Hoi meiden. Wij willen vanmiddag gaan zwemmen. En ik wil dan graag in een kruidenbad. Op internet vond ik dat je niet in een kruidenbad mag tijdens de laatste 4-6weken van je zwangerschap, omdat de olieen die ze in die baden gebruiken een infectie kunnen veroorzaken. Maar gewoon zwemmen mag wel, maar er word toch behoorlijk wat chloor gebruikt in het zwembad, dat kan ook bij mij naar binnen en een infectie veroorzaken. Dus vind ik dit eigenlijk heel vreemd dat je dan niet in een kruidenbad mag vanwege de eucalyptus maar wel in het gewone zwembad met chloor. Dus ik vraag me af of ik nou wel of niet een kruidenbad kan gebruiken. Uiteraard ga ik geen sauna of stoombad in, maar er word afgeraden om een kruidenbad in te gaan vanwege infectiegevaar. Eucalyptus olie of chloor, het lijkt mij allebij niet goed als het binnenkomt aan de onderkant. Daarnaast is er bij mij nog niks aan de hand, slijmprop heb ik nog, vliezen niet gebroken, dus kan er toch niks bij de kleine komen? Dan kan ik toch wel gewoon een kruidenbad in? En hoe zit het dan met een bubbelbad?
Mijn vk zei geen bubbelbaden geen sauna ik weet niet of je kruidenbad mag. Op dit forum zit ook een vk gedeelte schrijf haar aan. Succes
Geen bubbelbad? Mijn man en ik zijn 2 weken geleden lekker wezen zwemmen en hebben toen ook lekker in het bubbelbad gezeten! En de kleine man zit nog steeds lekker warm in mn buik
Ikzelf was met 40 weken ook nog gewoon in een bubbelbad geweest.. Zaten ook kruiden in Maar ging rond die tijd ook in bad met bijv. kruidenbadgel etc.. Hmm.. Nouja, dochter heeft er toe in ieder geval niets aan over gehouden.
Ben bij mijn oudste nog bij 36 weken een weekje naar Center Parcs geweest en gewoon in de baden. Volgens mij vk kon het alleen kwaad als je je slijmprop verloren bent en dat kan soms zonder dat je het door hebt.
bubbelbad heb ik ook altijd gedaan, wel iets minder vaak omdat ik het zelf niet prettig vond. en dan op een zachte bubbelstand. kruiden en chloor zou ik niet weten, ze zeggen toch dat zwemmen goed voor je is? zou zelf wel zodra de slijmprop eruit is en/of vliezen zijn gebroken nergens meer in gaan.
ik ben afgelopen donderdag nog uitgebreid naar de sauna geweest (HEERLIJK!!!!) en heb alles gedaan! Ik heb dit eerst aan de vk gevraagd ivm de termijn (36 weken) en van haar mocht ik overal in. Zolang de vliezen niet gebroken zijn is er geen sprake van infectiegevaar, zelfs al had ik al wat ontsluiting gehad... Je mag ook nog in de sauna, maar je moet goed luisteren naar je lichaam en de temperatuurverschillen niet te groot maken. Ik heb 2 keer een sauna genomen die niet zo heel erg heet was en daarna goed gekoeld aan de buitenlucht en zwembad (dus geen dompelbaden). Ik voelde me wel een toeristische attractie met mijn toeter en er werd aan me gevraagd of ik de baby nu niet kookte... ehm heb jij nu koorts als je je temp opneemt?! Nee... nou de baby is geen hard gekookt ei