Onrustige drinker

Discussion in 'Borstvoeding' started by Roderoosjes, Jan 24, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Ik geef mijn dochter nu 5 maanden borstvoeding. Dit loopt goed en ze drinkt ook goed.
    Alleen heeft ze nu sinds een paar weken dat ze onrustiger drinkt. Ik snap wel dat ze meer wil zien alleen vind ik het niet zo fijn als ze omkijkt en mijn tepel meeneemt.
    Ze drinkt ook erg hard en kan dan ineens loslaten. Dan stroomt de melk over haar gezicht.

Mijn tepel is soms ook echt blauw en aanhappen is soms pijnlijk.

Ze is ook gewend aan de fles met afgekolfde melk en ook hierbij kan ze aardig afgeleid zijn. Ze drinkt dan wel goed.

Het enige wat werkt is haar hoofd vasthouden met drinken. Maar dan gaat ze geregeld slaan met haar armen en benen.

Is dit herkenbaar? Bij mijn oudste dochter heb ik dit niet gehad.

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Heeeeel herkenbaar. Ik voed nu enkel nog op haar slaapkamer met weinig licht. En ik geef haar iets zachts in de hand, vaak haar knuffeltje. Zo kan ze wat spelen en drinken tegelijk. Iets hard doet bij bij mijn pijn. En ik hou ook haar knuf vast zodat die niet op de grond zwiept.
    O en ik moet ook geen oogcontact maken Haha dan is ze ook afgeleid. Sinds ik dit doe drinkt ze vaak veel beter. Gezellig is anders. Maar goed er zijn meer momenten om het anders te doen ;)
    Heb nog al een dametje met gebruiksaanwijzing Haha.

3. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

Apr 13, 2012
    1,119
    111
    63
    Dank je wel voor je reactie. Knuffeltje kan ik nog wel proberen. Kijken of ze dan wat minder afgeleid is. Het maakt ook niet uit of ik in een drukke woonkamer voed of in een rustige, verduisterde slaapkamer.

Dat aankijken herken ik ook ja. Dan begint ze heel schattig te lachen. Heel lief maar ondertussen loopt de melk uit mijn borst

Ze groeit wel goed dus krijgt genoeg binnen.

Share This Page