Onrustige darmen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door madelein, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Al vanaf het begin van de zwangerschap reageren mijn darmen heel heftig.
    Ze kronkelen, bewegen en heb regelmatig kramp. Zelfs iets sufs als een wind laten zorgt eerst voor flinke kramp.
    Obstipatie ook geen last van, sterker nog ik moet soms wel 3x per dag...
    De onrust in m'n darmen zorgt dagelijks voor zeurende pijn in m'n buik, en is af en toe gewoon echt heel vervelend.
    Ik eet gezond, veel vezels ( ontbijt met havermout en eet spelt brood) en fruit en niet vet.

Wie herkent dit en heeft tips om het misschien beter te maken? Of is het gewoon ook zoiets wat erbij hoort en waar ik aan moet wennen :D

2. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Check. Hier ook last van. Erg onrustige en pijnlijke darmen vanaf het begin al. In het begin van de zwangerschap moest ik ook heel vaak per dag. En de laatste tijd meer last van obstipatie. Heb movicolon zakjes mocht het te lang duren maar nu gelukkig een week al niet meer nodig. Ik let ook erg op voeding en daardoor lijkt het nu beter te gaan. Moet soms wel erg lang wachten op de toilet met pijn. Heel vervelend. Ik denk dat we niet meer kunnen doen dan letten op goede voeding zodat het wel los komt. Maar zo te lezen is dat bij jou geen probleem. Pijn hoort er bij ben ik bang.

3. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij gaan wel gelijk op met irritante klachten :).
    Het vreemde vind ik dat je overal leest over obstipatie terwijl het bij mij juist continue doorloopt voor m'n gevoel.

4. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Eerst last van obstipatie. Toen kwamen er eindelijk pruimen in huis (mn verslaving), sindsdien blijft het maar lopen.

Lieer 3x per dag dat er zonder problemen een berg uit komt, dan een half uur zitten persen voor 3 keutels.

Ik weet niet goed wat er aan de hand zou kunnen zijn. Weet wel dat mn darmen heel andere reacties geven op mn voeding dan ik gewend ben. Zal er helaas bihoren ben ik bang.

Als het heel vervelend word, eventjez aangeven bij vk of de huisarts. Uitdroging of aambeien zijn ook niet gewenst

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @moniek: dat klinkt ook erg irritant ja..
    Ik ben gelukkig niet aan de diarree, dus voor uitdroging ben ik niet bang. Ben wek bang voor buikpijn vanwege een eerdere vroeggeboorte bij 18 weken, dus vind het fijn om te lezen dat jullie dit herkennen :).

Ik reageer idd ook heel heftig op vet momenteel, frituur komt er hier niet meer in.

6. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ja madelein dat viel mij ook al op we kunnen elkaar de hand schudden. ;) En jullie wachten ook al zo lang tot er een gezond poppetje in jullie armen ligt. Hier ook gestart in 2011. Laat dit ons jaar zijn!! En 2016 👍

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @miekje: ja idd ja! Op naar ons jaar! :)

Lees net ea over een prikkelbare darm, waarin ik wel veel herken van de klachten die ik heb. Zij adviseren op die site ook dingen als knoflook t mijden. Laat ik nu de laatste tijd heel veel knoflook eten... Ga ik dus maar eens proberen!
    Verder las ik iets over psylliumvezels, hebben jullie dat wel eens geprobeerd? Ik dacht dat je dat alleen gebruikt als je moeilijk naar de wc gaat maar dat is dus blijkbaar niet zo.

8. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Ja daar herkende ik ook veel in. Alleen voor de zwangerschap nooit darmproblemen gehad dus dacht dat zal wel niet.. Toch maar die knoflook mijden haha.. Psylliumvezels geen ervaring mee.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik op zich ook niet voor de zwangerschap, ook niet tijdens de zwangerschap van onze S*. Maar stress en slecht eten slaat wel altijd al op mijn darmen. Voordat ik het vliegtuig instap standaard 3x naar de wc en dat soort grappen. Dus altijd wel gevoelige darmen maar niet zo erg als nu.
    Ik ga eerst eens kijken of de magnesium hier okk een positief effect op heeft en anders de vezels proberen.

10. kat80

kat80 Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.311
    0
    36
    Ik heb het ook vreselijk met mijn darmen; in het begin van men zwangerschap vlotjes elke morgen bij het wakker worden naar de wc, maar sinds paar weken zit ik echt met 'broebeldarmen' zoals ik ze noem. Ben dan ook wat gaan halen om me te helpen want soms is het echt pijnlijk. Ik probeer ook op mijn voeding te letten maar het is zo eentonig omdat ik precies niet veel meer kan eten wat voordien wel mocht.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Pff na een goede dag gister is vandaag weer drama. Vannacht veel krampen en pijn en nu nog steeds onrust. Continue geborrel en bewegen, die darmen lijken spastisch! Ik word er gek van...
    Niemand de gouden tip?

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Activia? Zorgt voor een gezonde darmflora.
    Ik eet het iedere ochtend bij m'n ontbijt en heb geen last van mn buik.
    Als ik het een keer oversla, kan ik het meteen merken.

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik ben helaas allergisch voor koemelk en soja :(. Dus dingen als activia en jakult krijg ik alleen maar meer problemen. Maar bedankt voor het meedenken!

Ik heb trouwens niet het probleem van obstipatie, m'n darmen doen juist teveel momenteel.

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ah dan lijkt me dat niet handig nee :)
    Ja ik las het, maar dacht dat het de boel misschien wat meer in balans zou brengen.
    Misschien eens aan je huisarts vragen?

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja misschien zou het kunnen helpen. Dan zou ik ook probiotica kunnen gebruiken misschien, alleen ben ik daar niet zo'n fan van..
    Ja als het morgen nog zo is als vandaag bel ik de ha. Tot nu toe is het steeds een dag heel erg en daarna weer minder dus hoop maar dat dat nu ook zo is.
    'Gelukkig' zit ik al thuis ivm harde buiken dus hoef verder niks en kan rust nemen als het zo erg is als vandaag.

Deel Deze Pagina