Gefeliciteerd met jullie dochter! Wij hebben hetzelfde gehad met onze dochter. Wilde maar niet aankomen, zelfs overgestapt op FV om te kijken of dat beter ging. Toen ze ruim twee weken oud was begon ze opeens eindelijk aan te komen. Ow en euhm....ze is nu een super super spekkige gezonde baby . We lachen er nu regelmatig om, toen vonden we het overigens helemaal niet leuk . Dat jullie dochter maar snel een spekkie mag worden!
Ha meiden, Bedankt voor de reacties! Erg leuk weer! Daantje, wat toevallig! En idd, wij zeiden het ook al, later lachen we er om als we die spekbeentjes zien!! Gelukkig is het bij jullie dochter ook allemaal goed gekomen! Hier weer een update: Gisteravond heb ik aan gegeven dat ik het allemaal vrij kort op elkaar vond en dat ik het raar vond dat ze keken naar dat ze alle flessen leeg ging drinken. Dan zou ze 7x90= 630cc moeten drinken, terwijl ze voor haar gewicht maar 555cc nodig heeft... Dat wij thuis aan het eind van de dag keken of ze genoeg had gehad door het aantal cc bij elkaar op te tellen... Daar kon de vpk zich wel wat bij voorstellen en ze zou het met de arts overleggen. Ook hadden ze bij de voeding van 17.00 een medelafles gebruikt. Daar had een andere vpk het al eerder over gehad, maar sommige vonden het weer onzin, difrax was ook goed...Maar bij die medela had ze het heel goed leeg gedronken, dus ik wilde dat ook wel proberen en ja hoor...weer 100cc leeg gedronken!! Vanmorgen was ze 5 gram aangekomen (nu 3745 gram), maar de vpk zei dat het kwam omdat ze nu weer meer zelf ging drinken en dat meer energie kost. En ze hoeft natuurlijk ook niet elke dag zoveel te groeien. Daarna zag ik in haar status dat haar minimale intake nu 540cc moest zijn. (dus ze hebben naar me geluisterd!!!) En dat ze in principe geen sondevoeding meer krijgt, alleen als ze teveel laat staan en ze aan het eind van de dag lang bij die 540cc zit. Toen we vanavond kwamen had ze al 430cc gedronken en had ze nog 2 voedingen te gaan! Ik heb de 100cc erin gekregen, dus al 530cc met nog 1 voeding!!!!! Ze drinkt veel beter met die medelafles, gaat veel soepeler, dus die gaan we zelf ook aanschaffen. Gisteren heeft ze ook al de 540 gehaald, dus als ze nu ook goed blijft groeien, mag ze misschien dinsdag mee naar huis!!! Ze heeft trouwens ook een schimmelinfectie bij de billetjes en daar krijgt ze zalf voor. Ook ligt ze vaak op de buik met een luier onder haar, die open is, zodat het aan de lucht kan drogen. Als dat nu ook nog beter wordt, is het helemaal mooi natuurlijk! We hopen dat ze haar ritme te pakken krijgt en dat het weekend zo doorzet!!! Liefs Loesie
Loesie, van harte gefeliciteerd met Fiene. Mooie naam! Wat fijn dat jullie kleine meid zo goed gaat drinken en hopelijk dinsdag naar huis mag.
Fiene is THUIS!!!!!!!!!!! Zaterdag kwamen we op de afdeling en toen had de verpleegster haar al gewogen om 8.00, omdat ze zich helemaal onder gepoept had. Ze woog toen 3800 gram! Weer 55 gram erbij vergeleken met de vorige dag. Daarna had ze overleg met de arts en na een poosje kwam ze terug en vertelde ons dat Fiene, als ze op haar geboortegewicht was, mee naar huis mocht! Toen wij zeiden dat de andere arts had gezegd dat ze haar sowieso tot dinsdag wilde houden, gaf ze aan dat deze arts dat onzin vond en dat ze gewoon zo snel als kon mee naar huis moest! Nou, dat vonden wij ook!! Weer lekker de flessen leeg gedronken die dag en gistermorgen ging ik er weer heen. R. bleef bij Siem. Toen ik daar kwam was dezelfde vpk als de dag ervoor er en ze was Fiene net aan het verschonen. Nou, ga dan maar gelijk wegen zei ze! Dus...dat ging ik maar doen. Had de maxicosi voor de zekerheid achterin de auto staan en een tasje, mocht ze mee naar huis gaan, waar we nog niet vanuit wilden gaan natuurlijk, want ze moest eerst boven die 3845 gram uitkomen. Ik kleedde haar uit, legde haar op de weegschaal en............... 3860 gram!!!!!!! Ons toppertje!!!!! Nou, zei de vpk...dan denk ik dat ze zo mee naar huis mag...ik ga zo met de arts overleggen en dan hoor je van mij! Ik gaf Fiene ondertussen de fles en toen kwam ze weer terug de zaal op...Fiene mag mee naar huis!! YES! Na de fles heb ik haar terug gelegd in haar bedje en ben ik de maxicosi uit de auto gaan halen! R. en mijn moeder even gebeld en het goede nieuws gedeeld! Toen snel weer terug, de boel inpakken, Fiene in de maxicosi gelegd, de verpleegkundigen een hand gegeven en gaan met die banaan! En nu zijn we lekker thuis! Ze heeft al een lekker ritme van het ziekenhuis meegekregen. Ze had gister om 23.00 de laatste fles gehad, toen om 3.15 weer en vanmorgen weer om 6.30! Dus erg netjes! We gaan nu lekker genieten met z'n 4tjes! Liefs Loesie
Een hele dikke proficiat met de geboorte van Fiene! Jammer van de moeilijke start maar nu kan het grote genieten starten !
Lieve Loes, HOERA, Fiene weer thuis! Sooooo fijn voor jullie! Lekker genieten nu met z'n vieren!!! SMAK
Loes, ik heb helemaal gemist dat jullie kleine meisje was opgenomen... Wat ontzettend fijn dat ze nu weer thuis is! Dat ze maar lekker gaat groeien en aankomen! Maar dat komt zo te lezen helemaal goed! Geniet nu maar heerlijk van je gezinnetje!
Bedankt lieve meiden!! Cb is vandaag geweest! 3940 gram!! Ze wordt gewoon echt een spekbillie straks!! En ze is zooooo lief en rustig! Als ze huilt is er ook echt wat, is altijd zo, begrijp me niet verkeerd, maar bedoel een vieze luier, of kramp of honger oid. Ze heeft geen huiluurtjes zeg maar! En Siem had natuurlijk koemelkallergie en reflux, dus dat manneke heeft in het begin heel wat afgehuild, dit zijn we dus niet gewend! Maar moet zeggen, best lekker hoor! ! Nu slapen, man geeft laatste voeding, ik mag vannacht weer! Liefs
Loessie wauw wat fijn meid! super dat Fiene zo mooi groeit! dapper meisje! lekker genieten met jullie viertjes!! liefs!
Whaha!! Het gaat super hier! Ze is vorige week maandag voor het laatst gewogen, 4220 gram, dus het groeien gaat tot zover heel goed. As maandag moet ik zelf met haar naar het cb, ben heel erg benieuwd! Ze krijgt 6 flessen van 135cc aangeboden en ze komt echt wel aan het minimale aantal cc per dag, dus ze zou moeten groeien! En heb net ook al 2 pakjes uit de was opgevouwen en naar zolder gebrachtwant die waren haar al te klein! Dus het komt vast goed! Ik laat het hier weten als ik ben geweest!!!! Liefs