onderhoud tripp trapp stoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicole18, 3 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    al bijna een jaar zit onze zoon in zijn tripp trapp stoel. de licht eiken versie hebben wij.
    ik heb hem voordat ik hem in elkaar gezet heb in de olie gezet die erbij geleverd was.
    nu is de stoel, en zeker de plank waar zn voeten opstaan, aardig kaal aan het worden.
    eigenijk vind ik dat zonde, zou ik de stoel gewoon op kunnen schuren en dan in de blanke lak kunnen zetten of beter nieuwe olie bestellen via stokke? maar dan zou ik dit ieder jaar moeten doen?

hoe hebben jullie dit gedaan, wie heeft er de juiste oplossing voor?

thnx!

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Niemand;)

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hebben de donker gelakte eiken versie en geen last van kale plekken of iets maar man adviseert schuren en lakken :)

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Oké dan! Thnx ga ik de gok toch maar wagen denk ik...

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tip: schoenen uit in huis! Hier staat de oudste tripp trapp (we hebben er drie) al ruim5 jaar en hier geen schade! (wij hebben ook de licht eiken versie)

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Als je de stoel moest oliën is tie niet gelakt! Enige wat je kan doen is regelmatig opnieuw in de olie zetten.
    Als je wil lakken zul je heel goed moeten schuren anders pakt de lak niet.

En zoals Cygnet zegt, geen schoenen aan. Hier ook altijd slofjes aan binnen.

7. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    thnx voor de tips. mn zoontje heeft vaak al geen schoenen maar aan in de stoel. dan krijg ik em er bijna niet in met de baby set.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Ik heb de mijne nog nooit geolied :) maar ook geen kale plekken en hij is nu 3,5 intensief gebruikt. Heb een blanke.

9. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Zou hem idd schuren en lakken.

Verder hebben wij toen vanaf dag 1 dat de tripptrapp stoelen hier stonden er geen schoenen in aan gedaan. En na jaren waren ze nog echt als nieuw. Levert ook een mooie prijs op bij een evt verkoop ;)

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Geoliede meubels moet je blijven oliën. Wij hebben een geoliede tafel en om de zoveel tijd moet die in de olie, logisch toch? Het slijt eraf. Zoveel werk is het niet. Met een doekje (bijv. een stuk oud t-shirt of laken) lekker inwrijven en weer in laten trekken. Je hoeft de olie niet bij Stokke te bestellen. Elke meubelolie is goed. Bijv. rauwe lijnzaadolie is het beste.

Van de Stokke stoelen hebben we trouwens de gelakte versie.

11. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Maar is-ie gelakt of geolied? De meesten zijn gelakt namelijk. Die zijn ook goedkoper.

12. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Als je gaat lakken mischien gelijk een laag glitsa trapverf meegeven. Is super slijtvast spul. Ik zit er over te denken hetzelfde te doen.

13. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    thnx voor de reacties en tips!

ik heb em net goed geschuurd en in de blanke lak gezet... ligt nou te drogen dus ben benieuwd!

Deel Deze Pagina