Hoi allemaal, Ik hoop dat er meiden zijn die hier ervaring mee hebben en mij kunnen vertellen hoe dit jullie vergaan is. Ik ben morgen 41+3 en word dan ingeleid dmv het breken van de vliezen. Ik heb al 4 cm ontsluiting van 2 x strippen, maar nog geen weeen gekregen. Omdat ze me de kans willen geven op een normale manier te bevallen willen ze mijn vliezen breken in de hoop dat ik weeen krijg van mezelf. Als dit niet gebeurt, word ik alsnog ingeleid dmv een infuus in het zkh de volgende ochtend. Wie heeft hier ervaring mee? Had je toen al ontsluiting en hoeveel cm? Kwamen de weeen toen spontaan? Na hoe lang? Of alsnog infuus? Ik hoor het graag! Zo spannend allemaal! X
Ik ben op 41+3 ingeleid met een ballonnetje. 2 dagen later had ik 4 cm ontsluiting en hebben ze mn vliezen gebroken rond 8 uur s morgens. Weeen kwamen wel op gang, maar niet sterk en snel genoeg. Dus kreeg ik al binnen een uur een infuus. Zo nu en dan werd het volume opgeschroeft Dat ging voor mijn baby te snel, hij had er best last van. Ik mocht alleen op mn zij liggen. Tussendoor infuus stopgezet en ik aan de zuurstof, om mijn mannetje op adem te laten komen. Begin van de middag ruggeprik gekregen: was pas 1 cm verder en ik kon het opschroeven van dat infuus niet goed aan. Eind van de middag had ik 10 cm, maar inmiddels ook koorts (achteraf gezien van de ruggeprik). Antibiotica gekregen, maar geen tijd meer een hele kuur af te maken. Dus kregen we te horen dat onze uk een paar dagen zou moeten blijven om ook een kuur te krijgen (want niet duidelijk waar de koorts vandaan kwam). Vervolgens wachten tot er een gyn beschikbaar was voor het geval er een vacuum bij moest komen of het een keizersnee zou worden. Na een uur persen nog geen baby in zicht, bleef ergens een beetje steken. Om half 11 s avonds met de vacuum dan toch eindelijk geboren! Heel verhaal. Als ik het zo lees lijkt het best dramatisch, maar ik kijk er absoluut niet negatief op terug. Mijn advies: ga mee in wat er gebeurd, maak je niet te druk want je hebt er echt geen invloed op. Heel veel succes
Bij allebei de dochters ingeleid dmv vliezen breken op 39.5 en 40.0 had beide keren 2cm ontsluiting. Wel iets van infuus gehad maar heel licht en met ongeveer 5 uurtjes waren ze er beide keren. Het is mij reuze meegevallen
Bij mn 2e ben ik met 38 weken ingeleid, ik had toen 4 cm ontsluiting. Na een uurtje hebben ze wee opwekkers gegeven. De weeen waren goed op te vangen en de hele bevalling heeft zo'n 7 uur geduurd. Bij mn 3e ben ik ook met 38 weken ingeleid, toen had ik 3 cm ontsluiting. Weer een uur gewacht en toen de wee opwekkers aan, dit was 9 uur. Ik voelde geen weeen, maar op de monitor was wel wee activiteit te zien. De wee opwekkers werden steeds opgehoogt, maar op een harde buik na merkte ik er weinig van. Om half een heb ik nog gezellig zitten lunchen met mijn man, toen had ik wel serieuze harde buiken. Om 1 uur begonnen ze pijnlijk te worden en toen moest ik ze weg puffen. Om kwart over 2 ging de verloskundige toucheren, toen had ik 8 cm ontsluiting. Vanaf dat moment kreeg ik een weeenstorm en gelijk persweeen. En om 14.37 is mijn zoontje geboren.
Ja ervaring! Eerste kindje kwam spontaan met 39+2 en begon met breken vliezen. Van tweede zou ik ingeleid worden met 39+1. Vk had overlegd met gyn en mocht zondag eind van de middag de vliezen doorprikken om te kijken of er iets zou gebeuren. Gewoon thuis allemaal dus. Ik had al 3 cm ontstluiting en een verweekte bmm bij prikken van vliezen. Binnen 3 uur had ik onze zoon in de armen . Van de inleiding in het ziekenhuis is dus niets meer gekomen. Ik heb zo'n topic destijds ook geopend, maar alvast THUIS vliezen doorprikken om een inleiding te ontlopen lijkt niet super veel te gebeuren.
Bij 38.0 ingeleid dmv tabletten. Na twee dagen had ik 3.5 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken. De weeen kwamen niet vanzelf dus kreeg ik een infuus. Toen kwamen ze wel hoor... Pfff! Infuus werd teruggedraaid, maar de weeen bleven erg snel komen.. Toen heb ik om ruggenprik gevraagd. Zo...dat was prettig! Nee, de prik niet natuurlijk, maar in vergelijking met al die weeen deed ik het zo weer
Hier ingeleid dmv een ballon. Daarna hebben ze mijn vliezen gebroken en ik kreeg direct weeën. Maarja, protocol.. moet allemaal natuurlijk niet te lang duren dus infuus er aan en hup weeënstorm tot 't einde (het is helaas een keizersnee geworden, ik denk zelf dat mijn dochtertje niet goed tegen die heftige weeën kon en is gaan draaien naar sterrenkijkertje, want ze lag goed..). Voor mij geen inleiding meer..
Hier met 41.5 ingeleid. Eerst tabletten en daardoor kreeg ik een krappe 3 cm ontsluiting, waardoor ze net mijn vliezen konden breken. Ik ging daarna wel direct aan het infuus omdat ze niet nog langer wilden wachten. Maar mocht deze zwangerschap weer uitlopen op inleiden, zou ik toch willen wachten met het infuus en kijken of mijn lijf het op zou pakken na het breken van de vliezen. Nu kwam ik een in weeeenstorm terecht en was mijn dochter er al na 1,5 uur na het breken vd vliezen. Lekker snel ja, maar vond de snelheid te heftig. Liever iets relaxtere opbouw... Vliezen breken is trouwens zo gebeurd en voelde ik echt niets van, behalve dat het ineens lekker warm werd tussen mijn benen
Hier bij de eerste gedaan met 40.3 ivm minder leven voelen. Had met het breken 2/3 cm (de dag ervoor gestript, dus dat kan al wat in gang gezet hebben). Er werd gezegd dat het binnen een half uurtje op gang moest komen en ik anders weeenopwekkers zou krijgen. Het duurde 3 minuten
Zou t vooral doen. Al die synthetische oxytocine gewoon liever niet als t niet nodig is. In principe zou je rustig 24-48u kunnen afwachten wat je lichaam gaat doen