Dag moeders, Ik zou graag jullie mening willen horen over het volgende. Ik heb een dochtertje van 2 jaar en 3 maanden en mij zus een zoon van net 5 jaar. Nou zien onze kinderen elkaar regelmatig, wat soms eigelijk niet zo gezellig is omdat ze constant met elkaar in de clinch liggen, zij loopt door zijn bouwerk heen, hij moet alles waar zij mee speelt, ook gaat ze opeens knijpen wat ze absoluut niet mag, maar wat ze toch doet. Opzich is mijn neefje lief voor haar, maar wil haar de hele tijd tillen wat ze niet leuk vindt, ze is best kattig. enz. enz. maar goed n is het zo dat in het weekend mijn neefje haar een stom gaf omdat ze dus weer zijn bouwerk wilde vernielen,waarop ik dus schrok en op een harde toon tegen hem zei dat hij dat niet mag doen, mijn zus vondt dat niet ,leuk en hebben liever dat we naar haar komen,
als mijn kind een stomp krijgt vind ik dat ik best op luide toon mag zeggen dat dat niet mag en dat dat stout is
ik ben van mening dat je er ook wel wat van mag zeggen. Het helpt toch niet als je dat later zegt dan snapt een kind niet wat hij fout gedaan heeft. Wel moet je kijken naar ieder kind, hoe hij/zij reageert. Ik zelf hou er niet van als een vriendin steeds mijn dochtertje er wat van zegt terwijl haar zoontje ook wel wat doet wat genegeerd wordt. Maar dat zul jij ook hebben. Ze moeten denk ik duidelijke regels hebben, niet tillen, niets stukmaken waar een ander mee aan spelen is en niets van elkaar afpakken. MIsschien eens samen spelen met moeders erbij totdat het goed gaat. (ideetje) Hopelijk gaat het snel beter lijkt me voor jullie niet echt fijn.
Je neefje deed idd iets wat gewoon niet door de beugel kon/kan. En het is jou recht om daar wat van te zeggen. Toch was jou dochter ook stout door het bouwwerk wederom om te gooien en daarom zou ik haar ook zeker een waarschuwing hebben gegeven. En verder geen woorden vuil maken over het stompen.
Ik denk dat je hier een gesprek over moet hebben met je zus! Want ik denk dat als je zo close bent ook elkaars kinderen terecht mag wijzen. Als allebei de moeders er op dat moment bij zijn is het misschien beter dat ieder zijn eigen kind terecht wijst! Maar soms heb je geen keuze. Als ik namelijk zie dat een ander kindje mijn kind pijn zeg ik er ook wat van. Dus praat er over met je zus!
mijn zoon mag mijn kind corrigeren. Daar hebben we nooit afspraken over gemaakt, maar dat is zo gegroeid. Wellicht handig, gezien de gespannen relatie tussen jullie kids, dat je daar eens afspraken over maakt.
Ik zou ook eens een goed gesprek voeren. Dit zijn namelijk van die dingen waarop het wel eens hoog op kan lopen en dat zou jammer zijn natuurlijk. Ik vind dat je elkaars kinderen mag corrigeren als je een goede band hebt samen. Een vriendin van mij mag dat ook hoor, ik heb ook een heel ondeugend meisje.
Ik zou het daar toch even over hebben met je zus, want als je niks mag zeggen moet hij haar dus eerst een klap geven (of moet jouw dochter eerst door zijn bouwwerk lopen) en dan moet de ene volwassene dat tegen de ander gaan zeggen, en dan komt die ander om het kind te corrigeren Lijkt mij nogal een omweg Je zoon?