Hallo, 21januari ben ik bevallen van een prachtige dochter Sterre. Het was een zeer korte maar heftige bevalling geweest. De 20ste kreeg ik s'avonds wat last van voorweeen die om de 6min kwamen. Ik belde de vk omdat we aardig wat dingen mee gemaakt hebben tijdens de zwangerschap. Onze dochter lag tot 38weken in stuit maar draaide plotseling. Kon komen door het vele vruchtwater. Hierdoor daalde ze niet in. Bij de check kwam ze erachter dat het alleen wat voorweeen waren en het vanzelf weer over zal gaan. Vervelend maar niks aan de hand. Toen ik ging slapen werd het minder en viel als een blok in slaap. Om half 3 werd ik wakker van een heftige wee en na 2 min volgde er weer 1. Meteen de vk gebeld en schrok zich rot van de hoeveelheid weeen. Na de onderzoek bleek het hoofd niet ingedaalt en 2cm ntsluiting. Kado van de 1e vertelde ze. Toch wilde ze naar het zh omdat mijn vliezen gebroken moesten worden omdat de ween erg waren. In het zh braken ze mijn vliezen en van 2 naar 5 cm ontsluiting. De weeen werden zo heftig dat je continu bleef hangen in de weeen. Om half 6 zat ik op 9 cm ontsluiting en na 20 min nog steeds. De vk en verpleegster gingen overleggen met de gyn of hij wilde kijken of het er wel uit kon omdat mijn vorige kind 4300gr woog. Op het moment dat ze terug wilde komen om me naar een andere afdeling te brengen riep ik naar mijn man druk op de noodgeld het komt eraan. Ze raakte allemaal in de stress want dit werd niet verwacht. Toen de gyn om het hoekje stond schoot mijn dochter eruit met volle kracht. Zelf tijdens mijn bevalling is mijn dochter van gewoon goede ligging naar sterrenkijk richting gedraaid en weer terug. Ik vond het een helse bevalling maar nu ik haar in mijn armen heb kijk ik wel trots terug naar de bevalling. Heb ik ff mooi gedaan. Uiteindelijk woog ze 4270gr en is 52 cm lang. Ben super trots!
Gefeliciteerd! Wat een mooi verhaal dan eigenlijk, dat jullie sterrenkijkertje nu Sterre heet... Geniet van elkaar!