Hoe geslacht baby aan jezelf/omgeving bekend maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rietje88, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik heb me echt zot gegoogled opzoek naar een bedrijf of iemand die voor een betaalbare prijs een gender taart zou willen maken. De goedkoopste die ik vond was gelijk 65 euro en voor veel meer mensen dan dat wij zouden uitnodigen. De grotere bakkerijen heb ik een mail gestuurd en bij sommige ben ik langs gegaan. Ze hadden geen idee wat ik bedoelde.

Ik heb erover na gedacht om:
    - Het toch in een envelop te laten doen en die te openen tijdens een romantisch diner voor 2.
    - Een cadeau doos mee te nemen en daar een shirt van een jongen of een meisje in te laten doen door de echo maker. En deze dan te openen met vrienden en familie erbij. (shirts heb ik al, ik kon ze niet laten liggen :p)
    - Het te laten vertellen aan ons en dan zelf een gendertaart te maken en te presenteren aan de familie (zo heb ik het de vorige keer gedaan).

Wat vinden jullie een goed idee, en hebben jullie misschien nog aanvullende ideeen?

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Toch vreemd, ik liep de dichtsbijzijnde bakker binnen hier en het was direct geregeld voor een onwijs mooie prijs.

Woon je in NL?

Wat je ook kunt doen is blauwe of roze helium ballonnen in een doos en deze dan open maken waar iedereen bij is. Of een pinata met blauwe of roze confetti erin maken.

3. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.867
    5.105
    113
    Heel cliché je zoontje een shirtje aantrekken die je hebt laten bedrukken met jongen/meisje. En dat kan je dan combineren met het diner van jullie bijvoorbeeld

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik kom uit de randstad. Was het een grote bakken, en zo ja wat is de naam van de bakker?

Van mijn zoontje vind ik een leuk idee, Alleen kruipt en rolt hij zijn kleren naar boven, dus dan zou het al zichtbaar zijn voordat we de kans hebben om het te laten zien :p

5. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    #5 MoniqueA, 12 aug 2015
    Laatst bewerkt: 12 aug 2015
    Wij hebben afgelopen zaterdag een heuze gender reveal party gegeven. We hadden denk ik een man of 50 uitgenodigd en ook een mooie tuinlocatie gehuurd. Op dit feest zijn we er zelf d.m.v. een taart samen met alle gasten achter gekomen dat we een meisje krijgen.
    Onvergetelijke dag en iwe hebben genoten. Voor alle kinderen was er een grote speeltuin bij en hadden we een speurtochtje gemaakt met blauwe en roze babysokjes. Alle gasten moesten bij binnenkomst een gokje wagen door voor team blue of team pink te gaan. Dit leverde geweldige foto's op. Helemaal omdat veel gasten uit eigen initiatief in het roze of blauw kwamen.

Enfin, ik snap dat dit behoorlijk groots is en misschien helemaal niet wat je zoekt. Maar misschien heb je er wat aan voor inspiratie. Wij hadden onze taart besteld bij een vrouwtje dat dit maakt en dat was echt niet duur. Geen grote bakkerij of zo. Desalniettemin wij hadden een drielaagse taart en dat maakte het geheel natuurlijk iets duurder.

Wat ik in mijn speurtocht voor dit feest verder ben tegen gekomen:
    - Chocoladebollen laten vullen met roze of blauwe vulling. (kan wel bij de bakker)
    - zelf een taart maken (dr. Oetker heeft hier spullen voor)
    - Heliumballonnen in een grote doos doen.
    - een baby outfit in de kleur laten inpakken en samen met je gasten open maken.
    - confetti poppers die de kleur naar buiten schieten (zijn kleine handzame dingen)
    - een dart spel. 9 Ballonnen op een grote plank waarvan alles is gevuld met witte verf of gouden glitters en 1 in de kleur van het geslacht. De gasten of jullie gooien elke keer een ballon kapot.
    - Een hele grote ballon gevuld met confetti en glitters in de kleur van het geslacht. Jullie staan eronder en prikken hem kapot en staan onder de vallende glitters of wat je er dan ook in wilt doen. Levert erg leuke foto's op.

Dit was onze taart. Dit was het makkelijkste en hiervoor hoefde wij zelf en familie nog niets te weten en was het voor iedereen een verrassing. Dat vonden wij leuker.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      33,6 KB
      Weergaven:
      20
  6. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Ik stuur je even een PB ;)

7. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Wij geven de envelop aan een schilder die voor ons de muur van de babykamer zal verven in roze of blauw en dan op de deur he or she come in to see.
    En deze word tijdens de party open gemaakt.

8. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Jeetje... Wat is er mis met het gewoon vertellen?
    Het moet tegenwoordig steeds gekker lijkt het wel. En overal wordt blijkbaar een happening van gemaakt. Straks gaan we van het moment van conceptie ook nog een feestelijke gelegenheid maken.

9. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Wat een goede ideeën allemaal. Erg leuk die gender party Monique!

10. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0

Oew dit vind ik ook erg leuk!!!

11. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zusje is bezig met een soort feestje. Ik mag me er niet mee bemoeien, dus laat me verrassen! Wij hebben sochtends de echo, daarna geven we de envelop aan haar en moeten we tot savonds wachten tot we het weten. We houden het best klein, 18 mensen ofzo.
    Geloof dat ze sowieso een taart gaat maken. Ze had bij m'n dochter ook een grootse babyshower georganiseerd die erg leuk was, dus heb er veel zin in!

12. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Misschien kun je een kleinere bakker vragen?
    De grotere werken soms alleen maar uit assortiment en niet met speciale aanvragen.
    Voorbeeldjes meenemen van wat je in gedachten hebt

13. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

:D:D:D:DIk mag toch hopen dat je dat al doet!:D:D:D:D

14. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ik las hier pas het idee om in grote slagroomsoezen (bv Bosche bollen ofzo) een snoepspeentje in de kleur van het geslacht te stoppen. Lijkt me ook erg leuk. Moet je alleen wel je gasten waarschuwen vooraf, zodat ze er niet in stikken. Gekleurde slagroom is ook een leuk idee!

15. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Nou er is niks mis met het gewoon vertellen maar ik ben altijd in voor een feestje in Amerika is het heel normaal en aangezien ik half Amerikaans ben is dit alles behalve raar. Daarnaast moet iedereen het voor zichzelf weten.
    Vind je manier van schrijven dan ook enorm onvriendelijk. Ik zou zeggen doe jij het lekker gewoon vertellen dan maken wij en 85% van de aanstaande mama's er een geweldig feestje van !

16. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Wij hebben roze klompen het internet opgestuurd (via fb & app), met als tekst dat die vanaf september ook in het rek staan. Beetje jammer dat sommige mensen dan linkjes gingen sturen met andere roze klompen die nog wel te bestellen zijn.

17. AngelaSR

AngelaSR Bekend lid

3 sep 2014
    707
    1
    0
    rijswijk ZH
    Ik heb het tijdens een pret echo laten vertellen. Was voor ons toen ook een verrassing en de opa's, oma's en tanties waren er bij. De rest heb ik het gewoon daarna verteld. Zo'n feestje vond ik ook wat veel van het goede. Wel zijn we toen met datzelfde clubje uit eten geweest om het klein te vieren.
    Er word wel een baby shower georganiseerd voor mij (ik kom altijd overal achter hihi) dat lijkt mij wel erg leuk!

18. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Mijn moeder gaat mee naar de echo dus die zal het dan weten. Mijn zusje zit in Spanje dus die moet het horen via een sms'je ;).

Voor de rest wilde ik iets leuks ervan maken maar omdat mijn meeste contacten via FB lopen was dat nog best lastig. Dus wat ik nu heb bedacht, en vandaag alvast voor beide geslachten gemaakt: een filmpje dat ik online ga plaatsen met de camera die steeds switcht van een jurkje naar een blauw pakje heen en weer en uiteindelijk op één van de twee blijft steken. Beetje spanningopbouw ;) Simpel, maar leuker dan gewoon vertellen vind ik.

19. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook de plaatselijke bakker binnen gelopen en die kregen t verzoek vaker. Wij laten een slagroomtaart maken met daarop een blauw en roze vraagteken en de juiste kleur vulling. Tegen gewone prijs. Het wordt natuurlijk anders als je zo'n meesterbouwwerk met marsepein enzo wilt :)

20. MamaOktober13

MamaOktober13 Bekend lid

15 feb 2013
    869
    31
    28
    Noord-Brabant
    Helemaal mee eens!

Deel Deze Pagina