Wat doe jij met vroeg wakker kindje?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Toke, May 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Als mijn kindje vroeg wakker is dan....

1. Ga ik met hem/haar naar de huiskamer

2. Ik ga kijken/instoppen als hij huilt, maar laat hem hoe dan ook liggen tot (bv) 7uur

3. Ik geef hem speeltjes in bed en kruip er weer in

4. Ik doe het anders, namelijk...

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Wat doen jullie met je kleintje als hij (of zij) vroeg wakker is. Echt vroeg, een uur of 6 ofzo?

2. Juul2012

Juul2012 Actief lid

Jan 30, 2012
    200
    0
    16
    Account Manager
    Den Bosch
    Schone luier en lekker bij ons in bed!!
    Super fijn!

3. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Oh ja, die optie had ik wel in de poll op kunnen nemen, je zult vast niet de enige zijn.....

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Schone luier, lekker drinken en terug in haar eigen bedje. Meestal slaapt ze dan nog wel een uurtje.

5. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,149
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik mis de optie "man uit bed trappen' ;) Dat heb ik vanochtend weer migen doen.

Wij hebben inmiddels een kidsleep-wekker en dat werkt goed. We zijn er mee begonnen toen hij ruim 1,5 was. Tijdens normale weken staat hij om kwart voor zeven. En in vakantieweken schuiven we dat langzaam op naar kwart over zeven.
    Dan komt onze zoon bij ons in bed liggen. Op werkdagen maar 10 minuutjes ofzo, want dan moeten we eruit. Op vrije dagen krijgt hij wel eens een half uurtje de iPad. ;)
    In het weekend en vakanties gaan mijn man en ik er in principe om de beurt uit om met onze zoon te onbijten en te spelen.

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Dit en werkt dat niet. Gewoon naar beneden, kan der moeilijk dwingen pm te gaan slapen als ze niet wil slapen

7. blike1987

blike1987 VIP lid

Aug 14, 2010
    6,656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Mee in ons bed en lekker knuffelen

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Naar beneden, om te voorkomen dat de ander die nog slaapt ook wakker wordt. Vanochtend was de oudste om 5.30 wakker....zucht. Die laat ik een enkele keer ook nog weleens op haar kamer spelen als het zo vroeg is. Bij ons in bed nemen staat garant voor spelen en niet meer slapen dus dat doe ik niet.

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Wij nemen hem ook bij ons in bed. We houden een beetje een grens aan van zes uur. Daarvoor gaan we naar hem toe en geven hem speentje en stoppen hem in (helaas meerdere keren per nacht ;) )

10. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Wij proberen hem voor 7uur nog in zijn eigen bed te houden: opnieuw instoppen, knuffel aangeven, muziekje nog keertje aan. Meestal is hij daarna weer even stil, soms slaapt hij weer in. Als het niet wil....bij ons in bed, maar echt niet eerder dan half 7. Uiteraard checken we eerst een luier of dorst (maar dan geven we alleen water), de voeding komt na 7uur. Voor ons werkt dit prima.

11. Kiwi2013

Kiwi2013 Actief lid

Feb 8, 2013
    269
    1
    0
    NULL
    NULL
    Schone luier aan en lekker bij papa en mama in bed. Als we niet hoeven te werken gaan we er op zijn vroegst om 7u uit!

12. Love M

Love M Actief lid

Feb 11, 2013
    305
    11
    18
    Female
    student
    er was echt een periode dat mn zoontje om 5:30 al klaar wakker was. we namen hem wel voor paar minuten bij ons in bed maar dat vond hij niet zo leuk en wou graag gaan spelen :)
    dus gingen we rond 6 uur naar de woonkamer en kreeg hij gewoon ontbijt.
    Nu slaapt hij ook niet veel langer dan 7 uur maar als hij dan wakker is gaan we meteen naar de woonkamer, lekker samen ontbijten en spelen :) :)

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    schone luier, flesje en bij ons in bed nemen. Als hij begint te spelen, tja..... dan eruit en gaan ontbijten.

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Een uur of 6 vroeg? Nou, wow, dat is hier gewoon uitslapen en vind ik eigenlijk een vrij normale tijd voor een kind.... :$

Als de dame hier om 5 uur wakker is, proberen we uiteraard altijd of ze nog in slaap te krijgen is. Lukt meestal niet, dus dan gaat 1 van ons met 'r naar beneden.

15. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanaf half 7 is het gewoon 'ontbijten' en uit bed (als ik heel moe ben probeer ik t dan ook nog uit te stellen en is t na half 8) Ervoor is gewoon nog even verder slapen.. aai over zijn buikje en anders liggend even een paar slokjes en meneer slaapt weer lekker door!

16. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ik heb echt met jou te doen! Lijkt me zwaar. Gelukkig is dat in mijn wereld geen normale tijd voor een kind, pffff.

17. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

Feb 28, 2012
    2,862
    0
    36
    Wij houden hier ook de grens aan van 6 uur . Vanaf 6 uur is het flesje bij ons in bed , gordijntjes open zodat hij weet dat de dag is begonnen . En na het flesje naar de woonkamer , of lekker spelen met ze 3e in bed.

Voor 6 uur is het ook lekker bij ons in bed , als hij honger heeft mag hij dan ook wel zijn flesje . Maar alleen blijven de gordijnen nog dicht . En gaan we nog niet naar de woonkamer .

18. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    1,666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow mama's respect!
    Hier begint de dag echt niet voor 7.30!
    Ik ga echt niet om 6.00 opzitten!! Bij de oudste resulteerde dat echt in een uitslaper, zij werd meestal pas om 8,30/9.00 wakker!

De jongste hetzelfde. Zij is nu 7 maanden. Krijgt om 19,00 haar laatste voeding. We maken haar 's morgens wakker als grote zus naar school moet, anders ligt ze ook tot 8.30 uur!

Heerlijk! Zou niet weten wat ik om 6.00 beneden moet doen! Moet wel zeggen dat ik vaak voor de kindjes wakker ben...

19. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Heb echt met jullie te doen. Hier is het om 6uur nog nacht.
    Dus dan zeg ik tegen der dat het nog te vroeg is en dat we nog gaan slapen.
    Toen ze klein was legde we der tussen ons in te slapen.
    Nu komt ze nooit voor 8uur. 9uur is geen uitzondering en een enkele keer tot 9.45.
    Als ze om half 8 komt leg ik nog wat boekjes in der bed en duik ik er zelf nog even in.

We zijn nooit voor 9 uur beneden. Dus nog even bij papa en mama in bed tv kijken.
    En der broertje slaapt ook al door van 22.00 tot 6.00/7.00 en daarna slaapt ie weer in zijn wieg verder. Hoop dat hij straks ook niet zo'n vroege vogel is dan krijgen we het nog moeilijk hihi. We zijn nu echt verwend.

Nu scheeld het bij ons ook dat ik overdag niet werk en ik der nooit wakker hoef te maken. als een kindje naar de opvang moet en ze moeten 4 dagen om 6uur uit bed kan je niet verwachten dat ze in het weekend dan opeens tot 8 uur slapen

20. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Mijn zoon is standaard om 5.50 uur wakker. Dit vond ik ook wat te vroeg (ook al ben ik allang blij dat hij de nacht zo goed doorslaapt!). Ben toen consequent een paar dagen achter elkaar naar hem toe gegaan, aai over zijn bolletje en een kus en gezegd dat hij nog even door moest slapen. Dit deed hij dan ook - viel na een kwartiertje kletsen weer in slaap tot een uur of 7.30 uur. Na een week hoefde ik 's ochtends niet meer naar hem toe, want hij ging uit zichzelf verder slapen tot een uur of 7.30 uur.

Sinds hij langer slaapt is hij veel vrolijker.

Share This Page