Ons allerlaatste nestje kittens

Discussie in 'De lounge' gestart door lautjuhhh, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik ben het echt helemaal met je eens. Kan hier ook best boos om worden..Ons asiel zit in de zomer tjokvol met kittens,per jaar krijgen we er wel 1500!!!!! Dan heb ik het niet over mensen met raskatten,dat is een ander verhaal natuurlijk. Maar ik vind het zo verschrikkelijk dat er dozen met kittens in het bos worden gevonden of voor de poort van ons asiel worden gezet of sterker nog: in de prullenbak worden gevonden. Ik ga echt niet beweren dat mensen op ZP dat doen maar mensen denk er eens over na. Laat liever je kat steriliseren. Een kitten van jullie kan weer weggegeven worden aan iemand die het niet laat steriliseren en zo krijg je er steeds meer.

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik ben me bewust van de zwerfkittens.. en bijna al mn katten zijnj gecastreerd of steriliseerd.. dat zit wel goed dus wees niet bang ;)

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Waarom zou je voor vrouwen uberhaupt al die moeite van een verloskundige erbij of zelfs ziekenhuis bevallingen zonder medische redenen, en waarom al die spullen erbij?? De natuur gaat zn gang toch wel...

Wellicht mama suus omdat je je het beste wilt voorbereiden? Omdat je niet een tekort hieraan wilt hebben mocht een kitten of moeder poes extra zorg nodig hebben? Omdat je wil dat ze het allemaal overleven en ze daarom de best mogelijke zorg wilt geven die je kan?

@ts, veel plezier en nog succes met wachtten!

Groetjes Manuk

4. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    #24 sasjuh, 28 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2011
    Ik ben ooit een keer aanwezig geweest bij de geboorte van een nest kittens, en om dan maar te zeggen dat de natuur het werk wel doet was in dit geval geen optie!
    Alle kittens kwamen in een stuitligging eruit, en gelukkig waren we erbij anders was er zowiezo al een kitten gestorven.
    Ik heb ze allemaal goed en veilig eruit kunnen halen, maar het had zo anders kunnen gaan....
    Het enige wat wij erbij hadden was een doos met dekens (géén pluizende zoals al gezegd werd) waar ze in lagen, schaar hebben we er niet bij gepakt, de moeder bijt namelijk de navelstreng door, wat ik wel zou adviseren is om de nageboorte weg te halen, als de moeder dit opeet en ze heeft een bepaalde inenting niet gehad kan ze erg ziek worden ( ja klinkt raar maar dat was het advies van da en ook wat er op i-net stond).
    Verder vooral opletten hoe snel de kitten bij de tepel is en of moeder de kleine schoonmaakt, als dat het geval is worden de kittens goed door mams verzorgd.
    Zodra de moeder onrustig wordt, en elke keer rond de werpbox blijft duurt het niet lang meer voorda ze gat werpen.

De uitzet lijst van ons was:
    Kitten brokken van Royal Canin, die kan de moeder tijdens de zoogperiode ook eten.
    Kitten melkpoeder van Royal Canin, kan gegeven worden als overstap naderhand en natuurlijk als de moeder niet zoogt.
    Een flesje met stevige speen.

Hopelijk heb je er wat aan ;)

P.S: ik heb nog foto's van die bevalling, misschien heb je daa ook nog wat aan???
    Stuur maar effen pb als je ze wilt zien.
    Groetjes

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Sommige poezen wel, ik heb een keer meegemaakt dat een moederpoes niet bij mij weg te slaan was toen ze moest werpen (poes is van een vriendin, niet eens van mij) en ze accepteerde ook alle hulp die ik haar gaf toen.

6. Only me

Only me Niet meer actief

Spannend hoor, ik hoop dat alles goed gaat en je mag genieten van zoiets bijzonders ;)
    Heb je al gegadigden voor je kittens?

7. lautjuhhh

@sasje tanx voor je tips!! ze blijft wel rond de werpkist maar in een straal van zeg maar 5 tot 6 meter en gaat af entoe naar de bak in de katten kamer.. De bevalling zelf ken ik gelukkig alleen het wanneer is zo gissen. Maar ik stuur je zo een pb voor de foto's!!

8. lautjuhhh

ik heb al 3 mensen waarvan 2 mensen er 2 willen en 1 iemand 1 dus in principe heb ik al mensen voor 5 kittens..

9. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    voor onze poes hadden we een doos gemaakt, we twijfelde of ze zwanger was tot de laatste 2 weken..

Van de bevalling zelf hebben we niet veel gemerkt. We vonden alleen 2 dagen ervoor kleine plasjes ( achteraf was dat vruchtwater) in huis.

We werden wakker en ze had achter een box haar kleintjes gekregen.
    Wat wel aan te raden is, om het gewicht bij te houden. Wij hebben 1 kitten met de hand bij moeten voeden ( om de 3 uur..:D) omdat ze na 5 dagen nogsteeds op geboorte gewicht zat. We hebben haar dan ook gehouden!

10. lautjuhhh

@Wendy ja heb al een weegschaaltje :)

@ Hier ze lijkt af en toe te schokken maar niet echt heel veel.. en slaapt veel.. blijft rond de werpkist maar voor de rest nog niks.. haha heb wel last van gezonde spanning :p

11. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    whaha tis ook spannend! je word 'oma' hahaha :D

Het is alleen maar heel erg leuk! Hoop voor jou dat het er maar 2 zijn.. zelf hadden we er 6.. :O en moederpoes was te lui om ze zindelijk te maken.. dus hebben we zelf moeten doen..

12. lautjuhhh

Ja precies haha.. Maar ja je kan niks anders doen als wachten :p

13. lautjuhhh

ff een update ze ligt nu al de hele avond op dezelfde plek maar voor de rest nog niks aan de hand geloof ik :)

Op de dames die bang zijn voor zwerfkatten.. ik weet wat ik doe en als je alle katten in de wereld wil sterriliseren succes!! dat lukt nooit.. plus ik ga er van uit dat de mensen die een paar keer komen kijken ze ECHT niet op straat zetten.. als zogenaamde zwerfkat en hier gaan ze niet zomaar de straat op!

14. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Wat spannend...heb het van katten nog nooit mee gemaakt...wel 2 keer bij een hond er bij geweest....
    En weet dat het niet altijd goed gaat...de tweede keer hebben we ook moeten helpen!

Wat fijn dat je ook al toekomstige baasjes voor ze hebt!!!
    HOpelijk gaat alles goed en mag je dit met je eigen ook mee maken!

15. lautjuhhh

@quschke ik hoop ook dat het allemaal goed gaat en anders helpen we haar even en anders bellen we de da :)

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    en en en?
    oh ik moet je nog een tip geven, als je de beestjes via MP weg doet... kijk dan uit wie het beestje meeneemt.. laat ze desnoods een keer kijken en dat jij ze wegbrengt ofzo...

hoop jonge katjes belanden in de maag van een slang.. :(

17. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Ieks :(
    Wie is er nou zo bruut???
    Levende ratten voeren vind ik al erg maar dat slaat alles, ten eerste zielig voor kitten en ten tweede gevaarlijk voor de slang, degene die dat doen denken dus echt niet na :x

18. lautjuhhh

ze moeten 2x langskomen voordat ze ze mee krijgen:)

nog niks aan de hand hiier nog alles rustig

19. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    nee is zo.. .als t beest maar te eten heeft he.
    Ik snap goed dat het beest ook honger heeft.. maar ik persoonlijk ( als ik een slang zou hebben, wat nooit gaat gebeuren) zou het dode dieren voeren...

kittens worden hier idd voor gebruikt, ik werd door meerdere mensen hiervoor gewaarschuwd en zelfs een keer een mailtje gehad wat ik niet vertrouwde... dus ben er niet op in gegaan....

mijn kittens zijn gelukkig in goede gezinnen gekomen, 2 naar familie, 1 naar iemand met een zoontje, maar die kat is later weer terug gebracht dus woont bij ons, een ander heb ik met de fles gevoed.. is ook bij ons ( mijn schatje) en er is er 1 naar een alleenstaande moeder in nijmegen gegaan. Ze hebben de katjes hier bekeken en ik heb de beestjes weggebracht... tuurlijk kan het zo zijn dat ze die slang in de slaapkamer (??) ofzo houden... en dat je het niet ziet...

Ik heb zelf nog gevraagd naar fotos van de beesten, en die heb ik van beide 'onbekende' gehad. Erg leuk ook!!

20. lautjuhhh

@wendy gatverdarie.. nou moet er echt niet aan denken.. hier heb ik van alle kittens nog foto's gehad.. was erg leuk met 1 vrouwtje heb ik zelfs nu nog contact en daar gaan we binnekort misschien heen om de katten te bekijken :d
    echt bah dat mensen zoiets doen.. kan dr niet bij..

ik heb hier nu in totaal 6 katten en 2 daarvan hebben we toen opgehaald,het was echt super warm.. komen we daaraan.. ja ik hebz e 2 uur geen eten en drinken gegeven want straks worden ze auto ziek :O ik wist niet wat ik hoorde.. toen zijn we snel naar een tankstation gereden lekker melk gehaald en die gelijk gegeven.. echt arme beestjes hadden honger en dorst als een gek.. Maar nu zijn het 2 super schattige beesten :d

Deel Deze Pagina