Ons 2e ICSI-wonder Fiene is geboren!

Discussie in 'Geboren' gestart door Loesie1982, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Och lieve schatten Loesie en Fiene, wat vreselijk toch dat jullie niet onbezorgd van elkaar kunnen genieten.
    Lieve Loes, ik hoop dat Fiene het heel goed gaat doen en weer lekker snel naar huis mag. Waar ze hoort! Bij papa, mama en broer Siem.

Wel fijn te horen hoe goed jij het doet!
    Lekker genieten van de momenten die je bij haar kan zijn.
    De hele zaal stil zingen :D
    En ondertussen zelf ook bijtanken hè!
    Zodat je straks weer genoeg energie hebt voor als ze weer thuis is.

Dikke knuffel!

En bovenal nog even, wat hoort in zo'n topic

GEFELICITEERD met jullie PRACHTIGE dochter!!!

2. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hey meis, wat lees ik nu! Ik ga jullie volgen!

dikke kus

mede fiene mama!

3. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Lieve Loesie,

Lees het nu pas, wat verdrietig dat jullie meisje in het ziekenhuis opgenomen ligt!! Ik duim ook dat ze is bijgekomen en snel weer naar huis mag!!

Heel veel sterkte!!!!!

kusssssss

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    Loessie wat verdrietig allemaal.
    Fijn dat ze nu sondevoeding krijgt. Wat dat betreft is ze in goede handen! En dan die K3 liedjes erbij.....!! :) super dat je ze allemaal stil kreeg!

Hoop echt zo dat kleine dappere Fiene mooi gaat groeien en drinken!!! kom op kleine meid!!! lekker slapen , drinken en groeien!!!!!

Ik blijf je ook volgen hoor! xx

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haha....gewéldig...alle baby's stil na het horen van K3 :).

Maar de zusters hebben wel gelijk hoor (dat hebben zusters overigens áltijd ;):D:p)....dat ze vragen hoe het met jou is!! Je bént idd pas net bevallen. Dus goed om jezelf denken hè en zéker je rust pakken zodra het kan! Je hebt S.iem nog én je FM. Hoe gaat het daar nu na de bevalling trouwens mee icm je BI? Hopelijk stukken beter dan voor de bevalling?

Las op FB dat ze aangekomen is JOEHOEOEOEOEOE!! Súper nieuws meid!! Ga zo door F.iene!!

6. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Idd MAJO!!!!

Onze kleine stoere dappere meid is maar liefst 60 gram aangekomen!!!!!!!!!:D:D:D:D:D:D:D!

Gisteren woog ze nog 3610gram en vanmorgen 3670!
    Ook had ze gister de voeding van 23.00 en vannacht de voeding van 4.00 helemaal opgedronken! Om 8.00 70 van de 90, dus ook prima.

Nu kreeg ze vanaf 11.00 100ml aangeboden, maar ze is vanmorgen in badje geweest en ze moest geprikt worden (wilden toch even wat standaard dingetjes nakijken) dus ze was zo overstuur en dus moe daarna, dat ze toen maar 30 heeft opgedronken en dus nog 60 (ze vullen aan tot 90cc in de sonde) erbij kreeg via de sonde.

Maar het begin is er. Hopelijk houdt ze dit vast! Ze hoeft niet elke dag te groeien, maar een stijgend lijntje zou leuk zijn!

Met mij gaat het wel goed, de BI wordt steeds minder, dus dat is fijn. R. is 2 weken vrij, dus hij doet nog heel veel met Siem en moet echt mijn rust pakken van hem. Dus ik word goed in de gaten gehouden!:D!

Heb gisteren aan troostshoppen gedaan, €150,- uitgegeven in een half uurtje aan kleren voor Siem en Fiene! Ik mocht dat best van mezelf!:D!

Liefs Loesie

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Joepie!! Jullie Fiene is een dapper meisje en wil gewoon heel graag weer mee naar huis, naar haar grote broer.

Kom op lieve Fiene, zet deze lijn voort.

8. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

9 mei 2008
    4.173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Mama goed bezig (met shoppen) en F.iene goed bezig (met aankomen)... gaat helemaal goed komen!

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat fijn meis dat ze is aangekomen!
    Ook fijn dat jij nog zo lekker van d'r kan genieten. Positief!!!
    En lekker shoppen, heerlijk. Maar jeetje, dat je dat nu al kan. Ik was blij dat ik naar de auto kon lopen na 1,5 week.
    Knuffel.

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Van harte gefeliciteerd meis.
    lekker een mollige meid kweken (althans je bent op weg ;)) en ook nog eens leuk in de kleren. Wat wil moeders nog meer :)

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Lieve Marjah, wat lief dat je hier komt kijken!!!!
    Een dikke knuffel voor jou!!!!
    Wij zeggen ook steeds tegen elkaar: wedden dat we over 3 maand gaan wegen bij het cb en dat we dan zeggen, weet je nog dat ze niet wilde groeien? Kijk nu wat een mollig kind, haha!

Zeehondje, haha, ik hoor dat van meer, maar ik kan gewoon echt niet stil zitten...de vk zei afgelopen week: en jij gaat nog wel elke middag naar bed hoor, de komende 6 weken! Je bent wel ruim 2 liter bloed verloren!
    Maar ik doe dat echt niet...eigenlijk de eerste week al niet en was ook na een paar dagen steeds beneden!

Ik ben vanavond weer bij ons meiske geweest!
    En ze heeft lekker bij mama de fles van 100cc leeg gedronken!:D:D:D! Ik ben zo trots op haar!
    Ze deed er wel 5 minuten langer over dan eigenlijk mag. (maximaal een half uur) Maar ze zocht nog zo na het boertje dat ik haar gewoon heb laten drinken!

Ze heeft vandaag lekker ook geslapen, dus ik denk dat het de goede kant op gaat met haar!
    Morgen om 12.00 hebben we een gesprek met de kinderarts. We gaan er nog niet vanuit dat ze kunnen zeggen wanneer ze naar huis mag, maar toch fijn om even iemand te spreken!

Ik ga zo slapen! Morgen weer een dag!

Liefs Loesie

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    go fiene! je kunt het!

Fiene's rule ;)

13. mmiiiiir

mmiiiiir Fanatiek lid

15 okt 2009
    1.395
    0
    0
    Brabant
    Oh wat goed, er wordt flink gedronken lees ik....!

14. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Fijn om te horen dat ze t nu zogoed doet!
    We denken aan jullie!

Knuffie! :)

15. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Wat ontzettend fijn dat het de goede kant op gaat zeg!!!
    Over een half uurtje gesprek... ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt??
    En jij wel rustig aan doen he!!

Liefs van hier..

16. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Daar was ik dan!

Vandaag is ze weer 70gram gegroeid! Wat zijn we trots op haar!:D!
    Ze weegt nu 3740 gram! Nog 105 gram en ze zit weer op haar geboortegewicht!:D!
    Gesprek met de kinderarts bracht weinig nieuws. Bloed en urine waren goed, dus geen infecties oid, dus dat is natuurlijk super, maar verder kon ze ons weinig vertellen...
    Zelfs het verhaal van diabetes/prematuur/hoog gewicht wat ik hiervoor weleens verteld heb, wilde ze niet bekrachtigen...Ja, dat kon zei ze...maar dat kan ik niet bewijzen...tja...moet dat dan!?

Waar we wel een beetje tegenaan lopen is het volgende...
    We mochten haar dus mee naar huis nemen als ze groeide en de flessen goed leeg dronk. De vpk vroeg ons vanmorgen wanneer ze zo slecht was gaan drinken. Eigenlijk sinds ze in het ziekenhuis ligt.
    Maar nu viel ons op dat ze echt strak om de 3 uur de voeding krijgt. Op zich niet zo erg, maar als ze de helft van de fles via de sonde krijgt, is ze in totaal een uur bezig.
    Eerst een half uur aan de fles, drinkt ze (bv) 45cc op en daarna de rest via de sonde en dat duurt weer een half uur...

Dus ze krijgt bv om 11.00 haar fles, tot 11.30...en de rest gaat via de sonde, tot 12.00. En net zag ik dus dat ze om 13.50 weer uit bedje was (via de webcam) en dan dus alweer de volgende voeding krijgt.
    Dan zit er net krapjes 2 uur tussen...dan is het toch ook niet zo gek dat ze haar flessen niet leeg drinkt?! Haar buikje is nog niet eens bekomen van de voeding ervoor?!
    En 's nachts drinkt ze wel haar flessen leeg, want dan laten ze er wel 5/5,5 uur tussen zitten...

We hebben dit wel aangegeven bij de kinderarts, maar zij zegt dat ieder kindje op die leeftijd na 2,5 uur de volgende voeding krijgt...tja en Fiene dan om de 2 uur, maar dat mocht niet zoveel uitmaken. Dus...
    Maar thuis gaven wij al tussen de 3 en 4 uur...en maximaal 4, want dan moesten we haar wakker maken. Toen dronk ze de flessen wel goed.

Weten de mama's dat nog, hoe dat bij jullie ging?!

Ik heb ook de vk gebeld, want als er nieuws was moesten we bellen en ook zij vond het wel erg kort op elkaar zitten allemaal.
    Mijn zus werkt op een kdv op de babygroep en die kon zich ook voorstellen dat ons meiske de flessen niet leeg dronk...

Ik ga het vanavond toch maar eens aankaarten!

Liefs Loesie

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Ah verdorie, heb mijn 5000e bericht gemist!
    Ben nu expert member, da's dan wel weer mooi!:D!

18. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    :)O..wat goed!!:)

Zet hem op Fiene...nog eventjes doorgroeien en je mag weer lekker met papa, mama en Siem mee naar huis!!

wbt het schema vind ik ook dat ze het wel erg kort aanhouden...
    Hier geen ervaring door de bv, maar ik zou het zeker nog eventjes aankaarten vanavond. Als ze haar zo snel weer een fles geven kan ze zichzelf ook nooit melden natuurlijk...en misschien kan je erop staan dat ze de voeding in ieder geval nog een half uurtje later geven?

Liefs

19. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    haha...juffrouw Bep!!

20. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hier ook om de 3 a vier uur toen hoor.. vind het ook kort op mekaar..

Deel Deze Pagina