hey meiden.. welke vis mogen we nu allemaal? haring en markeel weet ik en sardines ook.. maar bv kibbeling?
Vis: Gerookte zalm NIET Zalm uit blik WEL Verse zalm WEL Garnalen WEL Krab WEL Kreeft WEL Schol WEL Makreel WEL Haring WEL Kabeljauw WEL Tonijn WEL Schelvis WEL dus ik denk gebakken kibbeling ook laat het smaken groetjes van Ramona
@ Ramona: heb je ook zo'n lijstje van kazen? Ik kom er niet uit in de supermakrt; op veel verpakkingen (voorverpakt of vers bij de AH) staat alleen bijv 'koemelk' of 'geitenmelk' en niet of het rauwmelks is...
Kaas: Hollandse kaas (uit winkel) WEL Hollandse kaas van de boer (rauwe melk) NIET Brie (van gepasteuriseerde melk) WEL Camembert (idem als brie) WEL Feta WEL Roomkaas WEL Schimmelkaas WEL Kaas met vermelding Au lait cru NIET Tada! en de kazen L L groetjes van Ramona
Onder het kopje zwangerschap staat een topic dat Haring heet. Hierin staat een lijstje van vis, vlees en kaas. Er staat alleen in de hollandse kaas van de boer niet mag en dat is niet waar. Harde kazen mogen, ookal zijn ze van rauwe melk. Listeria gedijt namelijk niet in harde kazen. Voor gerookte zalm geldt volgens mijn VK hetzelfde als voor haring. Het mag wel, maar alleen als het echt vers is.
Oh mag feta wel? daar hoor ik steeds verschillende berichten over. En zachte geitenkaas? Handig zeg zo'n expert hier op t forum!
ik moet stiekum verklappen dat ik het gekopieerd heb maar nu ik het zelf zo lees krijg ik alweer honger groetjes van Ramona
ik eet al de helle zwangerschap kibbeling, ik heb er nu weer zin in. jamie z'n familie bak gaat hier zo me buik in haha
Hoi, Ramona82 schreef dat tonijn oke is, maar het voedingscentrum waarschuwt dat dit soort roofvissen (zwaardvis, haai, koningsmakreel en verse tonijn) teveel kwik bevatten. Daarvoor zijn ongeboren baby's gevoelig. Tonijn uit blik mag wel, want dat wordt gemaakt van jonge vissen die relatief weinig kwik in zich hebben.
qua kaas is dit ook wel een fijne site: http://zuivelonline.nl/?PageID=115 enneh.. als je naar http://zuivelonline.nl/ klikt staat er nog een hele stapel interessante info ik vind overigens vis amar een lastig verhaal begreep dat het als het goed verhit is je het sowieso wel mag eten (buiten de genoemde roofvissen in grote hoeveelheden dus) en gerookte zalm is volgens mij nooit echt vers.. dat word koud gerookt en dus niet verhit en wel langere tijd bewaard. ik koop ook nooit meer vis bij de supermarkt atm wel bij de visboer en hopelijk.. krijg ik vanmiddag iemand zo gek om mee te gaan om haring te halen daar zit ik toch al sinds woensdag op te wachten
hihi.. ik koop ook geen vis meer uit de supermarkt.. alleen nog maar bij de visboer.. en idd de zalm laat ik maar even staan!
helaas staat daar neit echt uitgebreid over vis, iig niet over rolmopsen enzow, ik zoek wel ff verder.