Onrustige drinker

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Petra1980, 17 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petra1980

Petra1980 VIP lid

12 jan 2008
    5.146
    0
    0
    Accountant
    Den Haag
    Hoi meiden,

Mijn kleine meisje is nu vijf maanden en dronk altijd rustig en veel tijdens haar flesvoeding. Nu, sinds twee weken, drinkt ze heel onrustig en laat ze iedere keer de speen los of stopt hem in één van haar mondhoeken. Het lijkt net of genoeg heeft, maar dat kan haast niet want ze heeft soms maar 90 cc op (van de 180 tot 240 cc die ze normaal dronk). Ook is het zo dat als je even doorzet en de fles blijft aanbieden ze altijd wel weer even gaat drinken, maar dan begint het vervolgens weer van voor af aan.

Op zich is het een flinke meid en maak ik mij niet zo druk als het bij af en toe een voeding blijft, maar het gaat nu al bij de meeste voedingen zo en ik begin nu toch wel ongerust te worden.

Nou heb ik zelf ook al een paar mogelijke oorzaken bedacht en ik vraag mij af of jullie je hier in kunnen vinden door ervaringen met jullie eigen baby's.

1. doorkomende tandjes. Alleen raar dat het de ene voeding dan gewoon goed gaat en ze rustig drinkt, maar de andere voeding weer totaal niet. Verder zie ik wel een tweetal witte puntje in haar onderkaak, maar die zitten er al een tijdje. Verder volgens mij geen symptomen van doorkomende tandjes, maar dat weet ik ook weer niet zeker (eerste kindje dus nog niet zo ervaren);
    2. de speen is misschien te klein. Ik voed met de Difrax fles en spenen en ik geef haar nog steeds voeding met speen S. Ik weet dat ik speen M al mag gebruiken (vanaf drie maanden), maar als ik dit doe heeft ze in ongeveer tien minuten haar fles leeg! Volgens mij is dat veel te snel en gaat ze daar weer last van krijgen.

Hebben jullie misschien advies of ervaring hiermee, want ik word hier behoorlijk onzeker van en het maakt het voeden ook niet leuker erop.

Alvast allemaal heel erg bedankt.

Veel liefs Petra

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.801
    861
    113
    Noord Holland
    hey petra

hier precies t zelfde.
    ze drinkt erg onrustig en kramp tijdens t eten en laat ook de speen los of slaat m uit je handen
    ik maak me hier ook best zorgen om, alleen is mijn meisje nog maar net een maand oud, ik heb ook de difrax speen geprobeerd maar dat werkt hier niet echt

ik hoop dat je snel een antwoord hebt

groetjes susanne

3. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Julia heeft dat rond 5 maanden ook gehad en ik heb het maar op een sprongetje gehouden. Alles was leuker en boeiender dan de fles en het lukte haar zelfs om stoere kunstjes te doen tijdens het drinken (hoofd helemaal naar achter zodat de wereld op zijn kop staat of een soort bruggetje maken op schoot... :) ). Ze heeft een aantal weken haar flessen amper leeg gedronken (max 400cc per dag) terwijl ze fruit en groenten wel heel goed at en sinds vorige week drinkt ze ineens alle 3 haar flessen weer leeg (700cc per dag).

4. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Ik herken dit ook. BB was ook ongeveer 5 maanden toen het begon. Prima eter en in 1x was dit voorbij en werd er alleen maar getreuzeld. Ik hou het nu ook maar op een sprong.
    BB drinkt haar fles nu zeker binnen 10 minuten leeg (zelfs haar papfles :(), maar ze heeft hier geen last van. Als ik haar een kleinere speen geef wordt ze echt boos en begint ze weer te spelen met de speen.

Deel Deze Pagina