Hallo, Na bij mijn vorige twee dochters veel moeite te hebben gehad met het geven van borstvoeding en dit uiteindelijk niet gelukt is heb ik me er meer in verdiept omdat ik het nu nog een x wil gaan proberen. Uiteindelijk gegaan voor de methode voorkolven in de zwangerschap om zo colostrum te verzamelen voor evt bijvoeden en de kans dat het strx sneller op gang komt te vergroten. Nu ben ik dus met 37 wk hiermee begonnen en kolfde zo'n 2 ml per x af. Dit werd echter steeds minder en sinds gisteren komt er enkel een druppel uit! Nu lees ik veel op internet over het voorkolven maar kan ik niks vinden over mijn situatie.... ik wordt nu een beetje onzeker en vraag me af of het dus "normaal" kan zijn en of ik gewoon Door moet gaan met het voorkolven of juist niet??? Hopelijk heeft u wat informatie voor mij en wat advies. Mvg,
Hoi, Ben je al bevallen? Spannende weken! Het geeft niet dat je nu minder kolft. Ik zou sowieso met de hand kolven, dat geeft in dit stadium meer opbrengst dan met een apparaat. De voeding die je hebt is goed voor de eerste dagen. Dat zijn de voedingen die je eventueel wilt overbruggen. Als je kindje geboren is, zoveel mogelijk bij je aan de borst houden. Al dan niet drinkend. Na het voeden met je vingers laatste beetjes (druppel) kolven en deze ook in de wang geven. Na drie dagen kun je indien nodig overstappen op massage, kolven met apparaat en nakolven met de hand. Zo bouw je het snelt een goede productie op. Veel succes! En vergeet niet te genieten van dit kindje!