onrustige drinker

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lenaroos, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Mijn zoontje is nu 3,5 maand en drinkt sinds een week erg onrustig.
    Eerst liet ik hem 10 minuten drinken. Steeds 1 borst, omdat hij daar genoeg aan had en ik hem niet te lang wilde laten drinken, omdat hij dan huilde na de voeding.

Ook is hij net als zn zus een refluxkindje helaas.
    Maar nu drinkt hij dus zo onrustig. Steeds loslaten en dan bewegen met zn lijfje. Heel irritant.

Het CB zei dat ik dan maar 5 min per borst moet doen omdat hij w.s in 5 minuten mn borst leeg heeft. Maar hij doet het eigenlijk meteen al.

Wat kan hier de reden van zijn?

2. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Zou het geen spruw kunnen zijn? Mijn dochtertje dronk ook onrustig en ik zag zelf niks op de tong of in het mondje. Ik had toch het vermoeden van spruw, dus toch naar de dokter geweest en die zag in de keel wat zitten. Na 5 dagen nystatine was het over, na 2 dagen gebruik merkte ik al verbetering. Succes!

3. Noefli

Noefli Lid

8 okt 2014
    22
    0
    1
    NULL
    Hilversum
    dat heeft mijn zoontje op die leeftijd ook gedaan... of loslaten of mijn tepel in zijn mond opzij trekken! voraal s'avonds was het erg als hij moe was.
    Het werd uiteindelijk vanzelf beter maar hij is nog steeds onrustig. dus voed ik hem het liefst ligend op bed. Daar heb ik dan niet zo veel last van zijn bewegingen...

4. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier ook een "drukke" drinker. Heeft bij mij 2 redenen
    1. Tragere stroom melk op den duur. Vind hij irritant haha dus gaat dan ijverig worstelen.
    2. Ontdekking van eigen lijf: he ik kan afzetten met mn handen/benen, ik kan rondkijken, lachen etcetc. Soms helpt t als ik rustig praat en zeg dat hij nu even rustig moet drinken en hij zo weer mag spelen.

Let op met zo'n 5 min advies! Baby moet nl borst goed leegdrinken dan krijgt hij lekkere vette melk (goed voor groei en buikje vol gevoel) en jouw borst leeg is ook beter ivm mogelijk risico ontstekingen en terugloop productie.

Hier ooit ook tip gehad korter drinken ivm veel teruggegeven. Ik twijfelde hieraan en LK die ik consulteerde zei dat dit echt niet handig was. Zij adviseerde me eerste tsr even weg te laten stromen zodat melkstroom ook minder hard ging. En voeden op rustige plek zodat er minder afleiding is en er ook meer drink-rust kan ontstaan.

Deel Deze Pagina