Omdat ik thuis wil bevallen moet ik een kraambed bestellen, maar die gaat er na de bevalling zo snel mogelijk weer uit als alles goed gaat. Ligt er ook echt aan hoe je bevalling gegaan is. Vooral na een keizersnee heb je dat bed echt wel wat weken nodig
Bed in de woonkamer? Nog nooit geweten eigenlijk, ook niet bij vriendinnen met een keizersnee. Maar in België blijf je dan wel 5 dagen in de kliniek, misschien ligt daar het verschil?
Ik heb bijna 4 weken geleden een keizersnede gehad, maar het bed is al bijna een week niet gebruikt... Ik lig net zo lekker op de bank, misschien nog wel lekkerder haha. Het is nu meer een sta-in-de-weg, zeg maar
Ik ben in het ziekenhuis bevallen en had mijn bed alleen op klossen gezet, dus niet in de woonkamer. Op de 5e dag zei de kraamhulp zelf al dat van haar de klossen niet hoefde. Waarop wij ze er dankbaar onderuit hebben gehaald omdat het veel fijner in- en uitstapt.
Moest toch echt van de kraamzorg een bed aan vragen, vorige zwangerschap ook. Misschien verschil in richtlijnen per regio?
Eigenlijk nooit gehoord dat je bed in de woonkamer moet. Wel op klossen en daar was ik heel blij mee ook op het einde van de zwangerschap. Ben zelf vrij lang en zo kon ik tenminste nog goed mn bed in en uit komen. Hou er wel rekening mee dat je in het begin zo min mogelijk trappen loopt dus dat je dan gewoon boven ligt. Maar dat is ook wel weer lekker want dan pak je meer je rust dan dat je alle bedrijvigheid van beneden meekrijgt.
Ik zou in principe thuis bevallen en de verloskundige doet dat het liefst beneden, voor het geval er iets is en je met een brancard weggebracht moet worden. De hulpdiensten hoeven dan geen trappen op. Vandaar dat ik een kraambed in huis heb gehaald. Maar bedankt voor jullie reacties, ik ga straks maar bellen dat ze het bed op kunnen halen
hier heeft er wel even een bed gestaan. de bevalling draaide uiteindelijk uit op een keizersnee. aangezien wij boven geen wc hebben, zou ik zelf elke keer op en neer moeten. Dus na 3 dagen ziekenhuis stond er een bed in de kamer. met elektrische lattenbodem. die heeft er 2,5 week gestaan. Daarvan zat dochterlief er meer op
hihi ondanks dat ik begrijp waarom de vk het zegt, moet ik toch heel even lachen. Ik moet er zelf nl niet aan denken om in de woonkamer te bevallen lijkt me een heel raar idee. Voel me boven dan toch iets meer op mijn gemak. Maar goed, vk hebben altijd liever dat er geen trap in het spel is, een vrouw met weeen heb je nl niet zomaar even beneden als het nodig is. Alleen heb nog niemand daadwerkelijk in deze omgeving dat zien doen.
Hier zou het moeten als je meer dan 100 kg weegt. Mocht er complicaties zijn en je kunt zelf de trap niet af, kunnen ambulancebroeders je ook niet dragen ivm arbowet, dus dan grote heisa met brandweer door je slaapkamer raam etc...
Hier was het bed 1 uur na de geboorte opgeruimd. Ik moest beneden bevallen van de vk ivm overschrijding 100 kg. Bij de eerste in het ziekenhuis bevallen, maar dan valt zo'n ziekenhuisrekening toch wel een beetje tegen als je alleen maar naar het ziekenhuis bent gegaan omdat je niet beneden wilt bevallen. Bij de tweede dus maar gewoon een bed in de woonkamer gezet en eerlijk gezegd vond ik het nog beter ook. Bedje netjes opgemaakt met allerlei zeiltjes, verstelbare lattenbodem (die niet in ons eigen bed kon) en na de bevalling lekker boven in een fris bedje en daar geen rotzooi. Bed beneden meteen laten opruimen aangezien ons oudste dochtertje er steeds op wilde.
Beide kids zijn hier geboren in appartementen dus trappen in huis waren geen issue. Bij de oudste hadden we een heel laag provisorisch bed dat niet op klossen kon, en hadden we in de babykamer een eenpersoonsbed op klossen gezet. Ik ben er bevallen en heb er deels gekraamd, al lag ik ook veel in mijn eigen bed (en was ik al gelijk veel op). Het heeft zo'n 6 weken gestaan, was een heerlijk plekje om je even terug te trekken dat meer privacy kende dan de slaapkamer. Nu bij de tweede kon de boxspring ook niet op klossen, voor de bevallig hebben we er een extra lattenbodem en eenpersoons matras op gelegd. De kraam vond dat de rest van de week niet meer nodig, dus daar zijn er buiten de eerste dag geen aanpassingen geweest.
Ik ben ook naar het zkh gegaan omdat ik niet thuis wilde bevallen. Uiteindelijk ook voor pijnstillend erheen, maar alles is vergoed
Nog nooit iemand gezien met een bed beneden. Heb net zelf dus ook niet gehad. Ben in het ziekenhuis bevallen, maar was gelijk alweer mobiel en liep dus overal zelf heen.
Hier moest er ook een bed in de kamer, bij de eerste nog niet... ik heb er echt heel hard van gebaald want er is niks aan om s middags om 12 uur de gordijnen dicht te hebben langs een drukke weg Maar goed dat was maar een uurtje.. daarna weer open Hier is hij na 3 weken opgehaald maar na de kraamweek deed ik er weinig meer mee. Keihard ding, zodra ik kon op de bank.
Dan zal ik wel een uitzondering zijn, mijn kraambed had ik met 38 weken in de kamer staan vanwege bedrust.ik lag er veel op overdag. En op het laatst ook snachts. Hij heeft de hele kraamweek beneden gestaan, gelukkig ook, want heb er alleen maar op gelegen. Ik kon niet zitten. Ingeknipt, uitgescheurd en wond infectie. Kon amper lopen en was doodop. En de hele dag boven liggen is ook weinig aan. Ik voelde me na de bevalling zowieso zo slap als een dweil. En viel in razendsnel Tempo veel af Toch wil ik dit keer geen bed in de kamer ivm ruimte, maar dat is afwachten. Eerst eens kijken hoe de bevalling verloopt.