Binnenkort beval ik van m'n 3e kindje. De eerste 2 heb ik ook borstvoeding gegeven. 1e kindje 3-4 maand, en gestopt omdat ik weer ging werken 2e kindje 9 maand lang en gekolft op het werk. Ik huurde toen e kolf bij de mutualiteit. Intussen ben ik v mutualiteit veranderd, en zou e kolf huren, incl kolfsetje en transport ong. 185 euro kosten, voor 6 maand. Nu dacht ik wel voor dat geld e nieuwe te kunnen kopen. Maar... ik ben 5 maand thuis, ervan uitgaande dat ik 5 maand live kan voeden, en slechts sporadisch hoef te kolven, of om e voorraadje aan te leggen, zou ik in principe geen kolf nodig hebben. En dan mss eens ik weer aan het werk ben, proberen om te kolven op het werk, maar er is geen kolfruimte meer, en kolven op toilet is nu niet direct erg hygiënisch... dus ik vraag me af of ik opnieuw e kolf zou huren, of er eentje aankopen, of dat ik toch niet ga stoppen met BV, eens ik a t werk ben. 5 maand is nog te jong om enkel ochtend en avondvoeding aan te bieden toch?
Hoi, Ik snap je overwegingen. Ik zou eerst maar eens bevallen, borstvoeding starten en dan na een maand of 2, 3 kijken of je een kolf wilt aanschaffen voor je werk. Op dat moment ga je kijken welke kolf in aanmerking komt en wat dat zou kosten. Je kunt omrekenen hoelang je dan wilt kolven op je werk en gebaseerd hierop je keuze maken voor huren of kolven. Ook zou ik je willen aanraden om handigheid te krijgen in het afkolven met je handen. Helemaal niet moeilijk en handig om te kunnen. Er zijn legio vrouwen die net zo snel als met een apparaat met de hand afkolven. Vraag een lactatiekundige in je buurt om met je te oefenen! Succes, Heidi