Ik ben nu 4 weken zwanger en al een tijd bezig aan het koolhydraat arm dieet. Alles gaat goed maar mijn vraag is of je hiermee door mag gaan? Iemand hier ervaring mee?
Mijn boerenverstand logica zegt dat dat niet goed is. Je lijf maakt een mens. Daar is energie voor nodig! En dat haal je uit koolhydraten. Maar je kunt denk ik het beste ff contact net een verloskundige zoeken, die weten je vast goed voor te lichten
Ik heb even de dietiste zowiezo gemaild en daar heb ik net antwoord op gekregen. Het is ipv 20 kh op een dag 50. Je valt niet meer af dan maar je krijgt genoeg binnen alleen blijf je in het "dieet"... dus als ik dan straks weer ga beginnen na mijn bevalling gaat het er meteen weer af.
Kijk een diëtiste nog beter Ik zelf heb als een van mijn zwangerschapssymptomen veel meer honger. Eerst bleef ik normaal eten maar viel echt af. Nu eet ik meer (geef dus toe aan mn honger) en ben ik op oude gewicht en stabiel tot zo ver. Succes! En gefeliciteerd natuurlijk
Ik lees altijd overal dat diëten en zwanger zijn niet samen gaat. Door het diëten zouden er afvalstoffen uit je lijf vrij kunnen komen die slecht zijn voor je kindje en zelfs voor een mk kunnen zorgen. Ik zou het dus even op pauze zetten... https://www.salusi.nl/afvallen-tijdens-zwangerschap-kun-je-afslanken-als-je-zwanger-bent/
Dieten is niet goed tijdens de zwangerschap ivm ketonen. Wat je wel kunt doen is kh arm blijven eten maar dan meer tot je nemen zodat je maar heel langzaam afvalt.
Mijn diëtist heeft mij een dieet van 50 gram kh gegeven omdat dit de grens is voor het lichaam om vet te verbranden. Lijkt me niet gezond tijdens de zwangerschap dus. Zou iets meer gaan eten en het na die tijd weer oppakken.
Ik was ook aan het lijnen. Maar nu ik zwanger ben gestopt. Pak het wel weer op als ik bevallen ben. Volgens de huisarts en de verloskundige is het gewoon weg niet goed voor je. En ik vind nu mijn kindje belangrijker dan slank zijn/blijven.
Ik eet zelf ook koolhydraatarm om medische redenen, maar voeg stuk fruit toe en extra melkproduct (dan kom ik ook ongeveer aan 45/50) de laatste is een langzame kh-bron. Voor de dietiste was dit voldoende. Om de twee weken kijken hoe het gaat
Als je zwangerschapsdiabetes heb dan word je ook op een koolhydraatarm dieet gezet. Lijkt mij dat het dan ook zonder de diabetes kan.
Voor ik zwanger was zat ik ook aan een koolhydraatarm dieet wegens medische redenen en moet nu minimaal 50kh binnen krijgen iedere dag van de diëtiste. Dat zijn er op het moment wel wat meer want ik ben al meer dan 3 weken behoorlijk misselijk en eet eigenlijk alleen hetgene wat ik naar binnen kan krijgen. 😉