Dag mommy's en mommy's to be, Op 25 september begon mijn eerste bloeding van mijn miskraam dit heeft ongeveer 1 week geduurd. Rond 10 of 11 oktober heb ik een eisprong gehad en op 26 oktober heb ik mijn 1ste zwangerschaps test gedaan er stond toen 1-2 weken op 2 november heb ik een 2de zwangerschapstest gedaan daar stond toen 2-3 weken nu is mijn vraag hoever ben ik nu eigenlijk? het is bij de gyne ook moeielijk te rekenen hoever ik nu ben ...... wie kan mij helpen?? alvast bedankt...
Als je zeker weet dat je op 10 of 11 oktober een eisprong hebt gehad, dan kun je heel eenvoudig uitrekenen hoever je bent: Je zit nu op 28 of 27 dpo. Dat staat voor Days Past Ovulation. 28 dagen = 4 weken. 27 dagen is 3 weken en 6 dagen. Vervolgens krijg je standaard 2 weken voor de eisprong cadeau. Dit betekent dus dat je 6 weken of 5w6d bent. De indicator van de CB rekent vanaf de eisprong, dus daar moet je ook 2 weken bij optellen. 1-2 weken sinds de eisprong betekent dus een zwangerschapsduur van 3-4 weken. En 2-3 weken betekent 4-5 weken. Op zich kan dat dus prima kloppen.
Dag lieve meid bedankt voor jou reactie, Alleen ben ik wat ongerust geworden omdat ik afgelopen maandag een echo heb gehad en de dag ervoor een zwangerschapstest heb gedaan waar 2-3 weken op stond, ze konden echter nog niks zien op de echo terwijl ik dan ongeveer 3 a 4 weken moet zijn. mijn bloed is getest op hcg hoogte en deze gaf 200 hcg aan volgens de gyne... ze zei dat het nog pril is is het ook alleen vind het beangstigend dat ze nog niks konden zien op 3 a 4 weken....
Ik heb een echo gehad met 5,4 en toen was er nog niks te zien.. 2 weken later een kloppend hartje dus dat is helemaal niet gek, maar snap je zorgen volkomen hoor meid. Geniet er maar lekker van.
Dag lieve meid, Blij om te horen dat het bij jou ook zo was... Ik ga me best doen om te genieten, maandag weer een echo spannend.... Liefs x
2-3 weken op de digi is 4-5 weken. Het is helemaal niet raar dat ze nog niks kunnen zien met 4-5 weken. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom ze je op die termijn al een echo geven. Dit had je arts je ook kunnen (moeten) vertellen. Dan had je niet zo in de stress hoeven raken. Pas bij een hCG waarde van 1,000 - 2,000mIU/ml zou je een vruchtzakje moeten kunnen zien. En gemiddeld genomen zou er vanaf 6w3d een vruchtje met hartactie zichtbaar moeten zijn. Als je bloed op maandag getest is, dan is 200 wel wat laag voor 23dpo (want dat zou je maandag zijn geweest als je eisprong klopt). De gemiddelde hCG waarde voor die dag is namelijk een stuk hoger: 3117. (Bron: The BetaBase). Maar zoals je ziet zijn er voor die dag ook lagere waardes gerapporteerd. En let op! Bij hCG is de waarde op zichzelf een stuk minder belangrijk dan de mate van verdubbeling. In een gezonde zwangerschap verdubbelt hCG zich elke 48-72u. Als het dat niet doet, dan is dat reden tot zorg. Dit is ook de reden dat het doen van 1 bloedtest eigenlijk helemaal niet zoveel zin heeft. Je moet er eigenlijk 2 of 3 doen, met steeds 2 dagen ertussen. Dan kun je die verdubbelingstijd uitrekenen en dat zegt iets. Een enkele waarde is alleen maar een moment-opname en zegt niks over hoe de zwangerschap zich ontwikkelt. Stel nou dat je eisprong toch niet op 10 of 11 oktober was (hoe weet je eigenlijk dat je eisprong toen was?), dan zou je op 26 oktober (je eerste posi digi) ook iets van 11dpo kunnen zijn. En als dat zo is, dan was je maandag 19dpo. En daar horen weer lagere hCG waardes bij... Maar goed, dat is wel heel erg speculeren. Samengevat komt het hierop neer: dat ze op de echo nog niks zien met 4-5 weken is niet raar. Je hCG is eerder reden tot zorg dan de echo, maar ook daar kun je niets aan ophangen, aangezien ze je gewoon een volgende bloedtest zouden moeten laten doen.
Hoi meid bedankt voor je reactie, ik heb hiervoor een miskraam gehad vandaar dat ik een echo moest late doen ik mag morgen weer bloed prikken en krijg een echo betreft hcg even afwachten maar..