Hoi Wie heeft zijn 20 weken echo in het ziekenhuis gehad? Mocht je hier ook kiezen of je het geslacht wil weten? Of is het echt puur medisch?
Poli gynaecologie is de enige die bij ons in de buurt de SEO (standaard 20 echo) kan doen, dus ik heb ze altijd in ziekenhuis gehad . En ja hoor, ook daar krijg je geslacht te horen als je dat wilt! Geef gewoon duidelijk aan wat je wil: weten of niet weten. Want als je het niet wilt weten dan kunnen ze je vragen om even weg te kijken van het scherm als ze daar naar het kijken zijn. Zodat je het niet per ongeluk toch ziet.
Ik heb een guo gehad in Erasmus mc. Maar ook daar kon ik gewoon kiezen of we het geslacht wilden weten of niet. Met 30 weken nog een herhaling van die echo gehad. Toen kreeg ik zelfs een paar hele mooie 3D foto's van het gezichtje mee naar huis.
In het ziekenhuis en in de echopraktijk van de verloskundige. Natuurlijk mag je het geslacht weten. Sterker nog, als je het niet wilt weten zou ik dat van tevoren aangeven.
Hier waar ik woon krijg je standaard een seo. Hier doet de verloskundige dat. Moet je door voor een guo, dan ga je naar het ziekenhuis. Bij alle echos die ik heb gehad of het nou de verloskundige of het ziekenhuis was, overal vroegen ze of we wilden weten wat we kregen.
Hier ook afgelopen donderdag een guo gehad in het ziekenhuis, van te voren vroeg ze of we het wilde weten en ze gaf tussendoor telkens aan als we even weg moesten kijken (we willen het niet weten)
In het isala zh vroeg ze het of we het wilden weten.. we wisten het toen al en dat heeft ze bevestigd.