baby vroeg wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 1984Marleen, Mar 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1984Marleen

1984Marleen Nieuw lid

Jan 25, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Wij hebben een dochter van 5mnd die elke dag rond half 5 - 5u wakker is. Dit is eigenlijk bijna vanaf het begin al zo... we zijn kapot. We hebben al van alles geprobeerd, laatste fles zo laat mogelijk, toen dat niet hielp, eerder, tot we nu om 19u de laatste fles geven, ze wordt nl ongeacht het tijdstip vd laatste fles, om half 5-5u wakker. Sinds ze vaste voeding krijgt, moet ze poepen als ze om die tijd wakker wordt. Na het verschonen vd luier geven we haar het speentje, maar ze valt vaak niet meer in slaap. We hebben niet het idee dat ze wakker wordt vd honger. Haar schema:
    7u 210cc fles
    8.30-9.00u naar bed
    ong 10u wakker, fruithapje
    11u 210cc fles
    12.30-13u naar bed
    14.30u (soms eerder of later) wakker
    15u 210cc fles
    17u slapen
    18u wakker maken, groente
    19u 210cc fles + rijstebloem

Wie heeft tips voor onze nachtrust??? :)
    Overdag slaapt ze erg onrustig en is ze, als ze wakker is snel jengelig.

2. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hoe is je kindje als ze om half 5 - 5 uur wakker is? Ik neem aan ook jengelig? Anders zou ik haar laten liggen. Hier zetten we dan het slaapmuziekje weer aan en valt de kleine terug in slaap.

Even over het boek over baby's en hun slaappatroon nadenkend... dan denk ik dat jullie kindje tussen de slaapjes door te lang wakker is. Maar ik kan het boek nergens vinden nu, dus ik weet even niet hoe lang een kindje van die leeftijd dan wel wakker kan zijn ongeveer. Ik hoop dat anderen mij kunnen aanvullen...
    Op welke slaapsignalen vanuit je kindje reageer je?

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Heeeel herkenbaar! Ik had afgelopen week eenzelfde topic geopend maar nog niet veel reacties mogen ontvangen helaas...
    De van ons is 3 maanden en krijgt ook nog een nachtvoeding. Nu proberen we in de avond rond 23 uur een voeding slapend te geven. Dan maakt hij een ruk van 6 uur. Helaas is afgelopen avond de wekker niet afgegaan om 23 uur, dus kwam hij zelf om 01.30 :(:( en vervolgens om 05.30 uur (precies 4 uur!). Na de voedinh teruggelegd...jammeren...3 x speen en ineens was het stil... Tot 7.30 uur. Snap er soms helemaal niks van. Het zijn geen machientjes, maar een ritme in de ochtend zou wel lekker zijn...

Het maakt bij ons dus ook niet uit. Is het 02.00 uur in de nacht, dan wordt hij rond half zes wakker. Is het 04.00 uur in de nacht, dan wordt het misschien 6 uur, maar het blijft aan de vroege kant.
    Ik ga over twee weken weer werken en hoop dan eigenlijk dat hij kan doortrekken tot min. 07.00 uur zodat ik eerst even kan douchen , aankleden en ontbijten en dan voor de kleine man kan zorgen.

Ik lees dus zeker mee, al zou het bij een kindje van 5 maanden al wel weer anders werken denk ik...

4. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Half 5, 5 uur is bij mij nog nacht. Dus of een nachtvoeding, of een speentje, maar hier begint de dag nog niet. Ik zou een klein flesje proberen en terug leggen. Sorry, maar hier is dat, dan maar even jammeren.. Ze valt wel weer in slaap..

5. HappyRabbits

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Hoi Arian,
    Hoe laat begint bij jou de dag? :D

Ik merk aan onze kleine dat ie eerst begint te brabbelen, dan jengelen...soms wordt het huilen...en dan kan het ook ineens stil zijn... Zó lastig!
    Maar heb jij voor jezelf een tijdgrens gesteld? Dus alles voor zessen is nog nacht? Zoiets?

6. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Hier begint de dag met dreumes van 15 maanden rond 8 uur. (19.00/19.30naar bed)
    En mijn zoontje van drie maanden begint de dag tussen 7/8 uur. Met uitschieters van 8.30. Krijgt 21.00 laatste fles. Geen nachtvoeding meer. ;)
    Ik begrijp wel dat ik heel veel geluk hier mee heb..!

Komt zoontje wel eerder, krijgt hij een klein flesje en gaat weer naar bed.. Of blijft bij mij liggen.
    Wordt dochter eerder wakker blijft ze liggen tot sowiezo 8 uur..

Heb jij nog bruikbare tips gekregen?

7. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Ja alles voor half zes/zes uur is nog nacht. Zes uur gaat de wekker van mijn man, danis de dag voor ons begonnen. Alles daarvoor is nog nacht.

8. HappyRabbits

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Oh, ik ben best een beetje jaloers hoor ;)
    Zie dat die van ons ook van dezelfde periode zijn. November 2013 en mijn zoontje is geboren met 38+5 en 3065 gram.
    Zo zie je inderdaad dat ze allemaal anders zijn :)
    Hier dus nog wel nachtvoeding.

Geen nieuwe tips, maar we proberen nu wel een laatste voeding te geven rond 23 uur en dan zien hoe laat (of vroeg :)) het wordt in de ochtend... Morgen voor t eerst wennen op de creche. Zal ook wel weer de nodige impact hebben op het ritme. We wachten af!

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En die rijstebloem? Missch is dat iets om over te denken? Onze kinderen werden en beide onrustig van (tijdens de nacht) en gingen er absoluut niet langer van slapen.

als het echt ritme is denk ik niet dat je er veel aan kunt veranderen. Onze zoon is altijd al een vroege vogel geweest. Negen van de tien keer is hij om 6uur wakker. Zeven uur is al uitslapen voor ons! Nooit hebben we dat kunnen veranderen.ater naar bed brengen werkt hier overigens averechts: dan wordt hij vroeger wakker.

Onze dochter is wel een lange slaper over het algemeen. Voor haar is wakker worden na 7:30 bijna standaard. Alleen de laatzte maanden is het elke keer feest tussen 4 en 5. Dan is ze wakker en jengelt en huilt en piept enz. Ik haal haar dan eruit en leg haar naast me dan slaapt ze direct weer verder. Ik laat haar niet liggen omdat anders onze zoon wakker wordt. En die kan het eigenlijk wel hebben om wat langer te slapen omdat hij vaak echt nog wel moe is als hij om 6uur wakker wordt. Alleen ik krijg hem met geen mogelijkheid terug in bed.

Overigens weet je het bij die kleintjes nooit. In een keer kunnen ze alles weer omgooien en is alles ineens anders! Maar ik snap dat het heel erg vermoeiend is!

10. Arian

Arian Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,587
    36
    48
    Grappig. Zoontje is hier ook geboren met 38.5 weken en 3095 gram.. ;)
    Succes!

11. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

Dec 14, 2013
    1,422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Mijn dochtertje wordt ook nog bijna elke nacht rond 5 uur wakker, soms later. Voor ons begint de dag pas om 7 uur, dus wanneer ze eerder komt pak ik haar en krijgt ze nog wat bv, meestal slaap ze dan naast mij verder tot 7 uur. Als ik haar probeer terug te leggen in haar eigen bedje slaapt ze meestal nog max 45 min voor ze weer wakker wordt ...

Verschonen doe ik eigenlijk nooit 's nachts, alleen als ze er echt helemaal onder zit, maar ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden, omdat ze hier echt wakker van wordt. Voor dl is verschonen en uit de slaapzak toch wel een teken dat het ochtend is. Maar mijn dochtertje heeft 's nachts dan eigenlijk ook zelden een poepluier ...

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

Jul 28, 2012
    1,628
    29
    48
    Dat is wel erg vroeg inderdaad. Als hij hier rond die tijd wakker wordt krijgt hij een nachtvoeding en direct daarna weer naar bed. Slaapt daarna verder tot een uur of 08.00. Dat vind ik wat schappelijker ;)

Rijstebloem in de laatste fles werkte hier alleen maar averechts dus daar zijn we snel mee opgehouden.

Verschonen 's nachts inderdaad alleen doen als het een poepluier is.

Misschien een lekker warm bad vlak voor de laatste fles en lekker masseren?

13. 1984Marleen

1984Marleen Nieuw lid

Jan 25, 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, bedankt voor alle reacties!
    We doen in de laatste fles om 19u rijstebloem, maar of dat überhaupt verschil maakt weet ik niet. Ze poept elke ochtend, vaak tegen half 6-6u. Daarna slaapt ze niet meer. Als ze om half 5-5u wakker wordt, is ze niet altijd echt wakker, maar huilt-schreeuwt ze in haar slaap. We geven haar geen voeding op dat moment, anders went ze nooit aan 7u voeding. Op zich redt ze het goed tot 7u, om te wachten.
    Ik denk dat er weinig is wat we er aan kunnen doen.. rustig afwachten :)

Share This Page