Even mijn verhaal kwijt en wellicht mensen met ervaring? Met 3 maanden ben ik gestopt met de borstvoeding omdat ik dacht dat het minder werd en ik eigenlijk min of meer door mijn omgeving opgedrongen kreeg te stoppen. (weet het.. nooit moeten doen..) En altijd een beetje spijt gehad.. Nu is zoonlief 9 maanden en ben ik een tijdje terug begonnen met héél bewust op eten te letten, bij mezelf maar ook bij hem. (ik ben Paleo gaan volgen) Ieder heeft hier zijn mening over, maar ik doe wat goed voelt, en dit voelt voor mij gewoon heel erg goed. Zodoende ben ik dus ook kritisch naar de voeding van zoonlief gaan kijken, en dan vooral de melkpoeder. Dit is me steeds meer tegen gaan staan en ik ben op zoek gegaan naar een alternatief. Totdat ik hoorde van relactatie... serieus, ik wist niet dat het bestond! (had ik het maar geweten dan had ik het veel eerder geprobeerd!) Ik hoorde afgelopen dinsdag hiervan, gister een nieuw kolf besteld en vanavond ga ik beginnen. Ik hoop echt dat het nog gaat lukken, heb er wel vertrouwen in en ik kijk er echt naar uit! Vanaf vanavond ga ik dus iedere dag zo'n 6x aan de kolf! Ik geef mezelf een maand om het op gang te krijgen. Zijn er nog meer mensen met ervaringen op het gebied van relactatie na zo'n lange periode? Zijn er misschien tips waar ik op moet letten? Ohh ik krijg echt kriebels in mijn buik en tranen in mijn ogen als ik er aan denk dat het zou lukken, ik mis het nog steeds zo erg..!
Geen ervaring,wil je wel heel veel suc6 wensen!ik hoop dat het lukt!laat je weten hoe het gaat?ik ben zeer nieuwsgierig!
Ik heb gerelacteerd na 6 weken. Dus ander verhaal. Maar mijn tip: kolven kolven kolven. Volgens zon schema. Wil je je zoon nog aan de borst krijgen? Want daar ben ik bang voor. Ik slikte ook domperidom en gebruikte de neusspray. Succes hoor. Heb je al een lk?
Bedankt allemaal! Volgens welk schema Taliaa? De lactatiekundige heeft mij aangeraden om ongeveer om de 3 uur te kolven. De nachten niet omdat zoonlief al sinds 2 maanden doorslaapt. Mocht het echt niet lukken kan ik overwegen om 's nachts ook de wekker te zetten, maar liever niet! Het liefst zou ik mijn zoon weer aan de borst krijgen, maar ik ben er bang voor.. heb het 2 keer geprobeerd maar hij snapt het gewoon echt niet meer en wordt boos. Ik heb op advies van de lactatiekundige tepelhoedjes gekocht, en daar moet ik eerst mijn zoontje aan laten wennen door bijvoorbeeld mijn vinger erin te doen en dan in zijn mond. Hij heeft gelukkig nog wel veel zuigbehoefte, vooral na de fles nog dus ik heb nog wel een sprankje hoop! En wie weet als er echt iets uit komt.. Ik heb trouwens net voor de eerste keer gekolfd, aan 1 kant kwam er al vocht (wit, dus melk??) uit! De tepel was wel een beetje pijnlijk dus ik weet niet of het misschien iets anders was.. Lijkt me echt héél sterk na ruim 6 maanden meteen. Straks voor het slapen even kijken hoe het dan gaat! Ik zal jullie op de hoogte houden!
Er zijn zelfs vrouwen die lacteren zonder een kindgebaard te hebben, dus er is een mogelijkheid. Waar je wel mee moet uitkijken met paleo is dat je geen tekorten oploopt, want dat maakt het veel moeilijker voor je lichaam om weer melk te gaan maken. Volgens mij heeft de Groene Vrouw weleens geblogd over bv in combi met natuurlijk eten.
Go girl! Laat je ons weten hoe het gaat? Hier maand ruim maand geleden ook geprobeerd en ging heel goed! Echter ziek geworden en toen noodgedwongen gestopt met kolven! Naar lezen van je topic ben ik gisteren weer begonnen met als resultaat 10 cc naar 8 x kolven! Super blij ! Gisteren een borstvoedingshulpset besteld, misschien ook iets voor jou?
Super dat je het probeert! Heel veel success Paleo... zo fit als een oermens???? Enig idee hoe oud een oermens werd?
Bedankt allemaal! Nog steeds niks helaas! (had ik ook wel verwacht hoor) Nu een aantal dagen om de 2 a 3 uur aan het kolven, gister een clusterdag gehad met elk uur 5 minuten. Wat ook niet helpt is dat de huid op huid contact niet echt lukt aanzien meneertje nu geen klein babytje meer is wat lekker bij me blijft liggen maar een ondernemende grote baby die niet stil wil zitten! Vanaf vandaag wil ik wel elke dag samen douchen of in bad, dan hebben we in ieder geval die momenten! Lunap, de hulpset zit ik over te twijfelen. Alleen mijn zoontje heeft absoluut geen interesse meer in de borst. Hij probeert het nog niet eens terwijl hij niet weet dat er geen melk uit komt..dus ik ben bang dat hij het ook niet zal proberen als er wel melk komt. Laat je me weten hoe jouw kindje er op reageert? Het zal natuurlijk wel helpen bij het op gang brengen... Begin nu wel te twijfelen om het toch te proberen!
Ik wil even zeggen dat ik het super stoer vind. Ik weet niet of ik dit nog helemaal gedaan had. Heel veel succes. Zet ' em op stoere mama!
Is domperidon een optie? Ik weet niet of je dat kan gebruiken, of dat er al sprake moet zijn van een productie?
Hihi bedankt Banjabes! Zoe; Domperidon raadde mijn lactatiekundige af omdat de gevolgen op langer termijn niet bekend waren ofzoiets.. dus durf dat niet zo goed aan.. Ik denk dat ik vanmiddag maar even die borstvoedingsthee ga halen, dat is in ieder geval zeker baadt het niet dan schaadt het niet. Wel heel fijn dat jullie meedenken!
Oke....toch zijn de meningen daar wel over verdeeld! Mijn LK heeft benadrukt dat als je niet bekend bent met hartklachten, je domperidon wel kan gebruiken..
Wow wat goed zeg dat je dit aan het proberen bent!! Hopelijk lukt het!! De leeftijd waarin je kindje nu zit is vaak zoieso even lastig met de bv omdat ze veel meer interesse in andere dingen hebben. Misschien lukt t wel als hij sochtends vroeg nog een beetje slaperig is en dan gewoon in zijn of jouw kamer zonder al teveel prikkels? Misschien kun je dan wel zo'n hulpset proberen. Misschien kan je die ook huren bij een borstvoedingwinkel? Weet niet of het in je dieet past, maar noten zorgen bij mij ook altijd voor meer productie! Succes!
Bedankt! Noten neem ik inderdaad iedere dag maar ik kan er eens wat meer nemen! Gisteren venkelthee op maar daar kunnen mijn darmen niet zo goed tegen geloof ik! Ik krijg nu wel even een dipje, er kwam eerst af en toe nog wel een drupje uit, maar sinds gister gewoon helemaal niks.. Ik ben wel ongesteld dus ik weet niet of dat er mee te maken heeft, ik hoop het! Misschien dat ik toch maar ga kijken voor zo'n hulpset, ik heb alleen geen site gevonden waar ze ze verhuren..
Ik vind jou zo stoer! Maar ongesteld heeft inderdaad invloed op je productie! Je kunt misschien ook boezemvriendjes bestellen bij eurolac.
bij aidulac kan je slangetjes bestellen en dan maak je in een hand om draai je eigen hulpset! Zal foto maken van mijne! Vandaag voor eerst geoefend en ging erg goed! Balen dat nu even geen productie hebt maar je kan het meid!!! Niet opgegeven hoor!
Niet de meest duidelijk foto... Zal morgen bij daglicht nog x proberen! Het slangetje heb ik door een speen getrokken en touwtjes zodat ik hem om mijn nek kan hangen! Werkt prima