mijn klepje niet goed sluit, maar nu...pffff...mag mijn medicijnen niet gebruiken...echt vreselijk en dat terwijl ik net begin :(
    Eet elke dag havermout pap en melk drinken helpt ook (hoe vies ik het ook vind)
    Succes!

8. xaar

xaar Actief lid

31 jul 2008
    398
    0
    0
    Ik heb ook een lekkende maagklep. Ik mocht in het eerste trimester mijn medicijnen niet gebruiken, evt daarna wel. Toch doe ik het niet, vind het te chemisch.
    Wat mij goed helpt (op aanraden van de HA) is Regla PH. Dit kan je als drankje kopen of als kauwtabletten. Het werkt beter dan dingen als Rennies enzo. En het is veilig. Het bindt het zuur en neutraliseert het.
    Verder opletten met vet eten, heet eten, koolzuur , koffie etc. Sommige mensen hebben er meer last van als ze thee drinken.
    Ik vind zelf koude melk fijn, ook het gevoel dat het even neutraliseert.

Succes

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dingen als melk en vla willen wel helpen.

Op advies van de verloskundige heb ik antagel gehaald bij de apotheek. Dat hielp ook goed.

10. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ik heb er savonds ook altijd erg last van, vooral als ik in bed lig. Ik neem nu standaard voor het slapen een klein beetje vanillle vla en daarna een rennie. Moet wel zeggen dat ik van die rennies weer moeilijk naar de w.c kan! pff

11. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    Ik ben mij vandaag in de apotheek gaviscon gaan halen...
    Hopelijk helpt het een beetje! hou jullie er zeker van op de hoogte!
    X

12. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dingen die kunnen helpen

-Melk
    -Vanille Vla
    -droge cracotte
    -Gekgenoeg cola
    - en indd Sinasappelsap

Ik was grootafnemer van Rennie's.

Slecht nieuws, dat maagzuur zul je tot aan je bevalling houden waars wordt het nog erger als je kleine tegen je maag gaat trappen.

Goed nieuws Direct na je bevalling is het weg. Tenminste bij mij

13. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Melk
    Maar dan wel ijskoud dus ff een mok in de vriezer zetten een kwartier tot half uur

14. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Bij mij heeft antagel een tijd goed geholpen. Kun je bij de apotheek krijgen. Ik had heel veel last van maagzuur en rennies hielpen niet meer. Antagel wel, maar op het eind van de zwangerschap werkte het helaas niet meer...maar toen hielp niks meer haha!

15. anael2009

anael2009 Actief lid

26 nov 2008
    478
    0
    0
    heb van de gyn antagel gekregen.. hij zei dat het waarschijnlijk alleen nog maar erger zou worden.. joepie! ach jaa.. is mijn enige kwaaltje, ik koester het met liefde!

Maar serieus wordt er vandaag ook gek van, haal continu zuur op.. melk, sinaasappelsap, yoghurt, lijkt alleen erger te worden. Doe nu maar yoga oefeningen, armen boven je hoofd en hoog proberen te ademen (middenrif) en anders op de grond gaan zitten, armen de lucht in en je man/vriend je iets laten optrekken.. ben niet zo yoga-ig, maar ach, baat het niet..

16. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Lanaken (Rekem)
    JA dames we zijn een paar dagen verder en zoals ik jullie had weten vertellen heb ik mij deze week gaviscon gehaald bij de apotheek...
    Ik heb ze nog maar 1 keer moeten gebruiken maar het hielp zeker wel!

Ik heb nu al een paar dagen amper last gehad van maagzuur... En weet ook hoe ik het binnen de perken kan houden! Ik buk mij zo weinig mogelijk want daar kwam het vandaan denk ik...Heb mij nu niet meer gebukt ofzo en heb er dus ook geen last meer van gehad!

Mischien een gouden tip voor ons allemaal: BUK JE ZO WEINIG MOGELIJK!

Deel Deze Pagina