Hormonale tandpijn?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jess89, Aug 6, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    2,039
    1,744
    113
    Even een vraagje..

Ben nu 3DPO en heb al de hele dag ontzettende pijn in mijn hele gebit. Ik kan me herinneren dat toen ik de pil een keer vergeten was, ik dat ook had. Toeval? Normaal heb ik nooit last van mijn tanden.
    Ook had mijn tante gedurende haar zwangerschap ook erg veel pijn aan haar gebit.

Dus hebben jullie ook wel eens gevoelige tanden net na de eisprong? Of weet iemand of je van hormoonwisselingen pijn in je tanden kunt krijgen.

Misschien is het ook allemaal wel toeval, geen idee..

2. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja hoor, dat kan! Je kunt bij wisseling in je hormoonhuishouding ook veel meer kans hebben op bv een tandvleesontsteking.

Jess89 likes this.
  3. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    2,039
    1,744
    113
    Hmm.. ik klik wel op "vind ik leuk" maar eigenlijk is het helemaal niet leuk! Pffff ik hoop dat ik dit niet elke maand krijg :confused:

Maar thnx voor je antwoord! :thumup:

4. Ballon

Ballon Niet meer actief

Graag gedaan! Hoop het ook niet voor je, veel succes!

Jess89 likes this.
  5. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Wel als ik zwanger ben meer last van me tandvlees en kwetsbare tanden

Dus ja wisseling van hormonen :)

Jess89 likes this.
  6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    ja hoor dat kan zeker, mijn moeder is tandarts en die vertelde dat het weefsel in de baarmoeder en in tandvlees erg op elkaar lijken, en door hormonen ook hetzelfde reageren.
    Tandartsen kunnen bijvoorbeeld ook vaak aan je tandvlees zien of je zwanger of ongesteld bent want in beide gevallen is je tandvlees dan roder dikker en bloed sneller.
    Dus door hormonen veranderd niet alleen je baarmoeder maar je tandvlees dus mee

Jess89 likes this.
  7. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

Mar 4, 2009
    2,039
    1,744
    113

Oh, wat interessant!! Hopelijk is mijn B aarmoederslijmvlies nu ook lekker dik zodat over een paar dagen er iets kan innestelen :D

Share This Page