Guhl heeft ook fijne shampoo voor geïrriteerde hoofdhuid. Maar ik weet niet hoe dat werkt als het eczeem of psoriasis is.
Head&shoulders sensitive en (anti-)jeukende hoofdhuid gehaald, was 1+1 gratis Ga het vanavond eens proberen!
Ben heel benieuwd of het werkt! Ik heb plotseling precies hetzelfde! Terwijl ik nog nooit in mn leven met eczeem oid te maken heb gehad.. ben heel benieuwd Ik was mijn haar ook maar gemiddeld 2x per week maar meer omdat ik vreselijk dik en stug haar heb waar ik dan niets mee kan haha
Ik ook, durfde het alleen niet posten in alle voorgaande topics hoe vaak was je je haar haha. Echt eczeem en psoriasis. Kapper kom ik zelden omdat ze dan door het hele salon roepen van jeetje wat een schilfers. Nu heb ik wel een aangeraden gekregen van een moeder op school, zij heeft ook psoriasis en deze kapster en personeel gaan er discreet mee om.
Ik heb eczeem op mijn hoofdhuid. Nu lijkt het heel erg te worden. Veel meer jeuk ondanks behandeling. Ik heb thuis denorex en ketoconazol shampoo. Denorex kalmeert de huid en zorgt dat de schilfers worden uitgespoeld. Ketoconazol (momenteel niet leverbaar overigens) pakt de gist op het hoofd aan. Nu moet ik bij smeren met een corticosteroid. Ik heb nu topicorte maar ik denk dat ik van de week even over ga op locoid scalp lotion. Alles moet trouwens op recept! Dus hiervoor zal je langs de huisarts moeten.
Mag ik vragen hoe je dit hebt aangepakt.? Gewoon gestopt met shampoo en alleen nog uitspoelen met water.? Of gebruik je wel iets van natuurlijke producten.? Mijn kinderen hebben beide exceem en daarom gebruik ik nauwelijks zeep/shampoo oid voor hen. Haren worden veelal alleen goed uitgespoeld met water. Dit al vanaf hun geboorte en ze hebben dus echt nooit vies of vet haar.! Ik heb zelf een gevoelige hoofdhuid en héél snel vet haar. Maar ik heb het idee dat ik in een cirkel zit als het gaat om wassen en vet worden. Zou dit graag doorbreken maar ik kan echt niet met vet haar gaan werken.! Overigens merk ik bij mezelf dat vet haar en onrustige hoofdhuid ook erg gekoppeld is aan hormonen. Herkenbaar voor anderen.??
Haha, ik heb het heel erg amateuristisch aangepakt. Ik ben gewoon cold turkey gestopt met shampoo en ik dacht 'ik ga gewoon kijken hoe lang ik het volhoud'. Ik waste het ongeveer 2/3 keer per week, afhankelijk van hoeveel ik sportte, soms ook wel 4. Dus ik ging er gewoon vanuit dat ik steeds wat minder zou gaan wassen. Ik spoelde het inderdaad goed uit met water, eindigend met koud water. En ik heb een borstel met haren gekocht, waarmee ik probeerde het vet te verdelen. De eerste keer dat ik met shampoo stopte hield ik het direct 1,5 maand vol en sindsdien kijk ik gewoon wanneer ik 'zin' heb om het te wassen. Soms ben ik het ineens zat en heb ik zin in frisgewassen haar. Het is echter nooit meer vet! Ik gebruik geen spullen voor in mijn haar en fohn het ook niet, dat scheelt wel denk ik. De eerste maand was dus behoorlijk vettig, maar ik heb gevraagd of men in mijn omgeving mij erop wilde attenderen als het er vies uit zou zien. Dat bleek niet het geval, het voelde vooral smerig. Ik weet wel dat het vaak veel lastiger gaat, als je zoekt op 'no poo' dan zie je dat veel mensen er hele stappenplannen en filosofieen bij hebben.
Appelazijn of gewoon natuurazijn! Dat helpt de ph te neutraliseren. Na t wassen een kwart kopje azijn aangevuld met water over je hoofdhuid. Azijn helpt ook tegen de gisten. Even intrekken en uitspoelen met water. Ik was mijn haar nu zo’n 1 x per maand. Google maar eens op no poo (no shampoo). Mijn haar is nooit meer vies of vet. Voelt heerlijk schoon door de azijn. ( ps geen appelciderazijn ivm de cider die erin zit). Er bestaat ook bijna niets beters tegen roos dan azijn
Maar hoe vaak gebruik je dan azijn.? Want dat lijkt me ook niet goed voor je haar/huid om elke dsg te doen.? Misschien moet ik er gewoon maar aan beginnen, even door de zure appel..
Ik gebruik zelf de azijn 2 a 3 x per week. Als je het uitspoelt en je haar is droog dan ruik je t niet meer. Je haar wordt er heel zacht en glanzend van. Het kan je hoofdhuid echt kalmeren en verzachten. Mijn man had laatst schilfers/ roos, paar keer azijnspoeling en t was weg. Heb je gekeken op Google naar no poo? En azijnspoeling?
Ik heb dit sinds mijn pubertijd. En steeds als het weer opkomt is het tijd voor andere shampoo en is het weer een tijd weg
Ik herken het en bleek seborroisch eczeem te hebben. Dat kun je dus zomaar krijgen. Speciale medicinale shampoo van huisarts was het enige wat hielp. Erg fijn want ik werd gek van de jeuk.
Ja ik heb een jaar geleden ofzo al veel gelezen over no poo. En ik zou het heel graag willen, maar ik vind het toch nogal een stap om er aan te beginnen. Zou me doodongelukkig voelen om met super vet haar rond te lopen op mijn werk, maar je moet er toch doorheen in het begin. En ik lees veel over baking soda in combinatie met appelazijn, maar wassen met baking soda lijkt me dan ook weer zo'n gedoe.. Als ik er aan begin zou ik eigenlijk het liefst alleen nog wassen met water en dan eventueel af toe spoelen met appelazijn...
Ik heb het ook.. psoriasis, dus head & shoulders en drogisterij merken zijn allemaal te agressief of vaak toch nog met parfum etc. Na een tip de gember shampoo van de body shop geprobeerd en nu gebruik ik die altijd.. Als ik een keer andere shampoo gebruik krijg ik meteen weer jeuk en korsten.. Ik gebruik los daarvan in de puntjes wel nog crèmespoeling.
Na jaren van dermatitis, jeuk etc. etc. ben ik ook ´cold turkey´ van de shampoo afgegaan. In augustus 2016 heb ik m´n haar voor het laatst met shampoo gewassen (en geloof me, ik heb alle shampoo´s geprobeerd over de laatste 20 jaar). Ik moet zeggen dat het bij mij heel lang geduurd heeft voordat ik echt het gevoel had dat m´n hoofdhuid weer ´natuurlijk´ was (zelfregulerend). Misschien wel een jaar of zo. Daarvoor was mijn haar telkens te snel vet. Ik heb van alles over no poo gelezen, maar wassen met baking soda/ei/honing etc. etc. ging me veel te ver. Ik heb altijd enkel verdunde (biologische appel cider) azijn gebruikt. Nu was ik het zo´n twee keer per week met verdunde azijn en een keer per week met enkel water. Ik heb nu veel minder schilfers en geen irritatie meer. De azijn haalt echt de schilfertjes wel weg. Ik krabbel ook goed over m´n hoofdhuid tijdens het douchen om alles goed mee te nemen. Ik heb nooit een reactie gehad over stinkend haar oid (en toch best kritische mensen in m´n omgeving ). Ondertussen zitten de kinderen op eenzelfde regime: voor hen was het nog veel makkelijker omdat hun hoofdhuid veel minder gewend was aan shampoo en ze maar 1x per week hun haar wassen. Ik ben allergisch voor allerlei soorten ingredienten in cosmetica en heb het opgegeven om nog middelen te zoeken die ik wel kan verdragen. Voor m´n lichaamshuid gebruik ik aleppo zeep (of olijfoliezeep); voor m´n gezicht cetomacrogol crème van ´t Kruidvat. Gelukkig heb ik al geen jaren meer last gehad van vlekken/plekken.
ik behandel mijn hoofdhuid in de winter altijd met Olie, kokosolie. Duurt wel 3x wassen voordat het er goed uit is, dus je moet niet de volgende dag naar je werk moeten... Verder was ik niet meer elke dag met shampoo. Helpt ook. En als ik het was de conditioner alleen onderin