S'avonds weinig voeding over

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door druppel, 13 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik zit met het volgende: mijn kleine meid is nu bijna 5 weken oud, en ze groeit meer dan voldoende, van een geboorte gewicht van 2510 gram (nog gezakt naar 2380) is ze nu naar 3465 gram maar ik heb het idee dat ik s' avond bijna geen melk meer voor haar heb.

Overdag gaat het super en is ze erg tevreden maar s' avonds is het echt drama en blijft ze hongerig en heb ik ook het idee dat ze bijna niks drinkt en erg veel moeite moet doen voor een slokje.

De laatste BV krijgt ze s' avonds van mijn partner in een flesje +/- 120ml en daarna is ze wel tevreden.

Ook als ik s' avonds probeer nog wat te kolven levert dat maar een schamele 10 of 20 ml op.
    S' morgens kolf ik met gemak 70 tot 100 ml uit 1 borst.

Kan het dat ik s' avonds gewoon erg weinig melk heb en kan ik hier iets aan doen?

Alvast bedankt

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Als ik het zo hoor heb je inderdaad in de loop van de dag een behoorlijke afname van je productie. Dit is een veel voorkomend probleem.

Ik denk dat jouw productie over de hele linie net aan is en dan kom je na een tijdje (Als de productie bij bijna iedereen wat keldert) tekort.
    Ik zou je willen adviseren om een paar dagen in te lassen van veel kolven en veel aanleggen. dit hoeft niet vandaag, maar kan ook bijvoorbeeld in het weekend.
    Je geeft haar voeding en daarna , als ze slaapt kolf je (1 of 2 keer) Als ze zich weer meldt geef je weer de borst en daarna weer kolven. als er maar weinig voeding in de borst zit kun je haar wat afgekolfde melk bijgeven.
    Na een aantal dagen zul je dan voelen dat je productie is toegenomen. Dat je 's morgens wakker wordt met volle borsten.
    Dan nog blijft het zo dat er 's avond minder melk in je borsten zit. Je kunt haar dan vaker aanleggen en zonodig wat bijgeven.

succes
    Linda

3. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Dank je voor het advies, ik ga het vanaf vandaag eens proberen en zal over een paar dagen laten weten of het beter gaat!

Deel Deze Pagina