Onrustige slaper en veel huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maesther, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maesther

maesther Lid

25 mrt 2010
    24
    0
    0
    Hallo,

Ik doe hier ff mijn verhaal, want moet het gewoon kwijt...
    Ons meisje is net een maand oud en ik weet het allemaal al niet meer :(...
    Het begon allemaal 3 weken geleden, toen begon ze met overmatig huilgedrag (tussen de 8 en 10 uur krijsen per dag). Dit was geen gewoon huilen maar gewoon echt krijsen, daarbij overstrekte ze ook haar benen, lijfje en was ze aan het maaien met haar armpjes.
    Vorige week zijn wij op aanraden van vrienden bij een osteopaat geweest en het is wel minder geworden, de kleine meid krijst nu nog een uur of 5 per dag.
    Onze kleine meid blijft daarnaast ontzettend slecht slapen. Na de voeding doen we even knuffelen en bij de 1e tekenen van slaap leggen we haar in bed, dit gaat voor maximaal 10 minuten goed, dan begint ze met huilen wat overgaat in paniek, ze ligt dan ook met haar armpjes te maaien en benen overstrekt. Het enige wat helpt is als we haar oppakken en tegen ons aan laten slapen, zelfs als we denken dat ze vast tegen ons aan slaapt en terug leggen in bed begint ze binnen 10 minuten weer te huilen. Dit gaat de hele dag zo door eigenlijk en als we geluk hebben wilt ze 1x per dag in haar bedje slapen omdat ze dan oververmoeid is, maar dan kreunt ze heel veel, is heel bewegelijk, schrikachtig en vaak wakker. Ze komt meestal ook om de 2 uur om de fles vragen.
    Vorige week hebben we de advieslijn van het cb gebeld omdat we pas volgende week een afspraak hebben, die adviseerden om over te stappen op voeding voor buikkrampjes omdat ze de fles (120 cc) binnen 5 minuten op had terwijl we al een kleine speen hadden.

We weten het niet meer, herkent iemand dit verhaal of heeft iemand tips? Want voor ook al is het voor ons vervelend, ik vind het voor ons meisje het meest vervelendst.

Groetjes

2. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey,

Mijn dochter had dit ook, wilde niet slapen overdag, of ze sliep en werd dan na 10 alweer wakker omdat ze zichzelf wakker sloeg met haar armpjes. We hebben toen een puckababy geleend van iemand om uit te proberen en dit was het ei van columbus. Ze sliep daarna perfect, geen enkel probleem. Na 6 maanden heb ik haar in 1 keer van de puckababy in een gewone slaapzak gelegd, ook dit gaf geen problemen. Ik zou het zeker proberen!!

3. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    #3 kimv, 3 jan 2011
    Laatst bewerkt: 3 jan 2011
    Onze kleine man ook in het begin. Oplossing voor ons kleiner speen dikkere voeding frisio comfort. En de voeding wat verhoogd het was echt een honger baaltje. Maar het scheelt al enorm als ze 15 min over fles doen.

Succes,
    groetjes kim

Ps wij hadden difrax s speen maar toen een dental speen doordat het gaatje aan de bovenkant zit kunnen ze minder kracht zetten en loopt de voeding langzamer

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ben je bij de huisarts of kinderarts geweest? Is er gekeken naar reflux of koemelkallergie?

5. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Heel herkenbaar! Na een maand dacht ik ook; waar blijft die roze wolk nou? Ik had dit niet verwacht.
    Bij onze meid zaten haar nekwerveltjes scheef door de bevalling en haar schouderblad zat vast.
    Ik zou zeggen ga nog een paar keer naar de osteopaat, na 1 keer zag ik wel verandering, maar na de 2e keer nog meer en ze had nog wel een paar behandelingen nodig.
    Verder dus, wat jij volgens mij al doet, heel veel rust en regelmaat aanbieden. Ik ben begonnen met de Ria Blom methode, maar heb haar ook wel vaak bij me laten slapen, gewoon omdat ze niet lekker in haar vel zat en nog zo klein was. Daar hebben ze ook behoefte aan.
    Qua voeding kan ik je niet adviseren want ik gaf BV.

Ik zou verder zorgen dat je een verwijzing krijgt naar de kinderarts. Het is uberhaupt lekker om deze te hebben (ik vertrouwde daar meer op dan op het cb) en nu zelfs de klachten over zijn, mogen we over een 3 maanden weer komen gewoon voor de check. Ze wilde eerst ook aanbieden om onze dochter een aantal dagen op te nemen ivm het slapen maar toen leek het beter te gaan en wilde ik het toch zelf proberen. Toen gaf ze aan dat ik altijd mocht bellen als ik het niet meer zag zitten of onzeker was. Voor mij echt een enorme steun aan gehad.

Wel weet ik dat ik het soms echt niet meer wist, maar uiteindelijk rond de 3 a 4 maanden groeien ze ook over dingen heen en wordt het echt beter en wordt het echt genieten.

6. maesther

maesther Lid

25 mrt 2010
    24
    0
    0
    #6 maesther, 3 jan 2011
    Bedankt voor jullie reactie!! Fijn dat er herkenning door anderen is, hoe niet leuk de situatie ook is.
    @ kimv, wij zijn ook al overgestapt naar de comfort omdat we dachten dat het darmkrampjes waren. Wij hebben nu ook de difrax-speen, maar ik ga morgen zeker ff de andere speen halen.
    @eylem, nee wij zijn daar nog niet heen geweest. We hebben eerst het cb geprobeerd.
    @samba25, heb jij je kleine bij elk slaapje in de puckababy gelegd of alleen bij de nacht?
    @leonlizzie, we hebben de 3 a 4 maanden ook in het achterhoofd, maar zoals het nu gaat, lijkt het nog zo ver weg. Genieten doen we gelukkig nog wel als we naar haar kijken en ik hoop die roze wolk snel te zien komen...

7. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    #7 vinisa, 3 jan 2011
    Ik heb de andere reacties niet doorgelezen, dus misschien val ik in herhaling.

Jouw verhaal komt me bekend voor, zo was mijn meisje ook. Ik vind 8-10 uur huilen wel veel voor alleen krampjes. Dat werd mij ook verteld, maar ik heb altijd mijn twijfels gehad of het wel alleen krampjes waren. Uiteindelijk bleek dat ze ook last had van verborgen reflux en toen ze (de juiste hoeveelheid) medicatie kreeg was het een ander kind. Het uren lang krijsen op een dag was voorbij :$

Ze had ook krampjes daarnaast en daarvoor hebben wij:

- een Dr. Brown fles gebruikt (nu nog)
    - babymassage (tegen krampjes)
    - osteopaat (bleek dat ze een blokkade rechts in haar nekje had)
    - Friso Comfort 1 voeding gebruikt
    - we roerden de poeder door het water met een vork om zo min mogelijk shuim (lucht) in de fles te krijgen

We hebben ook druppels tegen krampjes gebruikt: sab simplex (werkte niet), bigaia (Duits en werkte niet), Infacol (werkte niet en het zure verergerde de reflux klachten) en Cinababy (deze leek het meest te werken).

Oh en als jouw kleine de fles snel leegdrinkt, zelfs met een te kleine speen.. kun je de voeding iets dikker maken met nutriton (johannesbroodpitmeel). Dit zorgde er bij onze dochter voor dat ze wat langer over de fles deed. Zij kon erg sterk zuigen en dronk ook binnen 5 minuten een fles leeg (met te kleine speen).

Warm bad had bij onze dochter geen effect, ook een fietsbeweging met de beentjes maken had geen effect.

Omdat ik niet serieus werd genomen met mijn twijfels over haar gehuil kwamen ze pas laat tot de conclusie dat ze last van verborgen reflux heeft, ze heeft tot ze ongeveer 3,5 maand oud was elke dag uren gekrijst (ik denk zo'n 10-12 uur per dag minimaal). Ze heeft tot die tijd bijna alleen maar in onze armen geslapen en 's nachts tussen ons in in bed.

Sterkte als jouw kindje zoveel huilt, dat kan je echt slopen.

Edit: we hebben haar wel ingebakerd toen de reflux met medicatie onder controle was (mocht van de kinderarts gewoon). Toen we daarmee begonnen sliep ze goed alleen in haar wieg.

En ik heb trouwens mijn gehele verlof na de bevalling geen roze wolk gezien. Toen ze niet meer krijste moest ik weer werken. Naarmate de dagen/maanden verstreken had ik wel meer moeite ermee om te gaan. Ik was dolgelukkig met haar, maar verder was ik best down.

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ons meisje heeft gelukkig nooit zo gekrijst als wat jij beschrijft maar het was wel een onrustige drinker en slaper. Dr Brown icm sab simplex deed het hier perfect en de puckababy bij ieder slaapje. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen en sta erop dat ze verder kijken. Het is niet normaal dat een baby zoveel huilt/krijst dat komt ergens vandaan.

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kan je aanraden zo snel mogelijk naar een arts te gaan. Het CB is naar mijn ervaring vaak niet zo kundig en alert op dit soort zaken als ze zouden moeten zijn. Ook huisartsen vaak niet overigens.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier begon de ellende ook met ongeveer 3 weken. Alleen 's nachts sliep ze redelijk. Verder was het drama.
    Hier bleek het KMA te zijn.

11. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Hey,

Ik heb haar bij ieder slaapje in de puckababy gelegd. Bij haar hielp het, maar misschien is het bij jouw dochter wel medisch.
    Ik moet bijvertellen dat mijn dochter in de eerste instantie ook een medisch probleem had. Ze spuugde icm het onrustige gedrag, vreselijk veel. Elke voeding kwam er net zo hard weer uit. Na 10 dagen kwam de huisartsenpost ( na 3x weggestuurd te zijn) tot de conclusie dat ze toch wel bijna uitgedroogd was. Hierna is ze geopereerd aan haar maag en spuugde ze goddank niet meer. Ze was toen 3 weekjes oud. Hierna sliep ze nog steeds onrustig en toen is ze in de puckababy gegaan, en was het echte genieten pas begonnen!!! Maar sta op je strepen als je gevoel zegt dat er iets medisch niet klopt, een puckababy kan altijd nog natuurlijk, als het andere uitgesloten is.

12. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend dat je kindje zo huilerig is. Hier misschien wat tips?

-Weer terug gaan naar de osteopaat of eentje zoeken die speciaal op baby's gericht is.
    -Naar de huisarts om te onderzoeken of er niet wat medisch is: En denk eens aan koemelkallergie, reflux, spruw.
    -Met het cb overleggen om in te bakeren met een inbakerslaapzak (ivm maaiende armpjes)
    -Eventueel voeding voor darmkrampjes gaan gebruiken.
    -Proberen te zorgen dat ze dmv pauzes zeker 15 min over een fles doet. Gebruik desnoods tussendoor een fopspeen.

Heel veel succes!

13. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    hier ook toen hij zo jong was. onze zoon bleek een reflux te hebben en dingen die jij opnoemt komen me bekend voor

- overstrekken
    - veel huilen
    - niet plat willen liggen
    - werd rustiger als we hem recht op hielden (dus ik liep veel met hem op mijn arm
    - niet slapen

verder was hij alleen rustig en ontspannen als hij aan het drinken was.
    en hij spuugde veel voeding weer uit als hij de normale voeding kreeg.

spuugt ze ook veel na de voeding???

onze zoon had dus een reflux. bij hem kwam de voeding er dan ook met grote golven uit. maar bij een verborgen reflux hoeft dit niet maar komt het maagzuur wel steeds omhoog in haar slokdarm en dat doet zeer.

maar het kan ook een andere oorzaak hebben. KMA of iets anders.

het is in ieder geval niet normaal en ik zou denk ik dan toch een afspraak maken bij de huisarts.

ruikt je kindje ook zuur uit haar mond??

je kan proberen het bed aan 1 kant te verhogen waardoor ze wat rechter op ligt. aangezien ze slapen bij jullie op schoot wel wil en plat in bed niet.

maar des ondanks zou ik wel kijken of het niet iets lichamelijks is.

14. maesther

maesther Lid

25 mrt 2010
    24
    0
    0
    Meiden, allemaal super bedankt voor jullie reacties. Wij gaan hier zeker wat mee doen!!!!
    Vanmiddag bellen we de arts op...

Deel Deze Pagina