Hou Heidi, Mijn zoontje is 4 maanden. Woog net geen 4kg met de geboorte en laatste weging (3mnd) woog ie 6630. Vandaag wordt ie weer gewogen en dit houdt veel voor me in want mijn bv dipt steeds. Elke week moet ik de voeding weet opkrikken maar t gaat steeds slechter. Kolven krijg ik met geluk 80 uit 1 borst. De rechter borst komt 30 ofzo uit met heel veel moeite. Dit ipv de borst als ik ben werken. Voor mijn gevoel wordt t minder maar ik wil niet opgeven! Heb je nog tips hoe ik mijn productie omhoog kam krijgen? Het volgende heb ik al gedaan of doe ik: Ik leg hem inmiddels aan 2 kanten aan. Tussen de voedingen door kolf ik, vooral rechts probeer ik flink te stimuleren. Ik masseer mee tijdens t voeden. Ik drink ruim voldoende! Verschillende houdingen om te voeden. En ik geef in de avond extra voedingen en laat m dan bijv 4 borsten drinken (links rechts links rechts). Snachts komt ie ook ineens weer 2x terwijl ie altijd die sliep. Vind dat geen probleem overigens omdat dat de productie ten goede komt zeggen ze, alleen merk ik het niet. Ik ben nu aan het twijfelen (afhankelijk van zijn gewicht) om savonds en flesje kunstvoeding te geven en dat ik door blijf kolven zodat hij in ieder geval genoeg bv kan blijven krijgen als ik ben werken. Werkt dit nadelig op de productie? Ik hoop dat je tips hebt. Alvast bedankt. Groetjes san
Hoi, Kolf je al volgens schema? Anders is dit mogelijk nog iets waar je winst uit kunt halen: start met korte massage met de hand: kolf 7 min. stop en masseer kort (30 sec. is al voldoende!) Kolf 5 min. stop en masseer kolf 3 min. Kolf je enkelzijdig dan wissel je af: links 7, rechts 7, masseer, links 5, rechts 5 enz. kolf je dubbelzijdig dan beide borsten gelijk. Verder let op je voeding: avocado, watermeloen zou goed zijn voor productie. Ook fenegriek kun je nemen (tenzij je bekend bent met diabetes) en borstvoedingsthee. Soms lijkt het minder na de vierde maand omdat kindjes anders drinken: effectiever: ze zijn ipv in 20 min. ineens met 7 min. klaar met drinken. Ze willen de wereld ontdekken en hebben minder tijd om nog een half uur bij mama rustig te liggen Vaak willen ze ook niet meer echt in een babyhouding drinken (liggend op schoot) maar meer rechtop. Tegelijkertijd stuwen je borsten niet meer zoals ze in het begin deden. Je kunt al snel denken dat je minder melk hebt hierdoor. Dat hoeft dus niet altijd aan de hand te zijn. Plast je kindje, is het tevreden en is er wel sprake van groei, dan neemt ze wat ze nodig heeft! Succes
Dank je, dat ga ik proberen van dat kolven! Plasluiers waren minimaal, en zijn groei was ook niet veel. Ben inmiddels wel gestart met fenegriek inderdaad. Lijkt wel wat te doen. Hoop dat ik t opgekrikt krijg. Liggend wil ie inderdaad niet meer drinken Dank voor je mail. Groetjes