doorgaan of stoppen met zwemles

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by torrach le, Aug 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

stoppen of doorgaan

1. stoppen

2. doorgaan

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    mijn zoontje van 7 jaar zit dit jaar in groep 4.
    hij krijgt dan ook zwemles waarbij hij zijn A-diploma kan halen.

maar: hij krijgt ook gewone zwemles.
    dit is 1 keer per week een half uurtje en kost ruim 40 euro voor 4 lessen (geld wat we heel erg goed kunnen gebruiken nu nr. 3 op komst is)

we twijfelen nu om door te gaan of te stoppen met de "prive" zwemlessen.
    wat zouden jullie doen???

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    als hij nu zwemles op school krijgt en hij kan ook daarmee zijn diploma halen zou ik stoppen met de privelessen, dit is dan erg dubbelop en geld uitgeven voor niets, maar dan moet je wel 100% zeker weten dat het zwemmen ook echt eindigd in afzwemmen niet dat school na een half jaartje kan zeggen we stoppen ermee dat zou zonde zijn

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Ik vond de kwaliteit van schoolzwemmen veel lager dan van de reguliere zwemlessen.
    Maar als t niet op te brengen is, dan liever schoolzwemmen dan helmaal niet toch?

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    1,785
    0
    0
    purmerend
    Ik zou ook stoppen, het kan daarna altijd weer.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou doorgaan, hij is nu toch bezig en dan kan hij in ieder geval zijn diploma A halen..

Moet zeggen dat toen ik schoolzwemmen had echt niemand daar een diploma haalde van de kinderen die nog geen diploma hadden.

6. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Als je zeker weet dat hij zijn A-diploma gaat halen met schoolzwemmen, dan zou ik stoppen met priveles, maar als dit niet zeker is, dan zou ik die priveles er bij blijven doen, zodat hij snel zijn diploma kan halen.
    Hoeveel keer gaan ze met school zwemmen? Bij ons op school is dat 10x. Is dus best weining om je A-diploma te halen.

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou stoppen. Mocht het niets zijn, of hij kan niet afzwemmen via school kun je altijd nog opnieuw opgeven toch?

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik heb gestemd, zélf doorgaan.... simpelweg omdat de groepen met school vaak véél groter. Máár: Ik zou heel even kijken/informeren bij school, met hoeveel kindjes jouw kindje tegelijk les krijgt.

Want vaak is het zo, dat veel kinderen met 7 jaar hun A diploma al hebben. Als ze dan met schoolzwemmen de kinderen apart lesgeven die nog geen A hebben, dan is dat groepje mogelijk nog kleiner dan de groep met de reguliere lessen op het zwembad.

En dan gaat het mogelijk zelfs sneller met school. Dus ik zou het laten afhangen van de kwaliteit van de lessen van het schoolzwemmen (zelfde zwembad als eigen zwemles?) en dus van het aantal kindjes op 1 zwemjuf.

9. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    hij heeft de mogelijkheid om zijn a-diploma te halen via school. ze krijgen de rest van het schooljaar zwemles. daarom zit ik ook zo te twijfelen.

het geld voor de zwemlessen is er maar ik vind het zo zonde om geld uit te geven aan iets dubbel terwijl we het ook voor bijv. een andere sport, ons 2e zoontje of zoon nummer 3 die op komst is kunnen gebruiken.

ik heb trouwens geen idee hoe groot/klein het groepje is waar hij zwemles mee krijgt. wat ik wel weet is dat het merendeel van zijn klas al een a-diploma en/of b-diploma heeft en nu kunnen opgaan voor de andere.

@athina: hij zwemt in 2 verschillende baden. en ik heb het idee dat met het zwemles wat ie prive krijgt niet echt veel vordering maakt ondanks dat het maar een groepje van 6 jongetjes is. hij heeft nu 15 lessen gehad en kan alleen nog maar met de benen schoolslag.. met de armen heeft ie net 1 les gehad.

10. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik ben een aantal jaar meegeweest als zwemmoeder met schoolzwem en heb gezien hoe het er daar aan toe gaat.
    Je moet het echt zien als een 'natte-gymles'. Het is echt heel anders als privézwemles.
    Ik heb in al die jaren geen een kind zijn/haar a diploma zien halen, dus dat zegt mijns inziens genoeg.

11. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    maar ze moeten meer kunnen neem ik aan?
    Durven springen, onder water gaan, trappelen met de benen, drijven op buik en rug. Verder moeten de benen echt perfect gaan, voor ze met de armen gaan leren zwemmen. 15 lessen van 30 minuutjes vind ik niet heel slecht. Tot A duurt 45 tot 55 zwemuren gemiddeld - je zoon heeft er nu 7,5 gehad... Het lijkt me vrij gemiddeld.
    Ik zou denk ik nog wachten met stoppen: Verder: Als hij 2x per week les heeft gaat hij misschien ook veel sneller, omdat het dan beter blijft hangen.
    Maar oke, zoals ik eerder zei: Ik zou eerst een kijken (als daar de mogelijkheid toe is) hoe het er met schoolzwemmen aan toe gaat.

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Ik vind het trouwens ook absoluut niet langzaam gaan hoor TS. Een goede beenslag aanleren vraagt echt veel hoor.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Hier kun je met zwemles kiezen voor 2xeen half uur of een keer drie kwartier. Ze raden echter aan twee keer per week te zwemmen omdat ze het dan sneller onder de knie krijgen. 15 lessen vind ik ook niet veel hoor!

Hier hadden ze toen ze schoolzwemmen kregen beiden als 2 diploma's. Bij mijn zoontje heeft er met schoolzwemmen niemand een diploma gehaald. Dat zou het zonde zijn als je stopt en hij daarna alsnog verder moet gaan. Dan is hij ookal weer een jaar ouder en ik vind 7 persoonlijk al oud voor zwemles.

Je hebt het over privéles, is het misschien een idee zelf 1x per week gewone ipv privéles te nemen gecombineerd met 1x schoolzwemmen?

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,269
    6,178
    113
    Ik zou doorgaan, als je het geld kan missen. Sterker nog, ik persoonlijk zou het misschien wel opvoeren naar 2 keer per week prive-les (als je het financiele plaatje even buiten beschouwing laat). In ieder geval niet stoppen dus.
    Het is volgens mij net zo als rijles, daarbij kan je ook beter meerdere lessen per week doen om sneller iets onder de knie te krijgen.

15. knap

knap Niet meer actief

Weet dat het een rib uit je lijf is maar school zwemmen vind ik niet het zelfde als zwemmen bij het zwembad wat je zelf betaald.

Zou minimaal zijn a laten behalen. En B eventueel dan op school.

Hier a en b zelf betaald c heeft hij met school behaald.

De kwaliteit vind ik toch echt minder van school zwemmen.

16. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

Feb 2, 2008
    4,378
    0
    0
    Zeker door gaan tot dat A-diploma, als je B probeer met schoolzwemmen prima. Maar ik ben ook meegeweest als zwemmoeder, maar de kwaliteit is zo verschillend per badjuf met schoolzwemmen. Mijn dochter zat met B zwemmen gewoon in een groep van 33 kinderen in 1 bad.:$;)

17. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,030
    3,841
    113
    Female
    Thuis
    Ik heb gestemd op doorgaan, maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken.

De meeste kinderen van die leeftijd hebben hun diploma al (bijna) en hij zal straks toch wel een beetje buiten de boot gaan vallen als hij nog geen zwemdiploma heeft. Hoe eerder hij dat diploma heeft, hoe beter.

Als kind heb ik trouwens wel een zwemdiploma op schoolzwemmen gehaald. Mijn A en mijn B heb ik via privé-lessen gekregen. In ruim een jaar 2 diploma's. Vervolgens heb ik 5 jaar schoolzwemmen, oftewel de rest van de basisschooltijd gedaan over het volgende diploma (toen Basis), die lessen waren echt te massaal.

18. evelien69

evelien69 VIP lid

Sep 16, 2007
    5,531
    3
    38
    verzorgende
    bij ons is schoolzwemmen net zo goed als gewoon zwemmen... is ook bij de zelfde zwemschool en de zelfde badmeesters.... oudste dochter had in 6 weken haar B diploma... maar ik zou ook gewoon even doorgaan zoals het nu gaat en dan b via school. Bij ons mag je je c niet meer via schoolzwemmen halen.....

19. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    bedankt voor alle reacties.
    ik heb vanmiddag een gesprek met de juf over de zwemlessen... ik wil toch graag weten hoe het gaat met de kindjes die geen A-diploma hebben (blijken er meer bij hem in de klas niet te hebben).
    ik vond de opmerking van het apart zwemmen voor kindjes die geen diploma hebben wel een hele goeie om na te vragen!

dat mijn zoontje al wat ouder is komt door de lange wachttijd die er hier is... hij is nu naar voren geschoven ivm zijn leeftijd (anders had ie pas volgend jaar kunnen beginnen!).. de 2 zwembaden waar hij stond ingeschreven vanaf zn 5e (wat wij als adviesleeftijd kregen) hadden een wachttijd van 2 tot 2,5 jaar!
    hij zwemt nu bij een ander bad die wij niet kenden maar via een moeder op school door kregen...

kwa prive-les bedoelde ik meer dat het vanuit ons gaat... hij zit nu in een klein groepje (6 kindjes van 6/7 jaar)... dus niet dat ie alleen zwemt!

het geld is geen probleem. dat hebben we in ons budget berekend!

20. torrach le

torrach le Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    4,435
    1
    0
    ik heb net een gesprekje met de juf van mijn zoontje gehad.
    zij gaf aan dat de schoolzwem"les" als extra beschouwd moet worden.
    zou het nou zo zijn geweest dat mijn zoontje al tegen het afzwemmen aan zou zitten dan was het wel verstandig geweest om te stoppen. zij gaf het advies om toch nog even door te gaan en evt. over een maand of 4/5 te kijken hoe het gaat.

dames bedankt voor jullie reacties!

Share This Page