Hoe hebben jullie dit opgelost?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Female, 27 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Hoi meiden!

Ik open een topic met de vraag of jullie hier neer zouden willen zetten:

- Of jullie gestopt zijn met werken, of minder uren zijn gaan werken TIJDENS jullie zwangerschap
    -En zoja, met hoeveel weken
    -En was het omdat jullie je niet lekker voelden door de zwangerschap of omdat jullie gewoon graag wilden stoppen?

Ik ben er erg benieuwd naar hoe jullie dit allemaal hebben opgelost,

Alvast bedankt voor de antwoorden!

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik kreeg ontslag per 1 juli en ontdekte 3 weekjes daarna dat ik zwanger was ;)

Heb toen nog wel gesolliciteerd en in de week dat ik te horen kreeg dat we een tweeling krijgen kreeg ik net te horen dat ik bij een bedrijf mocht komen te werken waar ik heel graag heenwilde! (precies mijn richting in salarisadministratie, dichtbij huis)
    Maar ja, omdat ik toen al zoveel klachten had heb ik dat eerlijk vermeld en hebben we samen afgesproken om er toch niet mee door te gaan.

Nu zit ik dus nog in de WW (momenteel zelfs ziektewet) en ben eigenlijk niet van plan om nog aan het werk te gaan voor de bevalling.

3. Es1981

Es1981 Actief lid

Ik ben met 30 weken therapeutisch gaan weken. Ik werk in de gahandicapten zorg en met de lichamelijke agressie op de groep vond ik het een te groot risico.
    Met 32 weken ben ik halve dagen gaan weken. met 34 weken met verlof. Toen kon ik ook niet echt veel meer betekenen. Was toen 40 graden buiten en te warm voor een zwangere meid

4. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik ben met 21 weken minder gaan werken, dit omdat ik een paar bloedingen heb gehad en ik rustiger aan moest gaan doen. Ik werk nog maar 25%

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik ben tot aan mijn verlof 40 uur blijven werken. In eerste instantie had ik aangegeven 4 weken van te voren met verlof te gaan, maar op het eind vond ik het toch wel zwaar en ben ik 6 weken van te voren gestopt.

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    in maart wist ik dat ik zwanger was met april gezegd en met mei werdt mijn contract niet verlengd

heb dus thuis gezeten heel me zwangerschap

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb tot en met week 35 fulltime gewerkt. Ik voelde me goed. Ben nu wel heel blij dat ik verlof heb.

Pim

8. kristel

kristel Niet meer actief

Tijdens mijn zwangerschappen (nu mijn derde) ben ik geen enkele keer minder gaan werken. Wel stop ik met 6 weken van te voren. Ik doe wel voornamelijk zittend werk, dus fysiek is dat voor mij niet zwaar (thuis met mijn kinderen en huishoudelijk werk is zwaarder). Ook heb ik de mogelijkheid op mijn werk om te rusten. Mijn werkplek zit vlak naast de kolfkamer, waarin ook een bed staat voor als je zwanger bent. Maar die heb ik tot nu toe nog niet gebruikt (om te rusten althans).

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb tijdens me zwangerschap wel geteld 2 weken gewerkt.
    Kwam erachter dat ik zwanger was toen me ribben eindelijk aan het genezen was. Ik mocht niet meer komen werken ivm de agressie binnen me werk. Toen vervangend werk gezocht binnen de instelling toen keldere me bloeddruk verschikkelijk snel en viel daardoor flauw waar door ik niet meer mocht werken van de VK dus heb eigelijk helemaal niet gewerkt tijdens me zwangerschap. Nu ben ik me hele zwangerschap al misselijk en aan het over geven dus ik vind het ook wel erg fijn om niet te hoeven.

10. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap tot 30 weken fulltime gewerkt en van de 30e tot de 34e ben ik 4 halve dagen gaan werken.

Dit omdat ik enorme last van mijn onderrug had en moest van de vk. Op de dagen dat ik werkte had ik ondersteuning in de klas.

11. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Ik ben nog gewoon aan het werk, maar ja...eigen bedrijf met mijn lief dus dat kan ook niet anders. Heb geen recht op betaald verlof omdat we nog maar net een jaartje bezig zijn. Jammer, maar ach, zo druk is het niet (loopt allemaal nog niet zo goed ;) ) dus ik krijg mijn rust wel.

Na de bevalling willen we baby en werk verdelen. Behalve in het begin natuurlijk, de eerste weken ga ik echt niet werken. Daarna wel, dan kan mijn vriend voor de kleine zorgen. Ik zou het oneerlijk vinden als hij fulltime zou moeten blijven werken. Hij trouwens ook :D

12. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik ben bij 20 weken 50% gaan werken omdat ik alleen nachtdiensten doe en 6 of 7 nachten achter elkaar te zwaar werd, bij 30,5 week ging mijn vakantie in en aansluitend mijn verlof.
    Straks heb ik nog 10 weken verlof en nog 4 weken verlengd bevallingsverlof (onbetaald verlof)
    en dan ga ik terug werken voor 4 nachten in de 14 dagen.

13. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    ik ben van mijn jongste met zwangerschaps verlof ggaan met 36 weken. en nu zit ik al voor dat ik zwanger was in de ziektewet
    veel liefs mariska

14. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik werkte al 32 uur en ben dat blijven doen tot mijn verlof 6 weken voor de uitgerekende datum. Toen ik weer begon met werken ben ik naar 16 uur gegaan :D

15. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik werkte 40 uur per week en ben zo rond 16 weken terug gegaan naar 3 dagen per week (dus 2 dgn p/w ziekgemeld) ivm bekkeninstabiliteit. Hierdoor was het ook verplicht om 6 weken vantevoren met zwangerschapsverlof te gaan. De laatste weken kon ik door de BI echt niets meer en ben ik vanuit huis gaan werken..

16. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Wij hebben besloten om nu zwanger te raken omdat ik nu nog in de ziektewet zit (al 1,5 jaar) en net ben begonnen met een reintergratie project. Mijn adviseur zei ook dat dit eigenlijk de beste tijd is om zwanger te zijn. Vooral omdat het gehele project waarschijnlijk zo'n 9 maanden tot een jaar gaan duren.

Liefs,
    Duveldraakje

17. Kay

Kay Lid

1 dec 2005
    95
    0
    0
    Ik werkte 32 uur en in de zomer op projectbasis 36 uur. Sinds een goede week werk ik nu voor halve dagen, wegens moeheid. Echt een opluchting! Over 3 weken ga ik met verlof, ook daar kijk ik best naar uit, terwijl ik van te voren had gedacht dat ik netjes tot 4 weken van te voren door zou werken.

Na mijn verlof ga ik 8 uur ouderschapsverlof opnemen en dus 24 uur werken.

18. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik heb tot 27 weken 40 uur in de week gewerkt. Daarna ben ik 50% gaan werken omdat ik erg last had van mijn onderrug. En over 2 weekjes ga ik lekker tot 1 april met verlof. :D

19. Dapi

Dapi Lid

22 mei 2006
    99
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb een eigen bedrijfje, dus moest even zorgen voor een vervanger.
    Die heb ik nu, want echt veel kan ik niet meer.
    Heb bekkeninstabiliteit en dat doet erg veel pijn.
    Ik heb dus weinig keuze. Maar kan gelukkig wel nog wat kantoorwerk doen. En voor de rest wordt het rustig aan doen, pffff :cry:

20. Female

Female Niet meer actief

fijn om te lezen, bedankt vast voor het reageren.

hoop op nog meer reacties! ;)

Groetjes Female

Deel Deze Pagina